Futurez  Kulkukoira

aloitteleva volvo harrastaja

  • 14 Vastauksia
  • 3833 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 701
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
aloitteleva volvo harrastaja
« : 14.09.2013, 22:50:46 »
miten saa helpoiten ja halvimmillaan vähän lisää potkua vollen koneeseen? koneena toimii b200f.
940 -97 B230fk+M90

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5837
  • www.vrcf.fi
Vs: aloitteleva volvo harrastaja
« Vastaus #1 : 14.09.2013, 23:14:36 »
Ei tuosta koneesta saa oikein edes rahalla tehoa. :-\

Pientä pirteyttä saat laittamalla esim vx3 nokan joita saa alle satasella.

Mutta sen jälkeen karkaa virityskustannukset vaihtotekniikkaa suuremmiksi.

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 701
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: aloitteleva volvo harrastaja
« Vastaus #2 : 14.09.2013, 23:25:54 »
niin ajattelinkin. mut jos hommaan 2.3 turbo koneen siihen niin tuleeko ongelmia katsastuksessa jne. tarviiko vtt:n testit yms.
940 -97 B230fk+M90

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: aloitteleva volvo harrastaja
« Vastaus #3 : 15.09.2013, 00:10:41 »
niin ajattelinkin. mut jos hommaan 2.3 turbo koneen siihen niin tuleeko ongelmia katsastuksessa jne. tarviiko vtt:n testit yms.

Ei tarvii koska samaa koria on tehty turbokoneella. Pitää vaan jarrut ja muut päivitellä samalla vastaavan ahetun tasolle.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5837
  • www.vrcf.fi
Vs: aloitteleva volvo harrastaja
« Vastaus #4 : 22.09.2013, 18:36:43 »
Väärin!
B200F on vähäpäästöinen joten pitää laittaa vähäpäästöinen turbotekniikka (B230FT/FK) ja sen luovuttaja auton paperit.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2013, 18:38:15 kirjoittanut Huikkoster »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: aloitteleva volvo harrastaja
« Vastaus #5 : 22.09.2013, 18:40:56 »
Väärin!
B200F on vähäpäästöinen joten pitää laittaa vähäpäästöinen turbotekniikka (B230FT/FK) ja sen luovuttaja auton paperit.
Millä perusteella on vähäpäästöinen?
Itellä on -88 B230FS, eikä ole vähäpäästöinen.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: aloitteleva volvo harrastaja
« Vastaus #6 : 22.09.2013, 18:49:14 »
Missäs ja minkä ikäsessä kopassam kyseinen kone on.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 701
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: aloitteleva volvo harrastaja
« Vastaus #7 : 23.09.2013, 14:15:03 »
940 ja vm-92
940 -97 B230fk+M90

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 701
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: aloitteleva volvo harrastaja
« Vastaus #8 : 23.09.2013, 14:19:40 »
Eikun varaosa auto on -92. Omani on -91
940 -97 B230fk+M90

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: aloitteleva volvo harrastaja
« Vastaus #9 : 23.09.2013, 14:21:46 »
Millä perusteella on vähäpäästöinen?
Itellä on -88 B230FS, eikä ole vähäpäästöinen.
Ehkä hienoista ylireagointia, mutta hyvin todennäköisesti on vähäpäästöinen tuo B200F motilla oleva, tai siis kaikki sellaiset.

Näitä B230F(XXXXX) koneita mitä oli -88-90 tuntuu löytyvän osittain myös ei-vähäpäästöisinä. (mm. LH2.2)

Erikseen on sitten myös muuttoautot jne.


Summasummaarum tuommoinen 940:nen on kyllä hyvin todennäköisesti vähäpäästöinen, kannattanee tarkistaa rekisteriotteesta ja/tai katsastuskonttoriltasi.


Ps. kannattaa käyttää hakua ja googlea(kas sillä voi löytää jopa paremmin tämän foorumin juttuja..) aiheesta.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: aloitteleva volvo harrastaja
« Vastaus #10 : 23.09.2013, 14:25:44 »
Jos on -91 niin melko varmasti on vähäpäästönen, eikä se vähäpäästösyys riipu niinkään siitä motista vaan korista missä se motti on.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: aloitteleva volvo harrastaja
« Vastaus #11 : 23.09.2013, 15:34:01 »
Jos on -91 niin melko varmasti on vähäpäästönen, eikä se vähäpäästösyys riipu niinkään siitä motista vaan korista missä se motti on.
Tavallaan ja tavallaan ei ;) Kori määrää aina vähäpäästöisyyden, ei moottori, eli moottoria vaihtamalla sitä ei poisluetuksi saa.

Mutta esimerkiksi vuonna 1989 ostetussa 740:ssä saattoi olla B200F tai B200E moottori, joista jälkimmäinen ei ollut vähäpäästöinen  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5837
  • www.vrcf.fi
Vs: aloitteleva volvo harrastaja
« Vastaus #12 : 23.09.2013, 18:45:09 »
Joo, onhan näitä tuotu ulkomailta ja saattanut jäädä ei-vähäpäästöiseksi mutta ne on harvinaisia että käytännössä aina törmää vähäpäästöiseen B200F:ään. ::)

The moose

  • Vieras
Vs: aloitteleva volvo harrastaja
« Vastaus #13 : 23.09.2013, 19:13:09 »
miten saa helpoiten ja halvimmillaan vähän lisää potkua vollen koneeseen? koneena toimii b200f.

auto vaihtoon.

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 701
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: aloitteleva volvo harrastaja
« Vastaus #14 : 23.09.2013, 21:33:30 »
en vaiha koko autoa.... jos tos talven aikana löytäis jonkun motti aihion mistä rakentelis
940 -97 B230fk+M90

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy