Autoracing  KL-varaosat

Sähkövitonen ??

  • 7 Vastauksia
  • 1695 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JanneT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Sähkövitonen ??
« : 03.02.2013, 09:58:52 »
Kysellyt olen ja monesta suunnasta ...paitsi täältä.

Eli...voikons. ylivaihteen kytkeä jotenkin/mitenkään, niin, että se toimisi esim kakkosen jatkeena?   :idiot2:. Lyhentäisi vähän sitä kakkosen ja kolmosen väliä :)

Auto on 740 -86  2,3 ruutta

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Sähkövitonen ??
« Vastaus #1 : 03.02.2013, 10:33:57 »
Kysellyt olen ja monesta suunnasta ...paitsi täältä.

Eli...voikons. ylivaihteen kytkeä jotenkin/mitenkään, niin, että se toimisi esim kakkosen jatkeena?   :idiot2:. Lyhentäisi vähän sitä kakkosen ja kolmosen väliä :)

Auto on 740 -86  2,3 ruutta
Ohittaa sen nelosen tunnistimen. En suosittele kuitenkaan.
Jäitä housuun!

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähkövitonen ??
« Vastaus #2 : 03.02.2013, 11:01:36 »
Juu ei kannata. Ylivaihde toimii öljynpaineella jonka se tuottaa laatikon ulostuloakselilla. Tästä syystä öljynpaine kasvaa vauhdin lisääntyessä. Jos vauhtia ei ole riittävästi, alkaa ylivaihde luistamaan ja polttaa itsensä pilalle. Etenkin pienemmällä vaihteella kun on enemmän vääntöä. Ja peruutusvaihde olisi äkkikuolema sille.

Poissa JanneT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähkövitonen ??
« Vastaus #3 : 03.02.2013, 12:02:03 »
Hienoa, että se on edes mahdollista  ;)

Lajina on siis Rokkiralli, ja radat sellaisia että lähinnä 2 ja 3 käytössä.  Nyt 2 ja 3 väli vakiolaatikossa liian iso.  Saisinko ohjeita, niin päästäisiin kokeilemaan :) 

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Sähkövitonen ??
« Vastaus #4 : 03.02.2013, 12:05:00 »
Maadoitat pysyvästi laatikon päälle menevän yksinäisen johdon, sinne tulee myös kaksi johtoa aika samannäköseen liittimeen eri kohdalle, elä sekota näitä. Apumiehenpuolella tosi ahtaassa välissä se oikea johto lootan päällä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa JanneT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähkövitonen ??
« Vastaus #5 : 03.02.2013, 17:06:31 »
Kiitos !! Saadaan kottero talliin, niin kokeillaan. Sitten jos se hajoaa, niin sehän ei sitten enää kytkeydy päälle, vai rikkooko se jotain muutakin ?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Sähkövitonen ??
« Vastaus #6 : 03.02.2013, 20:20:27 »
Todennäköisesti ei riko muuta. Tuo FAQ-osion tiivistejumppa kannattais kyl tehä jos meinaa tuota hommaa harrastella, ja rankkaan käyttöön joku täyssynteettinen GL-4 vaihteistoöljy vois toimia paremmin, mulla on M46:ssa juurikin GL-4 lootaöljy, pelaa paremmin lämmettyään, kylmänä on kankeampi kun ATF:llä, mutta nuukana laitoinkin osasynteettisen teboilin...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähkövitonen ??
« Vastaus #7 : 03.02.2013, 23:52:35 »
Tyhmä kysymys ehkä mutta eikö sinne vois laittaa jotaki pumppua pellin alle mikä tuottas paineen tuolle vaihteelle? Siis joko semmonen jota hihna pyörittäis tai sitten jotenki värkkäis samaan tyyliin ko rattoreissa joissa on nokkapumppu. Vai onko edes mahdollista? Pohin vain vaikkei ole itele kyllä ees ajankohtanen asia ainakaan toistaseksi.
Volvo 945 2.3  -94

 

Elekma  Autoracing