Eli ongelma oli että auto kulki hyvin aamulla +10km matkan kunnes liikenneympyrässä auto pysähtyi kuin hätäjarrutuksessa, ajaessa 3-vaihteella. Siinä hetken ihmetellessä kokeilin väkisin saada autoa siirrettyä 1-vaihteella, mutta tuntui että vasen takapyörä vain sutii ja oikean puoleinen pyörä olisi lukossa vain (läheisen taksikuskin näkemys vahvistaa asian). Auton sain lopulta ajettua kotiin 4-vaihteella kytkintä luistattaen valoissa ja hitaissa risteyksissä. Pienellä moottorintien pätkällä huomasin että vaihdekeppi ei ole 4-vaihteen lovessa ja täristi, lopulta oli ihan vapaanvaihteen asennossa mutta autossa kuitenki oli vaihde ja veto päällä. Eli nelonen oli ainoa mikä meni sisään ja mikä toimi, pakkia en viitsinyt kokeilla ollenkaan ja käsittääkseni nelonen on suora vaihde tuossa M47 laatikossa? Autossa on pitemmän aikaan liikkeelle lähdössä kuulunut "ulinaa" kun kytkintä vähänki luistattaa joka käsittääkseni viittaa painelaakerin hajoamiseen ja ihan viime aikoina myös moottoritie ajossa on kuulunut "ulina" ei niin voimakkaana kuin liikkeelle lähdöissä, kuitenkin loppuen heti kun kaasusta päästää moottoritiellä irti.
Itse vahvasti suunnittelen täydellistä kytkinremonttia mutta ajattelin kysyä ettei vain olisi kuitenkin laatikossa vika, perä ei kuitenkaan voi olla rikki koska 4-vaihteella autoliikkui aivan normaalisti ja vapaan kun sai laitettua niin valui mäessä.