Moi
7vuotta blockkettia tuli selailtua ja viime viikonloppuna tein sen, kävin noutamassa ruotsista ensimmäisen tuontiautoni, ja toisen Volvoni. Vajaan vuoden kerkesin ajaa tätä ennen kasipätkällä ja siitä rohkaistuneena päätin hankkia s80 T6:n. Mittarissa 300tuhatta ja vuosmalli -99 automaattiaskilla. Nyt mieltäni askarruttaa muutama kysymys ja haulla en kaikkea löytänyt/ymmärtänyt luettuani joten päätin vähän avartaa ajatuksiani tähän yhteen ja samaan kohtaan. Ja en tiiä yhtään onks tää ny oikee paikka, mut toivotaan. Tulevaisuuden ajatuksina hieman uhrata rakkautta ja pienen summan rahaa pienokaiseeni (joka kärsii suunnattomasta ylipainosta tehoihin nähden).
Kaupungissa ajaessani auto tuntuu "heittävän" vapaalle päästettyäni kaasun irti, ja siitä sitte ku uuestaan laittaa kaasua nii tuntuu pieni viive enne ku reagoi... vaihteistoöljyt on suht ok:n näköset, mut auttasko tähän vaivaan vai ominaisuus öljyjen vaihto, meinasin kyl pirssin ylipainoo komsensoijakseni viiä sen Turbotecille lastutettavaks, joten oisko ne öljyt hyvä vaihtaa jokatapauksessa, ns. varmuudenvuoks?
Voisko sen "neutral control" sydeemin uuelleen sit ohjelmoija, vaikuttasko se jotenki jhohonkin, voisko joku vähän avartaa ees koko neutral controllii..
Vaihteen ollessa P:llä ja moottoria kierrättäessä ei kierrä enempää ku n4000rmp, onks ookoo, joku joskus mun mielestä sanonu et automaattivaihteista autoo ei saiskaa enempää kierrättää parkilla.
Vähän lähemmäks asvalttia pitäs vehe saaha ja tähän aatellu eibacin madallusjousii ja alaspäi sen 30mm, ilmeisen hyväks todettu vakio iskareitten kans, ei tarvii tosiaan olla mikää ratakiree vaa sillai sopiva, jos joltai joko uuet tai vähän käytetyt saa tarjota vapaasti...
Vanteet pitäs löytää Volvon karvalakkialujen tilalle, ja katellu jottai 18 tuumasii, mut aivan kassalla sen suhteen et mikä se keskireijän koko pitää olla ja mites se ET vaikuttaa ny mihinkin jne. Ja minkäs laisella rengatuksella mahtuu viel ilman kikkailuja pyörii jos toi edellä mainittu 30mm on madallus.
Vaikkakin rakkaan naapurimaamme kieli Svärje svenska onkin niin miellyttävän kuuloista, ni ois mukava tietää mitä moottorin vikaa milloinki volvo valittelee ni onks kieli vaihettavissa piuhan päässä helpostikkin vaik Suomeen?
Tuntuu myös siltä et lähtiskö vähän nihkeesti käyntiin joskus sillon tällön Vulva, ja tyhjäkäynti tuntuu myös välillä seilaavan hieman, onks nää sisäänajetun T6:n ominaisuuksia vai vikoja?
Ahtopainemittari pitäs kans asentaa, onks neuvoja mikä mittari on todettu toimivaks ja ideoita mihin sen sijottaa sillai tyylikkäästi, ei tarttes näyttää miltää "mul on karjalanlippis" asennukselta...
Valkoset ledit ois myös hienot sisävalaistukseen, löytyskö jotai opasta tähän hommaan/hyviä vinkkijä mitä ottaa huomioon...
Ootteko asentanu xenon polttimoita noihin ajovaloihin, onko tullu mitään ongelmia?
Auto myös valittaa jäähdytysnesteen vajauksesta mikä on nopealla vilkaisulla todettu antura/liitin ongelmaksi, ennen suurempia tutkintoja, niin onko tää ihan yleistä t6:ssa ja onks jotai hyvää elvytys vinkkii vai kannattaako suoraan ruveta ostaa uutta anturia?
Että tämmöstä, kiitoksia paljon jo etukäteen tyhmiin kysymyksiin vastauksistanne, kuvia voisin laitella tänne sit ku pirssi saatu uuteen uskoon, pitäis viel myllytyksessäki käyttää ja siitäkin saa antaa vinkkejä jos keskisuomen alueella on hyväks havaittuja paikkoja. Ja jos tuon luettuasi mietit et ostaskohan toi dude esim. noi mun vanteet tosta pyörimästä ni otahan yhteyttä ni katotaan..
