Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Kansiremppa

  • 2 Vastauksia
  • 1173 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ptammel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Kansiremppa
« : 02.11.2012, 10:45:38 »
Kansiremontti edessä ja samalla vois käyttää tilaisuutta hyödyksi huoltamalla/parantamalla jotain muutakin. Ajattelin turbon huollattaa kuntoon samalla vai kenties kokonaan uusi isompi fööni? Onko näihin mitään valmiita "stage" paketteja tarjolla?

Daily: 1995 850 T5-R
Fun: Viper RT/10

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: Kansiremppa
« Vastaus #1 : 03.11.2012, 09:09:44 »
Jos et meinaa kiertokankia vaihtaa vahvemmiksi, on turha tehdä mitään suurempia muutoksia kanteen tai paljon muuhunkaan. Vakio kanget kun voi hajota jo alle 300hv tehoilla. Oikealla/säädettävällä softalla tuota voi ehkäistä, mutta heikolla jäällä kuitenkin ollaan.
Kannesta voi koneistaa kanavia isommiksi/paremmin virtaaviksi.

Pakosarjan ja turbon välinen laippa on sama kaikissa, joten mikä tahansa mitsun ahtimista sopii siihen. Downpipe/pakoputken lähtöjä on sitten 3 erilaista, kartio, suora, vino, joista ensimmäinen harvinaisin (vain 15 ahtimessa?)
Sulla taitaa olla 16 ja suora lähtö?
Mitsun 19T on isoin suoraan sopivan ahdin. n. 1000e uusi.

Männät kestää kuulema n. 500hv, eli niitä ei tarvitse perus virittelijän vaihtaa.

Tuolla viritysosastolla löytyy juttua näistä lisää. Kannattaa lueskella. Osat/modaukset kannattaa valita sen mukaan, mitä tehotavoitteita on hakemassa.
Mielestäni kannattaa kone ensin laittaa kuntoon/vahvistaa, sen jälkeen on helppo vaihtaa turboa, putkistoa, suuttimia ja softailla.

Poissa ptammel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansiremppa
« Vastaus #2 : 04.11.2012, 19:49:14 »
Kiitokset kommenteista. Näillä näkymin edessä kannen avarrus, kiertokanget, uus turbo, downpipe, putkisto + uus ohjelma.
Juurikin tuota 19T turboa olin ajatellut.
Daily: 1995 850 T5-R
Fun: Viper RT/10

 

Futurez  Kulkukoira