RallyBaron  Samppasport

Volvo s80 T6 -99 miljoona tyhmää kysymystä

  • 9 Vastauksia
  • 6713 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VilleToi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • Kärsii ylipainosta...
Volvo s80 T6 -99 miljoona tyhmää kysymystä
« : 21.04.2012, 00:06:05 »
Moi
7vuotta blockkettia tuli selailtua ja viime viikonloppuna tein sen, kävin noutamassa ruotsista ensimmäisen tuontiautoni, ja toisen Volvoni. Vajaan vuoden kerkesin ajaa tätä ennen kasipätkällä ja siitä rohkaistuneena päätin hankkia s80 T6:n. Mittarissa 300tuhatta ja vuosmalli -99 automaattiaskilla. Nyt mieltäni askarruttaa muutama kysymys ja haulla en kaikkea löytänyt/ymmärtänyt luettuani joten päätin vähän avartaa ajatuksiani tähän yhteen ja samaan kohtaan. Ja en tiiä yhtään onks tää ny oikee paikka, mut toivotaan. Tulevaisuuden ajatuksina hieman uhrata rakkautta ja pienen summan rahaa pienokaiseeni (joka kärsii suunnattomasta ylipainosta tehoihin nähden).

Kaupungissa ajaessani auto tuntuu "heittävän" vapaalle päästettyäni kaasun irti, ja siitä sitte ku uuestaan laittaa kaasua nii tuntuu pieni viive enne ku reagoi... vaihteistoöljyt on suht ok:n näköset, mut auttasko tähän vaivaan vai ominaisuus öljyjen vaihto, meinasin kyl pirssin ylipainoo komsensoijakseni viiä sen Turbotecille lastutettavaks, joten oisko ne öljyt hyvä vaihtaa jokatapauksessa, ns. varmuudenvuoks?
Voisko sen "neutral control" sydeemin uuelleen sit ohjelmoija, vaikuttasko se jotenki jhohonkin, voisko joku vähän avartaa ees koko neutral controllii..

Vaihteen ollessa P:llä ja moottoria kierrättäessä ei kierrä enempää ku n4000rmp, onks ookoo, joku joskus mun mielestä sanonu et automaattivaihteista autoo ei saiskaa enempää kierrättää parkilla.

Vähän lähemmäks asvalttia pitäs vehe saaha ja tähän aatellu eibacin madallusjousii ja alaspäi sen 30mm, ilmeisen hyväks todettu vakio iskareitten kans, ei tarvii tosiaan olla mikää ratakiree vaa sillai sopiva, jos joltai joko uuet tai vähän käytetyt saa tarjota vapaasti...

Vanteet pitäs löytää Volvon karvalakkialujen tilalle, ja katellu jottai 18 tuumasii, mut aivan kassalla sen suhteen et mikä se keskireijän koko pitää olla ja mites se ET vaikuttaa ny mihinkin jne. Ja minkäs laisella rengatuksella mahtuu viel ilman kikkailuja pyörii jos toi edellä mainittu 30mm on madallus.

Vaikkakin rakkaan naapurimaamme kieli Svärje svenska onkin niin miellyttävän kuuloista, ni ois mukava tietää mitä moottorin vikaa milloinki volvo valittelee ni onks kieli vaihettavissa piuhan päässä helpostikkin vaik Suomeen?

Tuntuu myös siltä et lähtiskö vähän nihkeesti käyntiin joskus sillon tällön Vulva, ja tyhjäkäynti tuntuu myös välillä seilaavan hieman, onks nää sisäänajetun T6:n ominaisuuksia vai vikoja?

Ahtopainemittari pitäs kans asentaa, onks neuvoja mikä mittari on todettu toimivaks ja ideoita mihin sen sijottaa sillai tyylikkäästi, ei tarttes näyttää miltää "mul on karjalanlippis" asennukselta...

Valkoset ledit ois myös hienot sisävalaistukseen, löytyskö jotai opasta tähän hommaan/hyviä vinkkijä mitä ottaa huomioon...

Ootteko asentanu xenon polttimoita noihin ajovaloihin, onko tullu mitään ongelmia?

Auto myös valittaa jäähdytysnesteen vajauksesta mikä on nopealla vilkaisulla todettu antura/liitin ongelmaksi, ennen suurempia tutkintoja, niin onko tää ihan yleistä t6:ssa ja onks jotai hyvää elvytys vinkkii vai kannattaako suoraan ruveta ostaa uutta anturia?

Että tämmöstä, kiitoksia paljon jo etukäteen tyhmiin kysymyksiin vastauksistanne, kuvia voisin laitella tänne sit ku pirssi saatu uuteen uskoon, pitäis viel myllytyksessäki käyttää ja siitäkin saa antaa vinkkejä jos keskisuomen alueella on hyväks havaittuja paikkoja. Ja jos tuon luettuasi mietit et ostaskohan toi dude esim. noi mun vanteet tosta pyörimästä ni otahan yhteyttä ni katotaan.. :D :D

Volvo s80 T6 -99

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: Volvo s80 T6 -99 miljoona tyhmää kysymystä
« Vastaus #1 : 21.04.2012, 00:19:12 »
Vaikkakin rakkaan naapurimaamme kieli Svärje svenska onkin niin miellyttävän kuuloista, ni ois mukava tietää mitä moottorin vikaa milloinki volvo valittelee ni onks kieli vaihettavissa piuhan päässä helpostikkin vaik Suomeen?

Ainakin uusissa malleissa kielen saa vaihdettua sinisellä. Kysymällä selviää mikäli ei täällä joku osaa vastata

Tuntuu myös siltä et lähtiskö vähän nihkeesti käyntiin joskus sillon tällön Vulva, ja tyhjäkäynti tuntuu myös välillä seilaavan hieman, onks nää sisäänajetun T6:n ominaisuuksia vai vikoja?

Mulla seilalu poistui sytytyspuolan vaihdolla. Eli sytkäpuoli onko osat vielä alkuperäiset?

Ahtopainemittari pitäs kans asentaa, onks neuvoja mikä mittari on todettu toimivaks ja ideoita mihin sen sijottaa sillai tyylikkäästi, ei tarttes näyttää miltää "mul on karjalanlippis" asennukselta...

MAllikohtainen "a pilari" tolppa on hintava mutta toimiva ratkaisu :D

Valkoset ledit ois myös hienot sisävalaistukseen, löytyskö jotai opasta tähän hommaan/hyviä vinkkijä mitä ottaa huomioon...
Ootteko asentanu xenon polttimoita noihin ajovaloihin, onko tullu mitään ongelmia?
Auto myös valittaa jäähdytysnesteen vajauksesta mikä on nopealla vilkaisulla todettu antura/liitin ongelmaksi, ennen suurempia tutkintoja, niin onko tää ihan yleistä t6:ssa ja onks jotai hyvää elvytys vinkkii vai kannattaako suoraan ruveta ostaa uutta anturia?

Sun autoon sopii ehkä perus xenon kit tai sitten siihen pitää olla can-bus xenon sarja.
itse veikkaisin että joku perus kiina xenon sarja menispaikalle hienosti.

Ledit niin ota niistä muutama irti ja katso mitä esim motoneti hyllytstä löytyy mikä olis samalla kannalla.

naapurimaasta löytyy ledimyyjiä jotka myy ledejä autokohtaisesti pakeettina.

Ei muuta kun projektipäiväkirja pystyyn :D

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: Volvo s80 T6 -99 miljoona tyhmää kysymystä
« Vastaus #2 : 21.04.2012, 03:23:14 »
miljoonas tyhmää kysymystä

luin tekstin läpi enkä löytäny yhtään tyhmää kysymystä :idiot2:
144
145
945
855

Poissa Rahtari84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
Vs: Volvo s80 T6 -99 miljoona tyhmää kysymystä
« Vastaus #3 : 21.04.2012, 08:10:26 »
ekaksi onnittelut hyvästä autosta :).

Omakohtaisena kokemuksena tuohon tyhjäkäynnin seilaamisen loppumiseen on kaasuläpän puhdistus. Ja tosiaan P asennossa ei ota 4000r/min enempää, N asennossa muistaakseni kiersi enemmän.
Arvoisat kansalaiset, tunnelin päässä näkyvä valo on päätetty sammuttaa kustannussyistä.

Poissa john_anthony

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Volvo S80 T6 -01
Vs: Volvo s80 T6 -99 miljoona tyhmää kysymystä
« Vastaus #4 : 21.04.2012, 09:58:11 »
Ja miksi pitäisikään kiertää enemmän kuin 4000rpm P:llä, tämähän on enemmänkin edustusauto kuin teiniritsa ;D

Kunnossa ollessaan kone toimii kuin kello, hyvin eleettömästi ja tasaisesti. Kannattaa käydä tarkistamassa vikakoodit ja lähtee niiden pohjalta ratkomaan ongelmia, saa tarkan kuvan siitä mikä siellä ahistaa.

Tuo vaihteiston Neural control kannattaa käydä poistattamassa volvon huollossa jos häiritsee, taitaa maksaa jotain 50€. Joskus tuo nc aiheuttaa ikävää nykimistä liikkeelle lähdettäessä kylmällä koneella.
Jos sulla ei tietoa siitä millon vaihteiston öljyt on vaihdettu niin veisin  kyllä suoraan huoltoon ja öljyt vaihtoon huuhtelemalla. Tuo vaihteistoöljyhän ei edes kuulu volvon huolto-ohjelmaan, eli palvelu ostetaan erillisenä työnä. 

