Elikkäs tollasta herjaa, vikakoodi muistaakseni 0070 vai 0060, Normi huoltoliikkeen kone näyttää viaksi tuon, perjantaina vielä palinin vikakoodiluonnessa käyn varmistaakseni onko vika abs:n moottorissa, kuulemma melko harvinainen vika, yleensä vika boksissa. Pumppu/rele vika lukee koneella, auto näyttää abs, huolla pian tjsp. katsastus tämän kk:n lopussa. siniseltä kun ostaisi hydraulipumpun niin hinta 1339€!! ja niitäkin vain 2kpl RUOTSISSA!
Itse kysymykseen kuuluu, saako noita itse avattua / korjattua? jos ei, niin olen löytänyt purkamoilta / avk:lta hintavälillä 200-400 abs hydraulipumppuja, mutta käykö mikä tahansa vai tarviiko vastata samoja numeroita minkä näkee pumpun päältä, yhden samalla numerolla löysin espanjasta ebayn kautta. Oma numero 9467581 A (made in belgium) tämä isoin numero yhdistelmä,
alempana myös lukee pienellä 10.0204-0236.4 ja taas keskikokoisella numeroinnilla 117391. viivakoodin pientäprinttiä nyt on turha alkaa edes kirjoittamaan. Hakisin samantien kun tässä 100km päästä kyllä löytyy pumppu, mutta onko yhteensopivuus sama??
esim vaikka tämä:
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=29654730 Tosin tuo ate on ATE 10.0204-0282.4 eli hieman eri, isointa numerointia ei ilmoiteta. Vuosimalli 2000, itsellä 99. Onko merkitystä?
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=26263666 tuossa olisi 40km päässä oleva, siinäkin tosin kaikki notulit eri.
Eli uskaltaako sitä alkaa ostamaan kumpaakaan, vai onko noilla notuleilla mitään väliä? luulisi kuitenkin 98-06 samalla koneella olevissa abs pumput kuitenkin olevan samanlaiset (vai vaikuttaako asiaan jos on luistonestot jne? näissä kummassakaan puretuissa ei kuitenkaan ilmeisesti ole olleet.)
Pikaisia neuvoja odottelen, korjaaja odottelee nyt palinin lausuntoa, enkä kyllä ala lyömään melkein puolen auton hintaa pelkkään osaan + siihen vielä päälle työt kun ei ihan helpoin kuitenkaan ole edes vaihtaa. Vaihtoehtoisesti ottaisin koko helvetin abs valon pois mittaristosta, muttakun ajotietokone herjaa kuitenkin sitä..
Edit: Palinille vielä soittelin tämän postauksen jälkeen, siellä sanoivat, ettei merkinnöillä pitäisi olla väliä, purkamoilla taas sanoivat, että kaikki numerot täytyisi täsmätä, yhtäkään samoilla numeroilla täsmäävää en ole suomenmaalta löytänyt, eikä edes uusi osa ole samalla numerolla (1000-1200e hintaero vain vrt. purettuun..). Lähtisittekö itse ostamaan käytetyn vaiko tilaamaan aivan uuden (puolet auton hinnasta.. ja rahakin tällä hetkellä rajallinen kun sairaseläkkeellä + katsastus 3viikon päästä.)