RallyBaron  Samppasport

B5254T lohko halki

  • 22 Vastauksia
  • 11499 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: B5254T lohko halki
« Vastaus #15 : 18.09.2012, 08:44:10 »
Tuotajoo, mistä tuo lohko on halki? Tuon ikäisessä tinavitosessa tuon sylinterein välin kuuluukin olla tuollainen.
Jäitä housuun!

hevonen

  • Vieras
Vs: B5254T lohko halki
« Vastaus #16 : 18.09.2012, 08:56:07 »
Tuotajoo, mistä tuo lohko on halki? Tuon ikäisessä tinavitosessa tuon sylinterein välin kuuluukin olla tuollainen.
No eihän kuulu. Katoppa kahta viimeistä kuvaa aloitusviestissä, nuo kaksi pientä viirua tuosta lohkon väliurasta sylinteriputkeen.

Poissa williami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: B5254T lohko halki
« Vastaus #17 : 25.09.2012, 12:17:18 »
Tilanne tietoja kaipaillaan onko 2.3 tiiviste pitäny. Viime talvena laitettii 2.5 tiivisteellä mutta ei pitäny kauan. Mistäs löyty 2.3 tiiviste oliko kallis?

hanmies

  • Vieras
Vs: B5254T lohko halki
« Vastaus #18 : 25.09.2012, 12:36:06 »
Tilanne tietoja kaipaillaan onko 2.3 tiiviste pitäny. Viime talvena laitettii 2.5 tiivisteellä mutta ei pitäny kauan. Mistäs löyty 2.3 tiiviste oliko kallis?

Toistaiseksi on pitänyt *kopkop*. Autolla on ajettu vasta noin 500km... Sama tiiviste löytyy myös 2.0:sta, kun niissä on sama sylinterin poraus 2.3 vs. 2.0. Tiivisteen liekkirenkaat tuli juuri sylinteriputken reunalle, ja näytti sopivan huomattavasti alkuperäistä 2.5:n tiivistettä paremmin. Itse löysin Lahden kansityöstä ja hinta oli siinä 50 euron luokassa. Ei kait alkuperäisenäkään kauheasti kalliimpi ole.

hanmies

  • Vieras
Vs: B5254T lohko halki
« Vastaus #19 : 08.10.2012, 18:11:52 »
Seuraava ongelma onkin taas vaan entistä suurempi. Onko noista mennyt jakohihnan kiristimiä (sitä jousikuormitettua mötikkää). Eipä taida olla ikinä vaihdettu. Konetta kun pyörittää väärinpäin niin hihna pääsee menemään kampiakselin ja nokka-akseleiden välistä melkoisen löysälle. Lopputulos -> hihna hypännyt 2-3 hammasta ja startatessa kolikoli :(
Vielä reilu kuukaus takaperin kyseinen osa oli kädessä ja sai ihan tosissaan viilapenkillä painaa takaisin kasaan, jotta sai lukittua kasaan ennen asennusta.

Paljonkohan mahtaa maksaa toi kiristin patruuna alkuperäisenä vai onko jossain tarvikkeenakin myynnissä? Eikös turbossa ollut erilaiset pakoventtiilit kuin vaparissa? Täytyy taas etsiä motivaatiota ja aikaa nyppästä kansi helvettiin romusta ja kattoo vauriot.


hevonen

  • Vieras
Vs: B5254T lohko halki
« Vastaus #20 : 08.10.2012, 19:03:05 »
Voi voi :P, sulla on se vanhempi silikoonipatruuna. Se pitää puristaa sisään tosi hiljaa. Ottaa ainakin 10 min.
Jos vaan ruuvaat sen penkissä sisään väkisin niin se oli sitten siinä, entinen on...
Siellä ei tosiaan ole jousta vaan silikonivaimennin(neste).
Kai laitoit sen muovikauluksen siihen tapin ympärille asennuksen jälkeen? Ihan ehdoton.

On sitä tarvikkeena moponetissä, oisko ollu vähän alle 90€?
Maksaapi kyllä noi venttiilihommat vähä enempi.
Eikö sulla oo minkäännäköstä korjausopasta? Näissä semmonen kyllä haukkuu hintansa takasin...

No, leuka rintaan ja silleen. O0

« Viimeksi muokattu: 08.10.2012, 19:29:47 kirjoittanut hevonen »

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: B5254T lohko halki
« Vastaus #21 : 08.10.2012, 19:48:20 »
Se pitää puristaa sisään tosi hiljaa. Ottaa ainakin 10 min.
tosi on. omasta kun puristin kiristimen sisään niin käytin volvon omaa erikoistyökalua kun sen kerran "suhteilla" sain. sillä tuota kiristintä ei pystynyt millään kiristämään liian nopeasti kun siinä oli jonkinlainen estin  8)

hanmies

  • Vieras
Vs: B5254T lohko halki
« Vastaus #22 : 08.10.2012, 19:56:36 »
Voi voi :P, sulla on se vanhempi silikoonipatruuna. Se pitää puristaa sisään tosi hiljaa. Ottaa ainakin 10 min.
Jos vaan ruuvaat sen penkissä sisään väkisin niin se oli sitten siinä, entinen on...
Siellä ei tosiaan ole jousta vaan silikonivaimennin(neste).
Kai laitoit sen muovikauluksen siihen tapin ympärille asennuksen jälkeen? Ihan ehdoton.

On sitä tarvikkeena moponetissä, oisko ollu vähän alle 90€?
Maksaapi kyllä noi venttiilihommat vähä enempi.
Eikö sulla oo minkäännäköstä korjausopasta? Näissä semmonen kyllä haukkuu hintansa takasin...

No, leuka rintaan ja silleen. O0

Jaa siel on joku neste. Aattelin et siel on vaan normi jousi. Viilapenkillä kiristin, rauhallisesti kylläkin, mutta kuitenkin jossain vajaassa parissa minuutissa kasaan. Kyl se kiinnilaittovaiheessa kiristi hihnan mielestäni normi kireyteen. Oliskohan tullu sit mehut pihalle omia aikojaan vai olisko sitten vaurioitunu jo kiinnilaittovaiheessa. Tosin ei siinä ollu mitään muovikaulusta, varmaan jäänyt jo aikaisemmilta asentajilta pois  >:(

Täytyy toivoo ettei oo kun venttiilit menny ja ettei olis hajottanu muuta. Ei oo kyl korjausopasta tullu hankittua... Tainnu osua ittelle harvinaisen huonosti huollettu yksilö. Tuntuu et kaikki paikat on vähän rempallaan ja lykätty uusien osien ostoa viimmiseen asti.

 

KL-varaosat  Race.fi