Proturbo  Autodiagnoosi

XC60 vai XC70

  • 30 Vastauksia
  • 15619 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 vai XC70
« Vastaus #30 : 26.06.2016, 20:03:36 »
Nyt on tullut jo autolla jonkin aikaa ajeltua ja olen päässyt "asettumaan kodiksi". Lyhyesti summattuna fiiliksiä ja kokemuksia, vertailukohtana siis tuo vaihtoon mennyt '12 XC70 D5 Aut Summum.

Plussia
+ D5 polestarilla on tosi iso yllätys; paperilla aika mitätön tehon/väännön lisäys tuntuu kyllä käytännössä todella merkittävästi ajossa. Ohituskiihtyvyys 80km/h:stä on todella huikea kun laittaa vielä vaihteiston S-tilaan. Lähtee paikaltaankin kuin se iänikuinen hauki rannasta.
+ Penkit. Sport -istuimet ovat todella hyvät pitkän matkan ajoon. Ei puudu paikat ja ajoasennon saa ratin ja penkin säädöillä juuri kohdalleen. Manuaalinen ristiselänsäätökin on toimiva ja pitkäselkäisenä sitä tulee ruuvattua.
+ Alusta on XC70:stä jäykempi ja se hallitsee kallistukset paremmin eikä pohjaa heitoissa kuten XC70. Jäykkyys ei ole kuitenkaan häiritsevää kovuutta ja auto on miellyttävä ajaa epätasaisellakin hiekkatiellä.
+ Navigaattori on pätevä kun seuraava käännös näytetään myös mittariston keskellä. Pieni miinus ääniopastuksen lauseen muodostuksesta; se kun sanoo: "Käänny vasemmalle.........kahden sadan metrin päästä." Pari kertaa vaihdattanut kaistaa turhan takia tuon takia. Mutta tuon kun oppii niin mainio navi, motarilla näyttää mm. näppärästi seuraavat edessä olevat huoltsikat ja liittymät.
+ Kaukovaloautomatiikka toimii niin maan- kuin moottoritielläkin luotettavasti. Vaihtaja on himpun ylivarovainen (vaihtaa aikaisin kaukovalot alas ja odottaa turhaan vastaantulijan sivuutuksen jälkeen kaukovalojen palauttamista) mutta toimii poikkeuksetta asiallisesti ja tekee pimeässä pitkän matkan ajosta rentouttavaa. 
+ Sisätilat on toimivat. Koira sopii istumaan suorassa tavaratilassa ja pitkääkin tavaraa saa mahtumaan hyvin kyytiin.

Miinuksia
- Ohjaus on XC70:sen sähköhydrauliseen verrattuna keinotekoisen tuntuinen. Ohjauksessa on kyllä vastetta riittävästi mutta tuntuma on etäinen. Mutkatiellä kovempaa ajettaessa eturenkaiden suunnan muutosten määrää pitää oikein tietoisesti miettiä.
- Sisämelua on XC70:stä enemmän. Voi johtua isommasta 20" rengastuksesta.
- Kaistalta poistumisen vahti on liian herkkä. Tässä herkkyyttä ei saa säädettyä valikosta, kuten XC70:ssä. Nyt riittää lähellä kaistaviivaakin ajaminen aiheuttamaan äänimerkin.
Tesla S75D '17

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo