KL-varaosat  Race.fi

käyntivikainen b200f

  • 1 Vastauksia
  • 999 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vildur

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
käyntivikainen b200f
« : 29.09.2013, 17:18:38 »
Hei,

Tästä aiheesta varmaan löytyy monia keskusteluja. Mutta niitä on niin monia että menee jo sekasin että mikä vika viittaa mihinkin osaan. Joten kysyn nyt uudelleen.

Auto on -91 vuosimallin 740. moottorina b200f.

Ja vian kuvaus on tämmöinen: Kylmänä toimii täydellisesti, eli on tyhjäkäynti ja vastaa kaasuun jne. Kylmällä koneella vedättäessä on kyllä lievä bensan haju sisällä. Tämä haju jatkuu myös kuumalle koneelle.
Kuumalla koneella alkaa sitten vaivat. Eli tyhjäkäynti tippuu sammumisen rajamaille ja yleensä myös sammuukin. Kierroksia kun yrittää antaa niin ei mitään. Ikäänkuin kuolee. Välillä  saa pumppaamalla kierroksia ja välillä paukkuu ilmanputsariin päin. Pakoputkessa paukkuu kokoajan kun päästää kaasun kierroksilta. (pakoputkesta puuttuu kyllä viimeisin vaimentaja välistä)
Tänään kun vaihtelin bensasuodatinta ja käytin auton kuumaksi ja pidin kierroksia n.3500rpm paikkeilla pidemmän aikaa niin auto tuntui toimivan. Ajelin vauhdikkaan koeajon ja sen jälkeen takaisin tallille. Tuntu toimivan kun kaasutteli isoilla kierroksilla. Mutta heti kun päästi tyhjäkäynnille niin meinasi sammua eikä meinannut saada edes pumppaamalla kierroksia takasin.

Eli lyhyesti: kuumana lakkaa toimimasta.kylmänä toimii. Bensa haisee sisällä.

Edellisen omistajan hiljattain uusittuja osia:
-pumpun rele
-sytytystulpat
-jakajan kansi ja pyörijä
-ilmanmassamittari

Minun juuri vaihtamia osia
-ykk-anturi
-polttoainesuodatin
-Toista varmasti ehjää puolaa kokeiltu.


Suutinrelettä ei ole vaihdettu ja se saattaisi olla seuraava mitä epäilisin. Harmi kun ei ole toista täysin toimivaa autoa mistä kokeilla osia.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: käyntivikainen b200f
« Vastaus #1 : 02.10.2013, 13:35:10 »
Kuulostaa rikkaalta seokselta, ongelma tuskin on syttypuolella, koska kylmänä toimii. Lue vikakoodit, ohje on jossain... Tuossa pitäs olla jo LH2.4. Arvauksia viasta:

- Kannen lämpöanturi, joka väittää koneen olevan jatkuvasti kylmä
- Nakuanturikin periaatteessa vois tommosen tehdä, jos on yliaktiivinen. Jos sytkäpurkki havaitsee nakutuksen, se käskee ecun antaa aika reippaasti lisää kakkua.
- Hävytön pakovuoto ennen lambdaa, joka sotkee lambdan mittauksen, tai itse anturi

Suutinrele oireilee siten, että vehkeet ei vaan joissain tilanteissa saa pensaa, malliin on-off ja sitä nyt lienee liikaa... Samoin pa-suodattimen tukkeutuminen oireilee bensanpaineen romahtamisena -> äärilaiha seos.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

 

KL-varaosat  Race.fi