Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S60 / 2.4 L / 2001 Pakokaasuja, huolla pian / sytytyskatkos? VIKA LÖYTYI!

  • 6 Vastauksia
  • 5026 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa make1976

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Sytyttää jatkuvasti moottorin häiriövalon ja tietokoneeseen teksti Pakokaasuja, huolla pian.

Vikakoodien luku antaa oireeksi sytytyskatkoksen vaihtelevasti eri sylintereihin.
Tulpat vaihdettu, kaikki puolat vaihdettu. Mitattu puristuspaineet, ohivirtaukset, polttoaineen paine, kaikki kunnossa. Käynnin suhteen ei mitään oireita. Auto käynnistyy aina hyvin, käy hyvin, tyhjäkäynti tasainen. Missä vika? Oireena siis vain tuo vikavalon syttyminen.

Valon syttyminen alkoi syksyllä. Auto kävi vuosihuollossa, missä vaihdettiin akku ja jakopään hihna samalla. Pari viikkoa tämän jälkeen sytytti ekan kerran häiriövalon. Tämän jälkeen tutkittu samassa volvoihin erikoistuneessa huollossa useaan otteeseen kyseistä vikaa, mutta syytä ei ole löydetty.

Kaverin vikakoodin lukijalle nyt kuitattu vikavalo aina pois. Mutta syttyy vähintään viikon päästä uudestaan. Virrat päällä antaa vikakoodiksi aina tuon sytytyskatkoksen sylintereistä. Auton käydessä, kun ns. vika päällä eli valo palaa antaa myös vikakoodin P0003: Polttoainemäärän säätimen ohjaus - virtapiirin matala jännite. Tämä vikakoodi tulee esille siis vain koneen ollessa käynnissä. Voisiko tuo polttoaineen syöttö jotenkin satunnaisesti "pätkiä" kun herjaa tuollaista?
Käyntiin tuo ei kuitenkaan vaikuta. Polttoaineen paineet kuitenkin mittausten mukaan ok?

Ideoita, missä vika? Ei enää huvittaisi vaihdattaa osia ja mittauttaa ties mitä arvoja, vaan saada vika pois kummittelemasta.

S60 / 2001 / 2.4 L / 265 tkm
« Viimeksi muokattu: 28.06.2013, 00:58:03 kirjoittanut make1976 »

Poissa make1976

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Eikö kellään ole ideoita missä vika?

Poissa R1v3r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Täytyy kyllä sanoa, että en osaa itsekkään sanoa. Halusin vain kommentoida tähän alle, sillä itselläni tekee juurikin samaa.

En ole vielä noita kyseisiä vaihto-operaatioita tehnyt (tulpat vaihdettu, mutta puolat vanhat.)

mulla oli yks tulppa oikeesti hajonnu. siis et oli kunnolla präsähtänyt sinne, mutta eipä tuotakaan ole ennen sitä tahi sen jälkeen huomannut.

Mulla alko oireet jonkin aikaa jakopään tekemisen jälkeen. (aluksi jako oli pykälän verran sivussa, jolloin auto oikeen pätki selvästi) Mutta sen korjauksen jälkeen ei ole auttanut sitten mikään.

Kävin myös päivittämässä softani uusimpaan, (autossani on lastu) mutta en ole sitä vielä uusinta lastu-versiota kokeillut. Nyt autossa on siis lastu kiinni, mutta auto on seisonnassa kevääseen saakka, jolloin pääsen kokeilemaan sitä uudestaan.

Onko tämä vain jokin volvon jippo, millä saadaan maksamaan huolto-toimenpiteistä? vai onko kyseessä jotain kummallisempaa?

Lukasen vikakoodit, kun otan auton ens kerran taas ajoon (ts. kun ne tulee takaisin)

Autona on myös juuri sama 2001 s60 2,4 L

Onko make1976 volvossa vielä vanha kaasuläppä? (en tiiä voiko se tähän vaikuttaa, mutta mulla on vielä toi vanha surullisen kuuluisa)
Ensimmäinen kunnon autoni oli volvo, samalla mennään vieläkin.

Poissa make1976

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Jako tarkistettu
vvt venttiili vaihdettu

Vikavalo syttyy edelleen.

Poissa make1976

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Ideoita, mistä voisi vielä vikaa etsiä?

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14962
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
vähän kaukaa haettu mutta onkos näissä bensaksissa polttoaineen paineentunnistinta? ja oliko säädin sähkönen vai ihan vanhanliiton mekanien, kas kun en tunne näitä... tuli vain mieleen että olisiko syttykatkot virheellisen painetiedon seurausta jne.

Toinen että luulis ton pajan savan asian selville ennenmin tai myöhemmin. onko ajettu täystestaus komponenteille?
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa make1976

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Autolla ajettu nyt reilu 2000 tkm eikä valo ole enää syttynyt.
Erilaisten vihjeiden perusteella päätin tutkia tuon ilmanottopuolen, ilmamassamittarin, kaasuläpän puhtauden. Operaatiota aloitellessa huomasin, että yksi ilmanputsarin kotelon kiinnikkeistä oli murtunut. Kotelo ei sulkeutunut tämän takia tiiviisti ja ilmaa pääsi putsarin väärältä puolelta imeytymään. Selkeästi oli nähtävissä mustat raidat putsarin väärällä puolella kohdasta josta falskasi. Kiinnike vaihdettu ja valon syttyminen pysynyt poissa.

 

Futurez  Kulkukoira