Futurez  Kulkukoira

Vikakoodi 250A seoksen säätökäyrän mukautus alueen ulkopuolella!!

  • 6 Vastauksia
  • 5856 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Puskis79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Terve vaan!
Olen uutena sivustolla ja "ylpeä" Volvon omistaja.
Kysyisin vaan tuohon "250A seoksen säätökäyrän mukautus alueen ulkopuolella" -vikakoodiin liittyen.

Katkenneen huohotinputken ( oli kovettunut ja hauras kuin vanhuksen luu) vaihtamisen jälkeen, pääsin ajamaan (ennen uudelleen vikavalon syttymistä) n. 3 km.
Ilmamassamittarin anturin puhdistamisen jälkeen pääsin jo 23 km.
Lambdassa ei pitäisi olla vikaa (testien mukaan), joten löytyykö täältä neuvoja vian korjaamiseen.
Ajossa ei ole mitään ongelmia, ainoa vika minkä autossa huomaa on siis tuo moottorinvikavalo...

Kiitos etukäteen. 
Volvo V70 mk2 (VM: 2004)
Moottorin malli B5244S      
125 kW (170 hv) @ 6000 r/min   
225 Nm @ 4500 r/min

Poissa Kuoma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • V70 - Herrgårdsvagn
Jos sieltä ei löydy muita imuilmavuotoja, annan ääneni ilmamassamittarille. Omasta autosta sen uusiminen poisti samantyyppisen ongelman. Yritin sitä itsekin puhdistaa, muttei se tuottanut toivottua tulosta.
Volvo - Ihanan kallista...

Poissa Puskis79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Pitääpä kokeilla vaihtaa se.. Tänks
Volvo V70 mk2 (VM: 2004)
Moottorin malli B5244S      
125 kW (170 hv) @ 6000 r/min   
225 Nm @ 4500 r/min

Poissa Puskis79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
No niin seuraavaa on tehty sitten.. Moottorivikavalon syttymisen jälkeen ( vikakoodi 250A seoksen säätökäyrän mukautus alueen ulkopuolella) on vaihdettu rikkinäinen ja hauras huohotinputki, ilmamassamittari uuteen ja etummainen lambda-anturi.
Ilmamassamittarin vaihtamisen jälkeen meni 400 km ilman mitään ongelmia ( ehkä pientä nykimistä kiihdyttäessä.. ) ja vikavalo syttyi uudestaan. Lambda-anturia on vaihdettu nyt kahteen kertaan, mutta vikavalo syttyy heti uudestaan.
Joten kyselisinkin teiltä missä mahtaa olla oikein vika???
Volvo V70 mk2 (VM: 2004)
Moottorin malli B5244S      
125 kW (170 hv) @ 6000 r/min   
225 Nm @ 4500 r/min

Poissa Puskis79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Tänään vaihdoin vielä polttoainesuodattimen, ei tainut auttaa.  >:( Pitääköhän "nöyrtyä" ja viedä oikein Volvo-korjaamoon.. Mikään ei tunnu auttavan.. Nyt valo ei pala, mutta kiihdyttäessä tuntuu ettei vaan ole kunnolla kaikki säädöt. Hyytyy ns. veto päällä. Tyhjäkäynnillä toimii ihan OK ja vapaalla kaasuttaessa tuntuu ottavan kierroksia. Luultavasti vikavalo kuitenkin syttyy, kun omat säätökäyrät loppuu.. Mikähän oikein on vikana?

Jos jollain olisi vaan hyviä ideoita, niin otan ilomielin vastaan.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2013, 21:17:31 kirjoittanut Puskis79 »
Volvo V70 mk2 (VM: 2004)
Moottorin malli B5244S      
125 kW (170 hv) @ 6000 r/min   
225 Nm @ 4500 r/min

Poissa Puskis79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Volvolle tilattu aika. Kerron mikä siinä oli sitten vikana myös täällä niin ei tarvitse ehkä jonkun toisen vaivautua ( vittuuntua ) samoihin ongelmiin.
Volvo V70 mk2 (VM: 2004)
Moottorin malli B5244S      
125 kW (170 hv) @ 6000 r/min   
225 Nm @ 4500 r/min

Poissa Puskis79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Eli vikahan oli polttoainepumpussa.. Tai tarkemmin ottaen pumpulta lähtevä letku oli taittunut. Ei nostanut riittävästi paineita polttoainejärjestelmässä. Vaihto uuteen hinta Wetterillä töineen 800 euroa.
Volvo V70 mk2 (VM: 2004)
Moottorin malli B5244S      
125 kW (170 hv) @ 6000 r/min   
225 Nm @ 4500 r/min

 

RallyBaron  Samppasport