Kulkukoira  Proturbo

puolan vaihto?

• 3 Vastauksia
  • 6550 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonte32

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
puolan vaihto?
« : 06.01.2011, 14:48:06 »
Onko kukaan vaihtanut volvo s80 t6 -99 malliin itse puolaa? Jos on, niin onko se maallikkona mahdotonta?

Poissa Teutori

• Grand Luxe Touring
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: puolan vaihto?
« Vastaus #1 : 08.01.2011, 19:16:28 »
Onko kukaan vaihtanut volvo s80 t6 -99 malliin itse puolaa? Jos on, niin onko se maallikkona mahdotonta?
Eikös tuossakin ole joka tulpalle oma puolansa ( varma en ole tuosta T6 mallista ) mutta jos on, niin puolasta liitin auki puola pois uusi tilalle ja liitin kiinni  ;)
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa cmalino

• De Luxe
  • *
  • ٩(͡๏̯͡๏)۶
« Vastaus #2 : 10.01.2011, 16:30:48 »
Eikös tuossakin ole joka tulpalle oma puolansa ( varma en ole tuosta T6 mallista ) mutta jos on, niin puolasta liitin auki puola pois uusi tilalle ja liitin kiinni  ;)

Juurikin näin. Jokaiselle tulpalle on myös T6:ssa omat puolansa. Eipä tuossa mitään eksotiikkaa sen kummemmin ole.
Nykyinen sotaratsu C30 D2 R-Design -12
Entiset Volvot: V70 2.5T -97 / S80 T6 -99 / S80 2.4 -00 / S40 2.0T -03

Poissa Addie86

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 30.06.2013, 05:25:54 »
Voiskos maf:n vikavalo, p0103 kipuilla noista puolista, näyttänee maksavan 59.90e kpl. itse maffi 159e. Mitenkäs kun en mikään autoasiantuntija ole, tiedän, että nuo ei ole mikään vaikea vaihtaa, mutta vika ei tällä hetkellä pala kun se nollattiin "lelumittarilla", vikamuistista taitaa kuitenkin löytyä tuo vika kuitenkin kun menee korjaamolle käymään vähän paremmin lukijan kanssa (lelumittari ei näyttänyt mitään vikaa esim abseista, vaikka kuitenkin kunnon lukija korjaamolla näyttää siitä aina pumppu/rele vikaa, ja myös abs valo palaa koko ajan). Itse on tätä vikaa vähän huono nyt lähtee paikallistamaan mikä kipuilee, kun tällä hetkellä ei vikavalo pala eli "pakokaasuja, huolla pian" koska se nollattiin. Tietty maffin irroitus + putsaus toki voi auttaa myös kun syttyy, auto ei antanut kuulemma antaa eteenpäin ennenkuin vika kuitattiin, ilmeisesti vika ei ainakaan ole tuossa kaasuläppäkotelossa mikä maksaa maltaita, koska kierrokset ei vaeltele, ensin vika kuitenkin oli, että "kävi oudosti kun starttasi", sammutus, käynnistys uudestaan, ei vikavaloja tai tekstiä ajotietokoneessa, ykkönen päälle ja liikkeelle kun vaimo oli koittanut lähteä, niin sammui, sama uudestaan, kunnes tarpeeksi monta kertaa käynnisti uudestaa vihdoin se vika ilmestyi ja lukijalla sai tiedon p0103, "Mass or Volume Air Flow Circuit High Input". Samaa appiukon pösö antoi, vika korjautui puolien vaihdolla.
Eli lähtiskös tästä nyt ensimmäiseksi vain putsaamaan maffin, katsomaan onko johdot eculle kunnossa, ja vaihtaa ilmasuodatin.
Eniten ihmettyttää tuo, ettei anna ajaa jos vikakoodi ilmaantuu..?? Itsellä ei ole ollut ajossa, että vikakoodia heittäisi. Auto on 99' s80 2.4L 170hv, eli vikaa ei tarvitse ainakaan alkaa etsimään turbon puolelta heittääkö joku siellä. Jos vikakoodi ilmaantuu, saako helposti itse koittamalla/testaamalla nuo puolat jos niissä vika, kaikkien vaihto kuitenkin maksaa aikas paljon enemmän kuin maf, tosin jos vika ei maffissa niin turha sitä on nyt vielä alkaa vaihtamaan..
Onko mitään ehdotuksia mitä ensimmäiseksi alkaa tekemään kun alkaa valittamaan samaa koodia? vaikuttaako asiaan myös bensafiltteri, jne, vai onko vika vain yleensä ilmapuolessa kun se sitä herjaa.

Futurez  Kulkukoira