Auto on Volvo 144s -1967 b18. Reilu 200tkm ajettu. Alkuperäinen moottori, uskoisin. Tupla SU-kaasarit joskus vaihdettu strömbergiin. Auto on seissyt navetan ylisillä toistakymmentä vuotta. ei tietoa onko konetta pyöritelty tänä aikana.
Asianmukaiset öljyt ja suodatin on vaihdettu. Moottori käy muuten hyvin, mutta pitää kopinaa. Kierrosten noustessa voimistuu aika tavalla. tyhjäkäynnillä siedettävä ääni.
Käynnistyksen jälkeen käy hetken siistimmin, mutta sitten alkaa koputus. Karkee ääni. vähän, kun riisseli ois. Paremminkin alhaalta mielestäni kuuluu.
Voisko selvitä pelkällä venttiilien säädöllä? Millanen homma on venttiilien säätö tappikoneeseen? -93 B230fd koneeseen olen homman tehnyt.
Kannataisko Näin pitkään seisseeseen koneeseen tehdä isompikin remontti tässä kohtaa? Mitään isompia öljyvuotoja ei näyttäisi olevan.