KL-varaosat  Race.fi

850 syylärit

  • 7 Vastauksia
  • 2497 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
850 syylärit
« : 10.02.2013, 12:07:40 »
Onko vaparin ja turbon syylärit samankokoiset ja muuten samanlaiset mutta vaparissa ei ole sitä öljynjäähdytintä?
Ja onko tuossa turbomallien öljynjäähdytin systeemissä termostaattia?
« Viimeksi muokattu: 10.02.2013, 12:18:49 kirjoittanut Kulmamies »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 syylärit
« Vastaus #1 : 10.02.2013, 13:21:07 »
http://www.mister-auto.fi/fi/jaahdytin-moottorin-jaahdytys/volvo-850-ls-2-3-t5-166kw_v7982_g470.html  Turbo


Vapari http://www.mister-auto.fi/fi/jaahdytin-moottorin-jaahdytys/volvo-850-ls-2-5-125kw_v2853_g470.html

Eikös samoja mittoja annajaa eikös noissa laatikoissa ne termostaatit ole eli siinä -30 niitä öljyjä ei kannata jäähdyttää kovin paljon ?
« Viimeksi muokattu: 10.02.2013, 13:34:20 kirjoittanut Nercs »

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 syylärit
« Vastaus #2 : 10.02.2013, 14:13:59 »
Onko se termostaatti missä tarkalleen? Tarkoitus siis laittaa erillinen öljynjäähdytin keulalle.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 syylärit
« Vastaus #3 : 10.02.2013, 14:33:08 »
Tuota täsmennätkö tuota juttua automaatti onko auto vain tavallinen manuuaaliaski jos automaatti miksi pitää tehdä erillinen jäähdytin  kun ostaa syylärin jossa kaikki valmiina.

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 syylärit
« Vastaus #4 : 10.02.2013, 14:40:24 »
Manuaali kyseessä.
Sillä haluaisin erillisen kennon öljylle kun nuo alkuperäiset öljyletkujen liittimet vuotaa nyt syylärin päästä ja ne nippareilla kirityt liittimet ei herätä suurta luottamusta. Lisäksi vielä sillä syylärin sisällä olevalla öljynjäähdyttimella on kuulemma tapana alkaa vuotaa vanhemmiten öljyä jäähdytin-nesteen sekaan. Haluaisin siis vakio kokoisen syylärin keulalle ilman mitään lisävarusteita.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 syylärit
« Vastaus #5 : 10.02.2013, 14:42:50 »
Selvä osta sitten normi syyläri ja siihen si erillinen  öljylaudutin tuossa linkki ja mittari joika kertoo öljynlämpötilan eli hyvä paketti. ja hyvä letkut ja kiristimet
http://www.skruvat.fi/volvo/Moottorinjaahdytys-C213.aspx

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 syylärit
« Vastaus #6 : 10.02.2013, 14:52:05 »
Turbossa on se moottoriöljynjäähyn termari siinä mokkulassa mikä on siellä jakopään alla mistä letkut lähtee syylarille..
Voit siis unohtaa ne letkut jäähdyttimen päädystä pois ja laittaa erillisen kennon niihin letkuihin(silloinhan voi käyttää vaparin syylaria) ja edelleenkin öljy kiertää siinä uudessa kennossa vasta kun on saavuttanut termarin avaavan lämmön...
Termari alkaa avautumaan 95 celsiusasteessa ja on täysin auki 149 celsiuksessa :o

Kovat jätkät on jättäneet koko jäähdytyksen pois, letkut vaan yhteen. Toiminee jos ei aja rataa eikä ole paljon kovaa vetokäyttöä(vaunu).
Ei silti ehkä paras ratkaisu?
« Viimeksi muokattu: 10.02.2013, 15:04:52 kirjoittanut hevonen »

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 syylärit
« Vastaus #7 : 10.02.2013, 15:02:38 »
Kiitoksia paljon!  :)
Ei ole tarkoitus jättää öljynjäähdytintä pois, laitan jossain vaiheessa sen vaparin syylärin ja erillisen kennon öljynjäähdyttimelle. Kierron otan sille tosiaan niistä alkuperäisistä öljyjäähyn letkuista.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2013, 15:04:11 kirjoittanut AnttiR »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

 

KL-varaosat  Race.fi