Autoracing  KL-varaosat

Jakopäänvaihto D5 -07

  • 11 Vastauksia
  • 4907 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Jakopäänvaihto D5 -07
« : 21.07.2013, 17:50:54 »
Moi. Jakopää pitäisi vaihtaa, mitä tarvii ostaa ja tarvitseeko erikoistyökaluja?

Apulaitehihna
Jakohihna
Kiristysrissa
Taittopyörä? onko?
Vesipumppu? onko jakoremmi pyöritteinen?
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa napero76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Jakopäänvaihto D5 -07
« Vastaus #1 : 21.07.2013, 20:50:58 »
Taittorissa kyllä.
Vesipumppua ei vaihdeta, ei kuulu huolto-ohjelmaan volvolla, eivät vuoda.
Osta A luokan osat.
Perustyökaluilla pärjää.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: Jakopäänvaihto D5 -07
« Vastaus #2 : 21.07.2013, 20:55:40 »
Taittorissa kyllä.
Vesipumppua ei vaihdeta, ei kuulu huolto-ohjelmaan volvolla, eivät vuoda.
Osta A luokan osat.
Perustyökaluilla pärjää.

A luolan osat? Merkkiliikkeestä vai onko SKF Gates sarja tarpeeksi hyvä?
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: Jakopäänvaihto D5 -07
« Vastaus #3 : 21.07.2013, 21:23:49 »
Onko SKF Gates sarja tarpeeksi hyvä?

Ei tuon parempaa juuri ole.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa napero76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Jakopäänvaihto D5 -07
« Vastaus #4 : 21.07.2013, 21:25:23 »
Useampi kolleega noita Gatesin osia kehunut käyttäneensä omissa projekteissaan.
Asiansa ajavia ilmeisesti.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: Jakopäänvaihto D5 -07
« Vastaus #5 : 22.07.2013, 20:29:44 »
Ei tuon parempaa juuri ole.
Hihnat ja rissat tilattu 135 e. saa huomenna.
Mites kampuran pultti? pitääkö avata? uusia?
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Jakopäänvaihto D5 -07
« Vastaus #6 : 22.07.2013, 21:08:44 »
Hihnat ja rissat tilattu 135 e. saa huomenna.
Mites kampuran pultti? pitääkö avata? uusia?

Ei sitä pulttia tarvitse uusia mutta avata tarvitsee ja myös hihnapyörän 4 pulttia. Mulla on erikoistyökaluna puolenmetrin mittainen lattarauta jossa on reikiä jotka osuvat kahteen hihnapyörän pulttiin. Noin saa sen kampiakselin pidettyä paikoillaan että saa sen pultin auki. Pultin kierre on normaali oikeakätinen mutta välillä puolen tuuman vääntiöllä olevat työkalut eivät tahdo riittää kun on joku aikaisempi jeppe kiristänyt pultin varman päälle.

Apulaitehihnan kääntörullat kannattaa myös tarkistaa. Aina välillä löytyy kuiva laakeri joka ääntää ja pyörii alkuvauhdilla vaikka kuinka kauan. Rispaantuvista apulaitehihnoista ne useimmat jakopäävauriot taitavat tulla joten niissä kannattaa olla tarkkana.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: Jakopäänvaihto D5 -07
« Vastaus #7 : 22.07.2013, 23:04:18 »
Ja nyt muistin, olikos tässä venyvällä hihnalla ilmastointi? Onko paha rasti?
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Jakopäänvaihto D5 -07
« Vastaus #8 : 23.07.2013, 08:54:37 »
Kompressorin alta pultit pois niin kompressori siirtyy pari senttiä eteenpäin ja hihna löystyy ja saa sitä sitten hiukan käänneltyäkin että hihnan irti.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: Jakopäänvaihto D5 -07
« Vastaus #9 : 23.07.2013, 18:37:54 »
Nyt on jakopää vaihdettu. Jotain tämän auton suunnittelussa on hyvää  ;)
Oli tosi simppeli vaihtaa ja merkit oli selvät, tilaakin on yllättävän paljon.
Ilmastoinnin venyvä remmi jäi vanhaksi kun sekin oli tilaustavaraa enkä tajunnut muita osia tilatessa sitä tilata.
Tosin se ei mene kampuralle ollenkaan niin tuskin aiheuttaa muuta tuhoa vaikka hajoaisikin.
Ensikertalaiselta 2.5 tuntia ja sekin sisälti jo naapurin kanssa jutustelua.
Kampurassa ei ollutkaan pulttia vaan mutteri 30mm. kannalla.

Taas voi turvallisin mielin porhaltaa 5 vuotta (paitsi jos joku ostaa tän väkisin  :2funny:) sitten taas uudet ongelmat.

Kiitoksia vinkeistä.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: Jakopäänvaihto D5 -07
« Vastaus #10 : 24.07.2013, 10:00:33 »
Kyllä se ilmastoinnin remmi löytää särkyessään vaan tiensä sinne jakopään väliin :) Yleensä remmin kylläkin särkee kiinni leikkaava kompressori.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: Jakopäänvaihto D5 -07
« Vastaus #11 : 24.07.2013, 11:43:00 »
Kyllä se ilmastoinnin remmi löytää särkyessään vaan tiensä sinne jakopään väliin :) Yleensä remmin kylläkin särkee kiinni leikkaava kompressori.

Vaihdetaanpas sitten sekin, tilasin sen eilen ja tänään pitäisi olla noudettavissa.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

 

RallyBaron  Samppasport