Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

960 sumarit palamaan ilman lähivaloja

• 16 Vastauksia
  • 3084 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 sumarit palamaan ilman lähivaloja
« Vastaus #15 : 17.08.2013, 22:22:58 »
Virkani puolesta voin sanoa, että olet väärässä.  :idiot2:
Eihän tuossa oo taas mitään tolkkua? Sillä mitä hyötyä sumuvaloista on jos ei saa lähivaloja sammuttaa? Sillä sumuvalojen ideahan on tarjota valoa mahdollisimman alhaalta ja läheltä tietä jotta ylöspäin ei suuntautuisi valoa joka sitten heijastuisi takaisin sumusta tai lumisateesta.
Olen pari kertaa kokenut lumisateen jossa lähivalojen tai pitkien päälle laittaminen aiheutti vain valkoisen seinän eikä mitään havaintoa missä tie menee. Parkkivaloilla näki seuraavan aurausviitan. Olisi varmasti ollut sumuvaloista apua tässä tilanteessa.

Lisäksi lähivalojen tarkoitus on että itse näkee eteenpäin ja muut näkevät sinut. Sumuvalojen käyttäminen mielestäni täyttää nämä kriteerit jolloin en näe mitään järkisyytä miksi sakottaa sumuvalojen käyttämisestä ilman ajovaloja oikeissa olosuhteissa.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2013, 22:29:52 kirjoittanut Huikkoster »

Poissa AtAi

• Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 960 sumarit palamaan ilman lähivaloja
« Vastaus #16 : 17.08.2013, 22:48:25 »
Onko tämä valokytkin vai johtosarja related.

Koska itekkin oon miettiny että mitä helevettiä 760ssä tekee etusumareilla kun ajovalot pakko olla päällä että ne toimis. Vai johtuuko tää siitä suunnitelun kukkasesta että etu ja takasumuvalot on samassa kytkimessä, ekassa asennossa palaa etusumarit tokassa myös takasumari.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Elekma  Autoracing