Autodiagnoosi  Carcom Oy

760 b230ft -89 käynti lämpimänä

  • 1 Vastauksia
  • 1118 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Koltta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa.
    • Koltta karppaa
760 b230ft -89 käynti lämpimänä
« : 18.09.2012, 18:33:44 »
Vikakoodeja ei oikein luettavissa (lh2.2 käsittääkseni).

Kylmänä käyntiin laakista. Kierrokset tyhjäkäynnillä noin tonnin luokkaa ja ajettavissa moitteetta kunnes moottori lämpenee, enintään noin 5 kilometrin verran.

Lämpimänä kierrokset nytkähtelee tasaisen satunnaisesti sekä tyhjäkäynnillä että pitämällä tasakaasulla noin 1500-2000 kierrosta. Tyhjäkäynniltä kaasutettava härnäämällä tai sammuu.
Lämpimänä käyntiin lähtö todella epävarmaa. Pienellä polkimen härnäilyllä varmimmin käynnistyy... jos käynnistyy.
Lämpimänä jos saa käyntiin niin varovaisesti kaasuteltava tai sammuu heti.
Lämpimänä kun jättää tyhjäkäynnille niin sammuu viimeistään minuutin kuluessa.

Bensapumpun releen juottelin uudelleen ja mittasin että pumpulle myös tulee virtaa. Virta tosin tulee vasta startatessa, eikä avaimen kakkosasennossa kuten kaiketi kuuluisi heti avainta käännettäessä. Voisiko syypää kuitenkin olla tuo bensapumpun rele.

Epäilen myös noita kahta relettä kuskinpuolen iskarin tolpassa (nämäkin avasin mutta näytti niin hyvältä etten nähnyt aiheelliseksi niitä kolvailla).

Entä ohjausyksikkö akun vieressä pellissä. Aiheuttaako mahdollisesti tällaista lämpimänä.

Mistä kannattaisi lähteä syyllistä metsästämään, ettei tarvitse kaikkea vaihtaa summanmutikassa.

Poissa Koltta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa.
    • Koltta karppaa
Vs: 760 b230ft -89 käynti lämpimänä
« Vastaus #1 : 21.09.2012, 01:40:58 »
Kaikki mahdolliset liitokset konehuoneessa kävin läpi crc:n kanssa ja säädin tuon kaasuläpän vivuston uuteen uskoon. Käynnistys ongelma katosi. Lähtee käyntiin sekä kylmänä että lämpimänä moitteetta. Mikä virka tuolla mustalla säätömutterilla tuossa kaasuläppäkotelon alla on, jos sitä yhtään avaa, kierrokset nousee vastaavasti mutta laskemaan sillä ei kierroksia saa.

Kylmänä kierrokset on tonnin luokkaa. Lämpimänä kun tomaatti on P/N asennossa, kierrokset nousee tasaiseen 1500 josta ne kerran kolmessa sekunnissa putoaa tonniin ja saman tien takaisin 1500... D asennossa kierrokset on noin tonnin verran. Nyt tällä sentään voi ja uskaltaa ajaa pidemmänkin matkan :)

Imuilmavuoto vai... Huomasin että kun litistän liekkilukolle menevän alipaineletkun, kierrokset putoaa karvan alle tuhanteen.... liekkö siellä se vuotokohta. Jatketaan tutkimista valosan aikaan :)

 

Elekma  Autoracing