KL-varaosat  Race.fi

Ohjaustehostimen öljyt

• 1 Vastauksia
  • 2015 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa noviisivolvoilija

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Ohjaustehostimen öljyt
« : 29.04.2013, 17:25:22 »
S80 T6 vm. 2000 230.000 km. alkoi kevättalvella täristämään rattia ja ääntelemään, kun kääntyi vaikka risteyksessä. Huomasin että ohjaustehostimen öljysäiliö oli varsin tyhjä, korkissa kiinni oleva mittapala ei kostunut yhtään. Ääni ja tärinä hävisi kun lisäsin öljyä, mutta pitääkö tehostimen öljy vaihtaa määrävälein? Ja kuuluuko asiaan että öljy pikkuhiljaa loppuu, vai onko mulla jossain vuoto? Kyselee noviisi.

Poissa Fact0ry

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Ohjaustehostimen öljyt
« Vastaus #1 : 29.04.2013, 19:51:57 »
Ääni ja tärinä hävisi kun lisäsin öljyä, mutta pitääkö tehostimen öljy vaihtaa määrävälein? Ja kuuluuko asiaan että öljy pikkuhiljaa loppuu, vai onko mulla jossain vuoto? Kyselee noviisi.
Mitään virallista vaihtoväliä tuolle tehostinöljylle ei ole, mutta kyllähän se hyvää tekisi "joskus" vaihtaa. Itse vaihtelin 200tkm ajettuun -04 volvooni ja kyllähän se vanha selvästi tummunutta oli, ei mustaa kuitenkaan kuten edellisessä autossani.
Jos öljyä häviää kovalla tahdilla, niin sitten on jossain oikeasti vuoto. Jos 13 vuotta vanhassa autossa on nestepinnassa vajaus (kuka tietää koska sinne on lisätty öljyä, jos koskaan) niin ei syytä huoleen. Tiivisteet sun muut falskaa kyllä sen verran, että ajan myötä pinta hiljalleen vajoaa väkisinkin.

Autoracing  KL-varaosat