Heissulivei,
Potilastiedot : Volvo 945 230fk vm. 1995, mittarissa reilu 420t kilometriä.
Hän on alkanut nykimään kylmänä siinä 1500 kierroksen tuntumassa, nykiminen katoaa kun tarjoaa kaasua ja kierrokset nousee yli 3 tonnin.
Voi johtua iltavirkkutoiminnosta jolloin aamu seiskalta toiminta on ailahtelevaa, ilmeisesti periytynyt nykyiseltä omistajalta.
Lämpimänä myös tuntuu selvä mutta huomattavasti miedompi nykiminen.
Toistaiseksi ei ole tielle jättänyt ja tavoite olisi saada kuntoon ennenkuin niin käy.
Sytytystulpat on vanhat NGK : t, jotakuinkin kerran vuodessa otettu irti ja säädetty kärkiväli 0.7 - 0.8 tuntumaan.Väri ollut maitokahvinruskea.
5 vuotta sitten vaihdettu alkuperäiset virranjakajan kansi, pyörijä ja tulpanjohdot.
Jakopäänhihna ja 2 vuotavaa stefaa vaihdatettu liikkeessä viime vuonna.
Mitä tuossa olen lueskellut niin vikavaihtoehtoina muunmoassa IMM, polttoainepumppu, pumpun rele, lambda, lämpöanturi sekä imuvuodot.
Kaverin saman tekniikan omaavassa Volvossa vastaavilla vioilla tankin polttoainepumppu vaihdettu ja siivilä putsattu, niin saatu korjattua.
Onkos muita vikavaihtoehtoja tullut vastaavassa tilanteessa?
T.Ari