Proturbo  Autodiagnoosi

960 -93 b6304 aut. --> b6304 + m90

  • 4 Vastauksia
  • 1494 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Auto-Gona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
960 -93 b6304 aut. --> b6304 + m90
« : 09.09.2013, 11:34:11 »
selasin kaikki tämän alueen sivut ja museon keskustelut mutta en törmännyt aiheeseen.  :o

joten itsellä siis 960 -93 3 litrasella koneella ja ilmeisesti aw30-40 tai aw30-43 laatikolla

kaverilla olisi -95 facelift 960 2.5+m90 osina tarjolla

itse en tykkää lainkaan tuosta automaatista ja mielessä pyörii jotta laittaisi tuon m90 laatikon tilalle

ilmeisesti tarvitsen laatikon+tukikumi(t),kardaanin, jarru ja kytkin polkimet,työsylinteri oliko vielä jotain muuta?

tälläisen pätkän löysin jostain keskustelusta kytkinasioista:
Option #1:
Standard 850 T5-R (240/250HP) clutch setup. Good for up to almost 420NM.

Clutch disc, organic, 20 splines, 240mm, Sachs p/n: 1862 428 133.

Pressure plate, 240mm, Sachs p/n: 3082 254 232.


suurin huolenaihe kuitenkin on että millaisia sähkötöitä/muita muutoksia tuon tekeminen teettää??  :idiot2:

Kaasu pohjassa kiertelemättä niin, että kuljettajasta tulee matkustaja

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 960 -93 b6304 aut. --> b6304 + m90
« Vastaus #1 : 09.09.2013, 12:01:56 »
Haulla löytyy aiheesta, autom. ja manussa eri tiedot boxeille, 95 ja 93 eri moottorinohjaus... menee aika askarteluksi.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Auto-Gona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -93 b6304 aut. --> b6304 + m90
« Vastaus #2 : 09.09.2013, 18:35:45 »
Haulla löytyy aiheesta, autom. ja manussa eri tiedot boxeille, 95 ja 93 eri moottorinohjaus... menee aika askarteluksi.

itse en löydä vaikka kuinka koittanut tonkia   laittaisitko linkkiä jos kerran löytyy?  :) ei haittaa vaikka menisi askarteluksi koska auto ei ole jokapäiväisessä käytössä kunhan vain saisi tietoa mitä kaikkea pitää modailla että saa toimivan  :idiot2:
Kaasu pohjassa kiertelemättä niin, että kuljettajasta tulee matkustaja

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 960 -93 b6304 aut. --> b6304 + m90
« Vastaus #3 : 09.09.2013, 20:38:23 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=35442.0 Ainakin tuossa tehty, tosin toisinpäin, mutta aina sama rumba.

En kerkee tähän hetkeen ettimää enempiä, mutta käsitelty asia.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8030
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 -93 b6304 aut. --> b6304 + m90
« Vastaus #4 : 10.09.2013, 21:18:21 »
Manuaaliksi muuttaminen vaatii sähköjän puolesta ainoastaan P-asennon tunnistuksen johtojen hypyttämisen vaihteiston johtosarjanliittimestä ja pakkivaloanturin johtojen liittämisen samaiseen liitinpakettiin. Vaihteiston ohjainboksin voi jättää sen jälkeen hyllyyn pölyttymään.

Vauhtipyörän tarviit myös toki. Noissa on kaksoismassa alunperin. Jos haluaa keveämpää vaihtoehtoa, niin käyttää 850/x70I <-98 kiinteää vauhtipyörää sen kytkimellä. Uudempiin tuli sitten jo hydraulinen painelaakeri.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Kulkukoira  Proturbo