Miksi mulla pari vuotta sitten hiukkassuodatin kesti alle 4 km työmatkaa koko talven? Valillä ei edes kehä ykkösellä käyty pitkään aikaan. Eli urbaania legendaa taitaa toi pätkäajokin olla. Välillä auto haisi pahalle, ilmeisesti regenerointi oli keskeytynyt.
Etsitään edelleen noita paljon ajettuja ongelmattomia ja jätetään noi mutu spekulaatiot pois.
No ei se ole mitään mutuilua. Hiukkassuodattimen täytyy regeneroitua tietyn välein ja jos se ei regeneroi sitä niin se menee tukkoon. Talvella alle 4km ajoa niin auto ei ikinä regeneroi pönttöä varmasti ja ajan myötä se ois tukossa.
Tämä lyhyessä ajossa tukkeentuminen on kyllä niin auto(lue merkki) kohtasta, osa kestää enempi suhata lyhyttä ja osa ei paljoakaan.
Ja että auto alkaa tekemään regenerointia niin monen asian pitää olla määrätyssä arvossa mm. moottorinlämpö normaalissa.
Alle 4 km ajoa kestää ajaa monta kertaa että täyttyy loukku. En muista monenko kilometrin vällein keskinmäärin auto regeneroi pöntön, oisko jotain 600 - 1500 km jälkeen ja sekin riippuu ajotavasta ja millaisia ajosuoritteita ollut.
Isän aikaisempi V70:nen -06 2.4D 163hp myyntihetkellä ml 335 Tkm Suurin osa ajosta oli että äiti ajoi sillä töihin n.2km suuntaansa. Kerran tuli vikaherja tässä autossa hiukkassuodattimesta, mutta siitäkin selvittii kun äiti paniikissa luki ohjekirjaa että mitä tälle pitää tehdä, niin kirjassa oli lukenu jotenkin että pitää mennä ajamaan pitempi matka autolla ja äitee oli käyny oulussa varalta mutkan n.200km
