0
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kalenteri
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hei Vieras!
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Korjaamo ja yleistekniikka
Takavetoiset
700, 900 & S/V90
B230FT Lämpimänä huonohko käynti ja korkea polttoaineen kulutus
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
1
Siirry alas
B230FT Lämpimänä huonohko käynti ja korkea polttoaineen kulutus
12 Vastauksia
4145 Lukukerrat
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Paskakuski
De Luxe
Viestejä: 200
www.vrcf.fi
B230FT Lämpimänä huonohko käynti ja korkea polttoaineen kulutus
«
:
05.09.2012, 17:37:07 »
Eli auto on on -92 940 b230FT volvo ja ongelmana on edellä mainitut oireet. Kylmänä käy todella tasaista joutokäytiä vaan hetken lämmetessä tyhjäkäynti muuttuu aavistuksen epätasaisemmaksi. Polttoaineen kulutus on mielestäni normaalia korkeampi. Pakosarja on aavituksen verran halki ja on menossa hitsuulle. Onko muulla porukalla halkinaiset sarjat aiheuttanu kuinka isoja käyntihäiriöitä. IMM putsasin ja mitään vaikutusta siinä ei ollut. Kahdella eri lambdallakin kokeiltu eikä näilläkään vaikutusta. Lämpötila anturia tässä mietiskelen. Muita oireita on jarruttaessa aika-ajoin tyhjäkäyntikierrosten putoaminen ja samalla saattaa polttaa moottorin vikavaloa. Imuvuotoja kyseisestä kikottimesta en ole löytänyt.
«
Viimeksi muokattu: 05.09.2012, 17:40:59 kirjoittanut Paskakuski
»
Kirjattu
Acke
Global Moderator
Turbo
Viestejä: 4407
Vs: B230FT Lämpimänä huonohko käynti ja korkea polttoaineen kulutus
«
Vastaus #1 :
05.09.2012, 18:14:44 »
Mitä koodeja se antaa?
Kirjattu
Paskakuski
De Luxe
Viestejä: 200
www.vrcf.fi
Vs: B230FT Lämpimänä huonohko käynti ja korkea polttoaineen kulutus
«
Vastaus #2 :
05.09.2012, 18:22:11 »
Anteeksi unohdin mainita, että vikakoodeja ei viimeksi löytynyt yhtään. Kiihdyttäessä joskus +3000rpm kohdalla tuntuu nykäisy, jonka jälkeen meno jatkuu normaalisti.
Kirjattu
kepa09
Vieras
Vs: B230FT Lämpimänä huonohko käynti ja korkea polttoaineen kulutus
«
Vastaus #3 :
05.09.2012, 18:31:08 »
Olisko anturi vikaa.
Kirjattu
Acke
Global Moderator
Turbo
Viestejä: 4407
Vs: B230FT Lämpimänä huonohko käynti ja korkea polttoaineen kulutus
«
Vastaus #4 :
05.09.2012, 18:32:08 »
Kai se pakovuoto voi vaikuttaa suht paljon, imuvuotoja ja tyhjäkäyntimoottoriakin vois myös tarkistaa. Likainen tyhjäkäyntimoottori ja pieni imuvuoto aiheutti ainakin aika pahaa seilailua, varsinkin lämpimänä. Kylmänä oli tasaisempi käynti.
Kirjattu
kepa09
Vieras
Vs: B230FT Lämpimänä huonohko käynti ja korkea polttoaineen kulutus
«
Vastaus #5 :
05.09.2012, 18:48:19 »
0ta se sininen anturi imusarjan alta irti, pitäisi toimia sen jäkeen.
Kirjattu
vokelius
De Luxe
Viestejä: 130
www.vrcf.fi
Vs: B230FT Lämpimänä huonohko käynti ja korkea polttoaineen kulutus
«
Vastaus #6 :
05.09.2012, 19:24:03 »
paljon siinä on se bensan kulutus?
Kirjattu
Paskakuski
De Luxe
Viestejä: 200
www.vrcf.fi
Vs: B230FT Lämpimänä huonohko käynti ja korkea polttoaineen kulutus
«
Vastaus #7 :
09.09.2012, 20:23:15 »
Jompikumpi lämpöanturi vai mikä sininen anturi? Tyhjäkäyntimoottori on puhdisteltu ja imuvuotoja en ole vielä löytänyt. vois huvikseen kokeilla toista tyhjäkäyntimoottoria ku semmonen näkyy hyllyssä pojottavan. Kulutus on joku 15l/100km. Suurin osa maantieajoa...
«
Viimeksi muokattu: 09.09.2012, 20:26:10 kirjoittanut Paskakuski
»
Kirjattu
vokelius
De Luxe
Viestejä: 130
www.vrcf.fi
Vs: B230FT Lämpimänä huonohko käynti ja korkea polttoaineen kulutus
«
Vastaus #8 :
09.09.2012, 21:44:26 »
itellä kuluttaa noin 10-11L satkulla. kyläpyörityksessä en ole edes uskaltanu kattoo
farmari 940 b230ft 98 automaatti. bensapuolella on tietenkin lastu.
Kirjattu
Paskakuski
De Luxe
Viestejä: 200
www.vrcf.fi
Vs: B230FT Lämpimänä huonohko käynti ja korkea polttoaineen kulutus
«
Vastaus #9 :
10.09.2012, 16:36:55 »
Nuo taitaa automaatilla olla aika normiaalit lukemat ku muistelen kaverin samanlaista koslaa. Itellä tuo on automaatti. Joku imuvuoto kai tuossa omassa on perkele pakko olla ku ahtopainemittari heittelee vähän tyhjäkäynnillä.
Kirjattu
Paskakuski
De Luxe
Viestejä: 200
www.vrcf.fi
Vs: B230FT Lämpimänä huonohko käynti ja korkea polttoaineen kulutus
«
Vastaus #10 :
19.09.2012, 19:05:19 »
Joo eli pakosarjan hitsailin nippuun, lämpöanturin vaihdoin ja huomasin samalla, että katin hitsisaumasta on putki melkein poikki. liekkö tuolla sitten vaikutusta kyseisiin vaivoihin. Pakko alkaa se isompi rööri rakentelemaan samaan konkurssiin. Ei vaan yksinkertaisesti meinaa aika riittää.
Kirjattu
855_T5R
Vieras
Vs: B230FT Lämpimänä huonohko käynti ja korkea polttoaineen kulutus
«
Vastaus #11 :
06.10.2012, 20:02:36 »
Itellä tekee lämpimänä sitä, että tyhjäkäynti on oudon alhaalla ja välillä taas normaalina. Imusarjadsa näytti olevan uus tiiviste, ajattelin että sen imm vois putsailla aluksi...
Kirjattu
seiskanelonen
Grand Luxe
Viestejä: 286
www.vrcf.fi
Vs: B230FT Lämpimänä huonohko käynti ja korkea polttoaineen kulutus
«
Vastaus #12 :
06.10.2012, 23:28:06 »
Kyllä näillä vanhoilla ft/automaateilla normikulutus on 10-13 riippuen ihan sytytys ja suodinosien kunnosta, jarrut ei saa laahata(tyyppivika) ja kaikkiaan jos auto on priima kunnossa niin tasaisella 130 km/h pääsee 8,5-10 riipuen tuulista ,kuormasta ja matkan pituudesta.
Kirjattu
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79, 244 Dl-83, 244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94
Tulostusversio
1
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Korjaamo ja yleistekniikka
Takavetoiset
700, 900 & S/V90
B230FT Lämpimänä huonohko käynti ja korkea polttoaineen kulutus