KL-varaosat  Race.fi

V70 etuistuimen kestävyys

  • 7 Vastauksia
  • 4207 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mjniemi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
V70 etuistuimen kestävyys
« : 08.03.2013, 14:15:26 »
75000 km ajetun 2008 Volvon etuistuimen kangas (alcantra?) on nyt sitten halkeamassa. Ei oikein vakuuttavaa laatua? Minkähänlainen jakkarla lienee sitten kun on muutama satatuhatta takana? Onko muilla samaa ongelmaa?
Teräaseilla tms. ei ole asiaan osuutta.

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: V70 etuistuimen kestävyys
« Vastaus #1 : 08.03.2013, 14:41:56 »
75000 km ajetun 2008 Volvon etuistuimen kangas (alcantra?) on nyt sitten halkeamassa. Ei oikein vakuuttavaa laatua? Minkähänlainen jakkarla lienee sitten kun on muutama satatuhatta takana? Onko muilla samaa ongelmaa?
Teräaseilla tms. ei ole asiaan osuutta.
Ei siihen penkin rikkomiseen tarvitsekaan mitään puukkoa.
Metallinen nappi riittää.
Esim. farkkujen taskuissa tämmöiset


Poissa sempalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 etuistuimen kestävyys
« Vastaus #2 : 09.03.2013, 10:48:24 »
Hep,

Ainakin minulla Volvo tuli vastaan hinnassa, kun penkkiin vaihdettiin uusi päällinen.

Surkeaa materiaalia kyllä ovat ja pitäisi kyllä farkkujen napin hankaamiset kestää perus käytössä.. Erijuttu, jos työn johdosta joutuu nousemaan autosta/autoon 10 min välein.
Mb c180 -18
Ford Fairlane/mainline 1956

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 etuistuimen kestävyys
« Vastaus #3 : 09.03.2013, 17:17:05 »
Hep,

Ainakin minulla Volvo tuli vastaan hinnassa, kun penkkiin vaihdettiin uusi päällinen.

Surkeaa materiaalia kyllä ovat ja pitäisi kyllä farkkujen napin hankaamiset kestää perus käytössä.. Erijuttu, jos työn johdosta joutuu nousemaan autosta/autoon 10 min välein.
Käsittääkseni siinä puolinahka tai mitä lie keinomateriaalia se on, niin oli vähän heikko se materiaali ::)
Kokonahka nyt tietystin kestää.
Itse kanssa oman XC60 penkin R-tech/kangasmateriaalia epäilen, mutta 158tkm ajetuksi ovat kuin uudet 8)
Tosin muutamassa ilmoituksessa, kun katsoin, niin oli reunat revennyt.
Esim tuossa olisin näkeväni kuskinpenkissä raapaleen.
http://www.nettiauto.com/volvo/xc60/5422828
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Re: V70 etuistuimen kestävyys
« Vastaus #4 : 09.03.2013, 23:50:46 »
Totta on, että ne Volvon "puolinahat" ovat kyllä aika surkeita. Itse kun olin Vollea ostamassa, niin tosi monessa oli se "nahka" osa revennyt kuskin penkeistä. Siksi jätin ne kaikki väliin ja hain pelkästään kokonahkaisia autoja. Tosi ei taida nuo täysnahatkaan olla ihan sitä oikeaa nahkaa kokonaan?

Jotenkin tuntuu, että mk2 V70:ssä sisusta oli laadukkaampi? Penkit ainakin olivat paremman malliset.
-12 V60 D3A

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Re: V70 etuistuimen kestävyys
« Vastaus #5 : 10.03.2013, 09:30:29 »
Jotenkin tuntuu, että mk2 V70:ssä sisusta oli laadukkaampi? Penkit ainakin olivat paremman malliset.

Itsekin on pistänyt merkille, että jotkut asiat olisivat laadukkaampi vanhemmissa Volvoissa. Ja nykyisten mallien penkit ovat hieman liian pieniä pitkälle miehelle, ja liian kovia. Ei ole hyvä homma.

Pakko tähän sanoa, että rakkaan valkoisen laatikkoni kuskinkin penkki on pysynyt hyvässä ryhdissä, eikä kulumistakaan ole normaalia enempää. Tulee "tehty kestämään" fiilis :) Ja se mukavampi istua.
a car you can believe in

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Re: Vs: Re: V70 etuistuimen kestävyys
« Vastaus #6 : 10.03.2013, 14:32:57 »
Itsekin on pistänyt merkille, että jotkut asiat olisivat laadukkaampi vanhemmissa Volvoissa. Ja nykyisten mallien penkit ovat hieman liian pieniä pitkälle miehelle, ja liian kovia. Ei ole hyvä homma.

Pakko tähän sanoa, että rakkaan valkoisen laatikkoni kuskinkin penkki on pysynyt hyvässä ryhdissä, eikä kulumistakaan ole normaalia enempää. Tulee "tehty kestämään" fiilis :) Ja se mukavampi istua.

 No meikällä mitat 187cm ja 112kg. Vanha mk2 V70 oli ihan ok, mutta tähän uuteen piti laittaa korotusprikat kuskinpenkin etukiinnityksiin. Penkin reunaa ei saa muuten tarpeeksi ylös. Samoin uuden istuinosa on IMHO lyhyempi mitä vanhassa. Vanhassa oli siis sporttijakkarat.
-12 V60 D3A

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Re: V70 etuistuimen kestävyys
« Vastaus #7 : 02.04.2013, 18:31:17 »
Jotenkin tuntuu, että mk2 V70:ssä sisusta oli laadukkaampi? Penkit ainakin olivat paremman malliset.

Minä olen vähän erimieltä - yleisilmeessä ero, mutta kuluu ne kakkoskopapisenkin penkit, kylläkin eripaikoista. Muistelen että joku väitti että istuinosa on yhtä pitkä uudessa ja edellisessä? en viitsi kaivaa esitteitä ja etsiä tuota tietoa.

 

KL-varaosat  Race.fi