Tollasta lööty trafin tiedoista joka oli päivätty v.2000
lähtökohta on se, ettei tukivarsia, joustintukia tai akselipalkkeja korjata,
vaan vaurioitunut osa vaihdetaan ehjään. Joustinlautasen voi vaihtaa tai korjata
hitsaamalla, jos valmistaja on antanut ohjeita, niin työ suoritetaan niiden mukaisesti ( esim. Volvon ohje ). Korjauksen jälkeen on varmistettava heilahduksenvaimentimen toiminta. Joustinlautasten hitsauksen hyväksymiseen on suhtauduttava kriittisesti.
Kantavissa kori- ja alustarakenteissa edellytetään korjausta hitsaamalla, jolloin
syntyneen korjaustuloksen tulee vastata lujuudeltaan alkuperäistä. Ovet on
myöskin korjattava hitsaamalla. Myös pakettiauton tavaratilan ovet pitää korjata
hitsaamalla, jos siellä on lisäistuimia. Etutukivarsia ei saa korjata hitsaamalla, eikä peltisiä ”muotoon prässättyjä” takatukivarsia. Tukivarsien hitsaus poikkeustapauksessa esim. museoajoneuvoon voidaan sallia, jos osaa ei luotettavan selvityksen mukaan ole enää saatavissa. Jokaista tapausta harkitsee katsastaja erikseen. Mitään yleistyksiä ei
tehdä.