Samppasport  Futurez

240 b200k --> b230e

  • 26 Vastauksia
  • 7367 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #15 : 22.01.2013, 21:48:22 »
http://s1308.beta.photobucket.com/user/retox94/library/volovo
3 kuvaa kerkesin ottaa ennen kuin akku loppu lumiasta..  :nohnoh
Lisäilen tuonne huomenissa varmaan ihan järkeviäkin kuvia mistä näkis myös jotain >:(
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #16 : 24.01.2013, 03:06:53 »
http://s1308.beta.photobucket.com/user/retox94/library/volovo
3 kuvaa kerkesin ottaa ennen kuin akku loppu lumiasta..  :nohnoh
Lisäilen tuonne huomenissa varmaan ihan järkeviäkin kuvia mistä näkis myös jotain >:(
Huohotuspönttö ja mekaaninen bensapumppu takasin niin et tarvi mitään lätkiä.
Jäitä housuun!

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #17 : 31.01.2013, 07:39:26 »
Mitenkä on, riittääkö vakiopumpun tuotto nuille tuplille? hyllystä löytyisi b230e:n pumppu. Kaaasari versioissa ei vissiin ole b-paluu linjaa? Tarvitseeko tehdä?
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #18 : 31.01.2013, 08:38:55 »
Mitenkä on, riittääkö vakiopumpun tuotto nuille tuplille? hyllystä löytyisi b230e:n pumppu. Kaaasari versioissa ei vissiin ole b-paluu linjaa? Tarvitseeko tehdä?
Kyllä B200K:ssa on paluulinja. B230E:n pumpun tuotto riittää takuulla, tosin paineensäätimen tarvit, ei tykkää Solexin neulaventtiilit oikein k-jetin suuttimille tarkotetuista paineista.
Jäitä housuun!

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #19 : 31.01.2013, 09:20:43 »
Kyllä B200K:ssa on paluulinja. B230E:n pumpun tuotto riittää takuulla, tosin paineensäätimen tarvit, ei tykkää Solexin neulaventtiilit oikein k-jetin suuttimille tarkotetuista paineista.
kiitos tiedosta, paineensäädin on ostoslistalla tietysti.
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #20 : 31.01.2013, 12:10:54 »
Mekaaninen pumppu piisaa tuplille. K-jetin pumppu tuottaa liki 20-kertaisen paineen mitä kaasarit kestää tulvimatta. Ja en tiedä löytyykö sellaista säädintä, jolla saa sen k-jetin pumpun paineen laskettua kaasareille sopivaksi. Ruiskuille tarkoitetut säätimet eivät ole riittävän tarkkoja alle 2 barin paineella (tai säätö ei riitä alemmas) ja kaasareille tarkoitetut eivät tahdo kestää sitä k-jetin pumpun painetta. Tietysti jos haluaa eksoottisen konehuoneen niin laittaa ensin ruiskulle tarkoitetun säätimen ja sitten kaasareille tarkoitetun ;D Jos ei mekaanista pumppua halua niin sitten sähköinen kaasareille tarkoitettu imevä pumppu konehuoneeseen (ja sekin voi tarvita säätimen).
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #21 : 31.01.2013, 12:40:28 »
Mekaaninen pumppu piisaa tuplille. K-jetin pumppu tuottaa liki 20-kertaisen paineen mitä kaasarit kestää tulvimatta. Ja en tiedä löytyykö sellaista säädintä, jolla saa sen k-jetin pumpun paineen laskettua kaasareille sopivaksi. Ruiskuille tarkoitetut säätimet eivät ole riittävän tarkkoja alle 2 barin paineella (tai säätö ei riitä alemmas) ja kaasareille tarkoitetut eivät tahdo kestää sitä k-jetin pumpun painetta. Tietysti jos haluaa eksoottisen konehuoneen niin laittaa ensin ruiskulle tarkoitetun säätimen ja sitten kaasareille tarkoitetun ;D Jos ei mekaanista pumppua halua niin sitten sähköinen kaasareille tarkoitettu imevä pumppu konehuoneeseen (ja sekin voi tarvita säätimen).
tuo on hyvä tietää! Eli olkoot pumppu hyllyssä. Mitenkäs tuon säätimen kanssa? Kannattaahan se laittaa niin saa säädettyä paineet sopivaksi, syöpi kuulema vähemmän säätimen kanssa kun laittaa säädöt kohdilleen. Auttaakos säädintä laittaa jo tuolle b200k koneelle? Tuolta foorumilta luin että vääntöjä oli löytynyt ja kulutus tippunut?  ::) Jos pitänee paikkaa niin paljonko tulle vakio kaasuttimelle laittaa paineitta? Ja mistä ihmiset on  nuita mittareita hommaillut?
ps. Tällä lumia 800 on melko könkkästä kirjotella, liian pienet "näppäimet"
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #22 : 31.01.2013, 12:45:55 »
B200K:n vakio-Siksakin kanssa on ihan turhaa säätää paineita, kun sen pumpun paineentuotto on sille mitoitettu. Asia on eri, mikäli on asennettu korvauskaasutin, esim. Weber DGV kuten allekironneella, ja halutaan saada kulutus/mahdollinen tulviminen kuriin.
Jäitä housuun!

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #23 : 31.01.2013, 14:36:27 »
Hoplaa, tiivisteet,laakerit ja männänrenkaat haalittu. Aamuviikolla hain k-nokka akselin.
tänään matkahuolto toi minulle 13 millin kierokanget, riittänee vaparikoneen tehoille..
Ensviikko on hiihtolomaa joten silloin niputetaan alakerta kasaan, mitenkäs tämän k-jetin kannen kanssa, kun siinä on suuttimille ja egr:lle reijät? Kannattako nuita ruveta tukkimaan vai hommata toinen kansi, kansi mallia 530.

Mitenkäs kahenlitran kansi istuu 2.3:n päälle?
Jakun moottori tulee käyttöautoon niin mikä on "maksimi" mitä kannatta laskea kantta?
Tovereiksi littupyörä,k nokka ja tupla solexit. Mitähän katsuri sanoo tämmöisiin? Joutuuko käyttämään penkissa "tehojen" puolesta. Kestääkö mätänetin vakiolevyt vielä tälläistä?
Paljon kysymyksiä mutta en kehtaisi kaikkea oppia kantapään kautta :)

-Tero
« Viimeksi muokattu: 28.02.2013, 18:45:33 kirjoittanut retox »
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #24 : 01.03.2013, 12:26:50 »
Kumpiinko ohjeisiin luottaa enemmän, autodata vai volvon korjausoppaaseen? Erillaisia kiristystapoja ja tietoja, hämmentävää  >:(
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #25 : 01.03.2013, 12:29:38 »
Kumpiinko ohjeisiin luottaa enemmän, autodata vai volvon korjausoppaaseen? Erillaisia kiristystapoja ja tietoja, hämmentävää  >:(
Mikäli Volvon alkuperäinen korjaamokäsikirja, nk. vihreäkantinen, niin se on luotettavampi lähde kuin Autodata.
Jäitä housuun!

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #26 : 10.03.2013, 18:54:08 »
Asiaa kampiakselista, nr.3 pukkiin tulevat säätölevyt, onko niitä 2 vai 4 kappaletta? Koska 2 löysin, kirjan kuvien mukaan 2 myös. Miksi sitten laakeripukin kannessa nr.3 on urat mutta muissa ei? Hölmöltä tuntuu jos vain toisella puolla on säätölevyt.. :o

Kiriminen tapahtuu keskeltä sivulle, niinkuin normaalistikkin? ei löytynyt mistään kuvista varmistusta.  >:(
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

 

Kulkukoira  Proturbo