Tuohon jäähdytysnesteen vähyyteen liittyen tarkista ettei ole kuskinpuolen lattia märkä, vanhemmiten alkaa lämmityskennon tiivisteet vuotamaan. Mut tosiaan jos vaan anturi vika niin sitten asia on ok :)
« Viimeksi muokattu: 21.04.2012, 10:13:08 kirjoittanut john_anthony »

donnari

  • Vieras
Vs: Volvo s80 T6 -99 miljoona tyhmää kysymystä
« Vastaus #5 : 21.04.2012, 10:42:48 »
Tuohon laatikkoon ei saa sitä nc-päivitystä vaan täytyy tyytyä siihen mitä on.
Laatikkoöljyt kannattaa vaihtaa ja tuohon laatikkoonhan saa jopa suodattimen vaihdettua.
Käynnin aaltoiluun auttaa hiukan tulppienvaihto,massamittari  ym.(laita alkuperäset)kaasuläppäkotelon putsaus ei oo ku remontin siirtoa eteenpäin.Saahan siihen sen päivityssoftan läppäkoteloon,mutta jos oireita on ei ne korjaannu itsestään.Tarkista samalla ettei löydy ilmavuotoja,niinku ahtoputkista voi päätelläkkin tahtovat ajan myötä ja remonttireiskoista johtuen halkeilla päistään.Suosiolla uus läppäkotelo jos meinaat pitää autoa pitempään.Omani kans aikanaan taistelin ja sitä pientä käyntivaivaa ei saanut pois ku auton vaihtamalla vaikka vaihdoin läppäkotelon,massamittarin,tulpat,puolia,lämpöanturia ym...tosi hieno auto muuten ajettavuudeltaan ja hiljainen,mutta kyllästyin siihen nykimiseen ja laatikon toimintaan kylmänä.

Xenoneiksi ku laitat joko can-bus tai kiinalaiset 55w niin ei herjaa valovikaa ja niillä näkeekin.
Kielenvaihto ajotietokoneeseen ei ehkä kannata tänä päivänä enää ku sininen hinnoitteli sen pikkusen poskelleen,jos ei muutosta oo tullut lähikuukausina niin tais maksaa yli parisataa.
Moottorin "lastutusta"suosittelen,lähtee se ikävä nopeusrajoitin pois samalla.Tuohan kulkee jo 3-vaihteella rajottajaan ;)siihen lisäksi pikkasen putkiston muokkausta/vaihto niin tosi mukava auto ajella jos ei anna käyntivaivojen häiritä liiaksi.

Poissa volvo T6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s80 T6 -99 miljoona tyhmää kysymystä
« Vastaus #6 : 21.04.2012, 20:27:55 »
Mun mielestä jos kone pätkii tai kierrokset vaeltaa niin ei kaikki ole kunnossa, itse vaihoin kaasuläppäkotelon kun kierrokset vähän vaelti ja kaasupohjassa oli nykimistä, kotelon vaihto auttoi siihen. Laatikko ei ainakaan minulla kylmänäkään ole yhtään hankala, hyvin ja tasaisesti vaihtaa.

Poissa Lentäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s80 T6 -99 miljoona tyhmää kysymystä
« Vastaus #7 : 25.12.2012, 22:10:13 »
Terve.
Minulla vm-99 S80 t6  2,8 tvinturbo.
Minun mielestäni tuo ei kyllä painoonsakaan nähden lisää potkua kaipaa,minulla onkin jo tuota ikää.
Alkuvaivojen jälkeen toimii kuin ajatus,en ole koskaan kuullut koneen käyvän niin tasaisesti oli kylmä tai kuuma.
Ei tainnut edellinen omistaja tietää,että väärä immu oli kaiken vaivan alku ja juuri.
Vaihteisto(geartronik)toimii moitteitta tosi nätisti vaihtaa.tuskin huomaa vaihtoja,
mutta jos antaa kenkää niin kyllä vaihtaa napakasti kun 272hepoa potkii tietään ulos tallista.
Siis:minulla se tyhjäkäyntivika oli ilmamassamittarissa,pese se jos paranee niin
vikamääritys tehty halvalla.mittaria sitten aika etsiskellä.
Volvo S80 t6-99,  volvo 940 -98 2.3fk

Poissa cmro85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s80 T6 -99 miljoona tyhmää kysymystä
« Vastaus #8 : 26.12.2012, 14:35:01 »
Jos madallusta meinaat, niin osta madallus-sarja.  esim. bilstein b12.  (7-800e.)

Nuo eibach jouset ei toimi vakioiskareilla vaikka joku niin väittäisikin.   




Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: Volvo s80 T6 -99 miljoona tyhmää kysymystä
« Vastaus #9 : 26.12.2012, 17:46:35 »
Allekirjoituksen autoon laitoin nuo Eibachit ja jäykkyyssäädettävät Konit, toimii ihan tajuttoman hyvin, madallus on tosi kohtuullinen, voisi olla jopa ehkä hieman enemmänkin! ;)
-Volvo XC90 Executive -07

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron