Moro,
Kyseessä Volvo V70 2.4T -01 ja ajettu reilu 200tkm. Auto toiminut moitteetta mutta nyt alkanut tulla muutama mystinen ongekma joiden kanssa ainakin vielä on voinut elää. Tässäpä lyhyet kuvaukset, mistähän aloittaa vikojen paikantaminen:
1) Pakokaasuja huolla pian, teksi ruutuun ja moottorin häiriävalo pälle. tämä tapahtuu vain 'kylmällä' koneelle ja reilulla kiihdytyksellä. Eli jos moottori ei ole vielä normilämpöinen ja kiihdyttää niin, että kierrokset nouseen noin 4tonniin niin räppää vian päälle. Lämpimällä koneella kärsii polkea miten haluaa eikä vikaa tule. Ilmamassamittari putsattu. Mitään muuta ongelmaa ei tuossa yhteydessä ole, auto kulkee ja kiihtyy normaalisti, samoin käy tyhjäkäyntiä.
2) Satunnaisesti useamman päivän seisomisen jälkeen ajoon lähtiessä (noin 3 km sisällä) saattaa katkoa virtoja mittaristosta. Samalla ilmastonti sammuu ja esim. sumarit tippuu päältä pois ja tuo mittaristo käy pimeänä. Auto on kuitenkin käynnissä, luultavasti, sillä katkos kestää noin sekunnin. Jossain joku liitos heikko vai voisiko olla joku ohjauspoksi? Tätäkään ei lämpimänä tee eikä silloin jos auto ei ole seissyt useampaa päivää .
Vinkkejä?