Kulkukoira  Proturbo

Pakkivalon anturin johdot

• 8 Vastauksia
  • 3365 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vanha

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Pakkivalon anturin johdot
« : 28.09.2013, 18:46:14 »
Edellinen omistaja oli sit (laatikon vaihdon yhteydessä!?) katkaissut pakkivalon anturille menevät johdot, niin ei ihmekään ettei pakkivalon toimineet..!
Löysin pienellä sisustan purkamisella sinisen liittimen, josta lähtevät kaksi katkennutta johtoa yhdistämällä pakkivalo toimii. Laatikon päässä anturin pää näkyvillä, eli liitin puuttuu, muutenhan toi ois ollukin liian helppo homma fiksata.

Onko noita anturille meneviä johtoja saatavana mistään, tai löytyiskö keltään ylimääräistä?

Poissa Dmies

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: Pakkivalon anturin johdot
« Vastaus #1 : 28.09.2013, 20:28:23 »
mikä auto kyseessä.. omassa volvo 240 vm.88. on johdoissa anturin päässä normaalit abico pyöröliittimet ja näyttää alkuperäisiltä eli tämmöiset, mutta kokoa en muista http://lisavalot.valmiskauppa.fi/liitin-4mm-pyorea-naaras-50kpl-punainen-p-7140.html

Poissa vanha

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 28.09.2013, 21:07:20 »
Niin, autohan on 240 vm.-87. Tuohon on tosiaan vaihdettu 5-lovinen laatikko ja ilmeisesti ei ole koettu tarvetta pakkivaloille..
Luulin että tuohon anturiin ois joku oma plugi, mut toisaalta hyvä ettei tarvi alkaa sellaista metsästämään, kiitos tiedosta!! Pienen peilin avulla paikallistin tuon anturin ja eipä niitä tappeja mahtunu siellä paljoa mittailemaan..

Olisiko lisäksi tietoa, mitä kautta johtojen kuuluisi alunperin kulkea tuonne laatikolle?
« Viimeksi muokattu: 29.09.2013, 01:17:01 kirjoittanut vanha »

Poissa 240

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 29.09.2013, 13:21:33 »
mikä auto kyseessä.. omassa volvo 240 vm.88. on johdoissa anturin päässä normaalit abico pyöröliittimet ja näyttää alkuperäisiltä eli tämmöiset, mutta kokoa en muista http://lisavalot.valmiskauppa.fi/liitin-4mm-pyorea-naaras-50kpl-punainen-p-7140.html

Alkuperäinen liitin on kumipintainen. Painetaan pohjaan ja kumi kiristyy metalliliittimiä paksumpaan juureen. Kun tuo kumi löystyy, niin samalla sitten häviää pakkivalot. Pysyy taas hetken , kun painaa sormilla syvemmälle. Itse vaihtanut rikkonaisista laatikoista tiukemmat liittimet pari kertaa. Nuo muovi liittimet ei oikein sovi, tosiaan kun kanta on suurempi kuin itse metalli osa ja pihdeillä ei sovi liitintä puristamaan.
Vaihdekepin reiästä pohjaa myöten taitaapi johdotus ihan mennä.

Poissa Dmies

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 29.09.2013, 19:58:48 »
Alkuperäinen liitin on kumipintainen. Painetaan pohjaan ja kumi kiristyy metalliliittimiä paksumpaan juureen. Kun tuo kumi löystyy, niin samalla sitten häviää pakkivalot. Pysyy taas hetken , kun painaa sormilla syvemmälle. Itse vaihtanut rikkonaisista laatikoista tiukemmat liittimet pari kertaa. Nuo muovi liittimet ei oikein sovi, tosiaan kun kanta on suurempi kuin itse metalli osa ja pihdeillä ei sovi liitintä puristamaan.
Vaihdekepin reiästä pohjaa myöten taitaapi johdotus ihan mennä.

unohdin tosiaan, että niissä liittimissä on kumi päällä. niin no noita tuon tapaisia muoviliittimiä on monen erikokoisia niin ei tarvi puristella :D

Poissa vanha

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 01.10.2013, 14:01:38 »
Onnistuin saamaan paikalliselta romuttamolta 740:sen anturin johdon ja liittimen, oletan että se olisi sopiva. Kumipäällysteinen liitin tosin on neliskanttinen, mutta niiden pyöreiden nastojen paikat silmämääräisesti kohdillaan..

Poissa tommi m

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 01.10.2013, 19:07:16 »
Seiskas on sopivii liittimii ja kakkosnelosen valojen johdoissa. On vaan hankala laittaa jos laatikko paikoillaan,ei oo tilaa paljoo tehdä. nippusiteillä patentoin liittimen anturiin kun ei siihen muuten mitenkään järkevästi sitä liitintä saa. (laitoin liittimen kiinni kun vaihdoin lootan siis)
« Viimeksi muokattu: 01.10.2013, 19:10:12 kirjoittanut tommi m »

Poissa retox

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #7 : 03.10.2013, 11:16:33 »
Liekkö kukaan tervejärkinen saanut auton alta laitettua pakkivalon johtoa laatikon anturiin?  :buck2: Minun piti luovuttaa kun eihän sinne edes kahta sormea enempää mahtunut.
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa 240

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 03.10.2013, 13:13:58 »
Liekkö kukaan tervejärkinen saanut auton alta laitettua pakkivalon johtoa laatikon anturiin?  :buck2: Minun piti luovuttaa kun eihän sinne edes kahta sormea enempää mahtunut.

Johdot saa kyllä helposti. Itse anturin vaihto vaatinee laatikon pientä laskua.

Race.fi  Puotilan autokorjaamo