Ehkä mä en puutu fysiikkaan enempää:D
Eipäs nyt.... Juurihan tässä on vasta päästy alkuun. Toisekseen minäkin korjailen Volleani vaikka en siitä juuri mitään ymmärrä.
Helpoin ratkaisu olisi ollut se äänestys

mutta sen puuttuessa voi tuon paineen vaikutuksen selvittää kokeilemallakin. Jotta ei tarvitse kuluttaa 10 rengassarjaa, tässä on yksi tapa, kuinka sen voi tehdä helpommin ja nopeammin. Kuvassa on käytetty maalarin teippiä, mutta oikeastaan mikä tahansa käy. Gorillateippi kestää muutaman sata kilometriä, maalarin teippi reilusti alle sata ja liukkaat muoviteipit muutamasta kilometristä muutamaan kymmeneen kilometriin. Hiekkatiellä nuo teipit kuluvat nopeasti pois joten teippauskoe on tehtävä asfalttitiellä siististi ajellen. Näin voi tarkastaa aurauskulmat ja säätää kulman niin että rengas kuluu tasaisesti. Sopisi varmaan selvittämäään tuota paineen vaikutustakin. Ensin 2 bar ja sitten vaikka vähän päälle 3 bar niin olisi ali ja ylipaineet varmasti mukana ja edessä ja takana voisi tehdä tuon samalla kertaa. Talvellahan tuo ei oikein onnistu kun se kumi tuppaa olemaan märkä ja siinä niitä piikkejäkin. Ei olisi välineet kalliit ja jokaisella on jonnekin reissua.
-Kuiva rätti, jolla pyyhkäisee pölyt levikepaikalla
-Teippiä (kannattaa vetää kerralla usampikin raita pyöräänsä)
-Kamera
-Tarve mennä jonnekin pikitietä pitkin

Tämä on aika hyvä ja vaikuttaa kuluvan tasaisesti mutta kannattaa vetää ihan kokonaan reunasta reunaan ja 2-3 raitaa yhteen pyörään.