EVO-kansi on meille ainakin halvempi vaihtoehto rakentaa kuin 531-huippukansi, kun lasketaan rehellisesti mitä kannen teko maksaa.
- Kannen porttaus ja täyttöhitsaus
- Isompien paininkuppien vaatima koneistustyö +paininkupit
- Uudet isommat seetit +seetityö
- Uudet venttiilit, venttiilijouset, retainerit ja lukot
- Nokkapukkiin kiinnityskierretappien helikoolit, että kestää kunnon noston +15mm
- Ja kunnon nokka
Kaikki nämä maksavat enemmän kuin EVO-kansi.
EVO-kannessa on kunnon osat valmiina ja virtaa enemmän kuin huippu 531-kansi. EVO-kansia saa Ruotsin puolelta 2000-2500e käytettyinä hyvin, sekä uusia EVO-kansia alle 3500e hintaan monestaa muustakin paikasta kuin kentiltä. Käytettyjä EVO-koneita on ruotsin puolella myytävänä, perushuollettuna, laakerointi/männänrenkaat 5000e ylöspäin. Suomen puolelta samoja koneita on julkisesti myynnissä 6000e ylöspäin. EVO-kansi virtaa selkeästi enemmän kuin vakio 16-v kansi.