RallyBaron  Samppasport

EVO kansi

  • 4 Vastauksia
  • 16246 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
EVO kansi
« : 01.04.2013, 18:58:45 »
Mielenkiinto heräsi kyseistä kantta kohtaan lukiessani yhtä foorumailaisen projektia.
Kantta on ilmeisesti saanut muutamalla kokoopanolla, mutta karkeasti hengittääkö kyseinen kansi paremmin esim. mitä vakio 16V kansi?
Minkä kokoinen palotila kyseisestä kannesta löytyy? Sekin riippuu ilmeisesti venttiilien koosta.
citikka

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: EVO kansi
« Vastaus #1 : 01.04.2013, 19:32:36 »
http://www.motordesign.se/
Noitten valmistamia ja saanut varmaan millä speksillä tahansa on halunnut/keksinyt pyytää.

Rahalla saa...
BMW M5
Volvo 740

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: EVO kansi
« Vastaus #2 : 01.04.2013, 21:13:18 »
Motordesign on tosiaan kannen suunnitellut ja tuottanut.. Onhan noita saanut jo abaut 20vuotta mutta ei ole juuri muualla kuin kilpakäytössä ollut. Harvinaisia on viri/harrastus käytössä kun hinnat on niin törkeitä. Saishan motordesigniltä kokonaan niiden suunnitellua olevan moottorin missä kuivasumput yms.. mutta hinnat on pitkälti viisinumeroisia. Noista two valve evo koneista on penkitetty vapareina parhaillaan yli 350hp.. Noissa ollut tosiaan jopa 53mm venttiiliä ja 19mm nostoja.. Tuppaa vaan nuo pelkät kokonaiset kannetkin maksamaan käytettynäkin useempia tuhansia..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa MonGooSe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: EVO kansi
« Vastaus #3 : 01.04.2013, 23:05:38 »
http://www.specialmotors.fi

Tuolta ku kysäisee niin selviää paljon...

Poissa src akm

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: EVO kansi
« Vastaus #4 : 03.04.2013, 17:56:53 »
EVO-kansi on meille ainakin halvempi vaihtoehto rakentaa kuin 531-huippukansi, kun lasketaan rehellisesti mitä kannen teko maksaa.
- Kannen porttaus ja täyttöhitsaus
- Isompien paininkuppien vaatima koneistustyö +paininkupit
- Uudet isommat seetit +seetityö
- Uudet venttiilit, venttiilijouset, retainerit ja lukot
- Nokkapukkiin kiinnityskierretappien helikoolit, että kestää kunnon noston +15mm
- Ja kunnon nokka

Kaikki nämä maksavat enemmän kuin EVO-kansi.

EVO-kannessa on kunnon osat valmiina ja virtaa enemmän kuin huippu 531-kansi. EVO-kansia saa Ruotsin puolelta 2000-2500e käytettyinä hyvin, sekä uusia EVO-kansia alle 3500e hintaan monestaa muustakin paikasta kuin kentiltä. Käytettyjä EVO-koneita on ruotsin puolella myytävänä, perushuollettuna, laakerointi/männänrenkaat 5000e ylöspäin. Suomen puolelta samoja koneita on julkisesti myynnissä 6000e ylöspäin. EVO-kansi virtaa selkeästi enemmän kuin vakio 16-v kansi.

 

Autoracing  KL-varaosat