Tinakutosessa on ollu kolmea erilaista jakopääsettiä.
Eka on 21mm leveellä hihnalla (noin 91-93) ja toka 23mm leveellä hihnalla (noin 93-94). 21mm hihna on 143 hampainen ja 23mm hihna on 148 hampainen. 21mm leveän hihnan pystyy päivittämään 23mm leveäksi vaihtamalla hihnan, ja vanhemmissa moottoreissa kiristimen sylinterin uudempaan ja tietty ohjainrullan ja kiristinrullan. Näissä 21/23mm jakopäissä on sama 19 hampainen vesipumppu.
Sitten on kolmas (uusin) 28mm leveällä hihnalla oleva jakopää (95->).
Tämän jakopään kanssa on oma kampiakselin hammashihnapyörä ja nokka pyörät eikä näitä voi sotkea keskenään 21/23mm jakopään osien kanssa kun ovat eri kokoisia!
Tämä 28mm leveä hihna on 152 hampainen ja sen kanssa on tosiaan omat hammashihnapyörät, omat kiristin- ja ohjurirullat, oma kiristinsylinteri ja eri vesipumppu joka on 14 hampainen. Vaikka äkkiä vois luulla että tämä vesipumppu on pienemmällä hihnapyörän halkaisijalla niin eipä ookkaan vaan halkaisija on isompi kuin vanhemmassa jakopäässä. Eli vesipumpun hihnapyörässä ei ole kaikkia hampaita vaan siitä "puuttuu" välistä hampaita...
Vanhan mallin jakopään (21/23mm leveä 143/148 hampainen) vesipumpun hihnapyörän halkaisija noin 56mm.
Uuden mallin jakopään (28mm leveä ja 152 hampainen) vesipumpun hihnapyörän halkaisija noin 68mm.
Eli jos on leveällä 152 hampaisella hihnalla (28mm) oleva jakopää se tarttee 14 hampaisen vesipumpun.