täälä on kysyselty et onko vaikee vaihtaa kiristin tai miten se saan helposti tehtyä, kun se ponnahtaa ja ei ole helppo laittaa takasin, nii tässä on muutamia ohjeita vaihtoon.

tässä on koko moniurahihna miten se menee ja, jos on ilmastointi nii on toi alin rulla niikun teksistä näkee.
num 1, on moniurahihnankiristin rulla, mikä on kiinni kiristisessä ja menee hihnan päällä,
num 2 on moniurahihnankiristin ohjainrulla nimikkeellä, se vaihetaan samalla jakopään hihnan ja moniura hihnan vaihdossa,
num 3 on, moniurahihnakiristin, missä on kiinni rulla, siitä nyt tehään pieni ohje miten se ois helpoin tehä. et ei tarvita kaveria,

no niin, tässä ollaan olettu kiristimestä kiinni yläähtä päin, ja olen valmiiksi laittanut ruuvvin väliin et pysyy kohalla ei ei ponnahda kun otetaan kiristin pois, kun loppu vaiheessa se on helppo laittaa takasin,
eli otat kiinni papukaijja pihtimillä ja vedät meno suuntaan, eli nuolen suuntaan nii saadaa ruuvvi kivasti,

tässä on ylhäältä päin ja kiristin jo otettu pois.

ja sivusta päin sama juttu, toi näyttää et ei pysyis siinä, mut hommahan on siinä et ei kanata laittaa mitään naulaa kun se lentää pois, vaan ruuvvi mis on ehjät kierteet, ton jälkeen ei ruuvvi yleensä enää o käyttö kelponen
92 vuotisessa autossa kiristin on tollanen, en ole ihan varma onko 96-98v paljookaa eroja, ainakin 96 kiristimessä on semmonen reikä mihin sää naulan ja se pysyy hyvin siinä.
kun olen laittanut uuden kiristimen runkoon kiinni, nii VAROVASTI että ei ruuvvi lähe, sit voi sattua ja jäädä sormet välii.
jos tulee jotain kysyttävää nii kysykää vaan.