KL-varaosat  Race.fi

C70 2.4 vm-00 Jakopään remppa

  • 5 Vastauksia
  • 1944 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
C70 2.4 vm-00 Jakopään remppa
« : 13.10.2013, 00:09:10 »
Elikkä jakopään remppa pitäis kyseiseen autoon tehdä ja ongelmia tuottaa oikeiden osien löytäminen. Motonetistä jos katsoo 850/S/V70 91->00, niin tarjoaa sarjaa joka on tarkoitettu 98-00. Mun autossahan on jo tuo uudempi kone jossa on mekaaninen kiristin, hydraulisen sijasta. Noh katsoin sitten V70 mk2 00->07 ja sieltä löytyy 00-04(?) sopiva sarja. 100% sopivuus olisi helppo tarkistaa moottorin numerolla, mutta kyseistä tarraa ei löydy tuosta jakopään suojamuovista...

Tätä tarjoaa 98-00:
http://shop.motonet.fi/fi/varaosatuote/25-9272?ajoneuvo=656

Tätä taas 00-04:
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/25-9272?ajoneuvo=1334

Kumpi noista sitten on oikea? Moottorina on B5244S.
Vähän sekava teksti sori siitä. Epäilen ton 98-00 sarjan sopivuutta, koska uskoisin sen sisältävän hydraulisen kiristimen.
E: Okei, eli kävin nyt sitten katsomassa sen moottorin numerosarjan siitä lohkoon painetusta kohdasta. "1901770" "B5244". Joten toi uudempi 00-04 ei käy. Tuo vanhempi ei taas kerro mitään sopivan moottorin numerosarjasta.

E: Olen siis 99% varma että toi mun kone on mekaanisella kiristimellä (korjatkaa toki jos olen väärässä), mutta eihän toi motonetin tuoteseloste tietenkään kerro onko sarja mekaanisella vai hydraulisella kiristimellä. Varmaankin tämä ongelma selviäisi menemällä maanantaina motonettiin ja kysyä apua tiskiltä, mutta olisi hyvä olla osanumero tiedossa jo sinne mentäessä IMO.

https://www.youtube.com/watch?v=IK_zH8g8Fow
Tuolla ohjeella + foorumin tekstien avulla meinasin rempan tehdä. Luuletteko että tollaisessa honkkarin paineilma pulttipyssyssä riittää teho kampuran pultin aukaisemiseen ja kiinnittämiseen?
« Viimeksi muokattu: 13.10.2013, 01:39:19 kirjoittanut Makkara »
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Re: C70 2.4 vm-00 Jakopään remppa
« Vastaus #1 : 13.10.2013, 09:09:51 »
ite avasin sähköisellä pulttipyssyllä. helposti aukes.

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 906
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: C70 2.4 vm-00 Jakopään remppa
« Vastaus #2 : 13.10.2013, 11:28:02 »
Näppärä sorminen vaihtaa hihnan ilman hihnapyörän irroitustakin, tarttee vaan olla varovainen ettei riko hihnan reunaa.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 2.4 vm-00 Jakopään remppa
« Vastaus #3 : 13.10.2013, 13:59:29 »
Ilmoitelkaa osista jos tiedätte sopivuutta. Menen jokatapauksessa huomenna motonettiin kyselemään tiskille ja toivottavasti tulen ulos oikeiden osien kanssa  :D.

Huomasin illalla etsiessäni moottorin numerosarjaa, että toisen nokka-akselin pyörän ympärys on aikalailla öljyssä. Oisko stefa menny? Kuulemma "helppo" vaihtaa samalla kun jakopäätä tekee. Millanen homma toi sitten on ja mitä voi käydä jos en vaihda sitä?
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: C70 2.4 vm-00 Jakopään remppa
« Vastaus #4 : 14.10.2013, 08:42:04 »
Näppärä sorminen vaihtaa hihnan ilman hihnapyörän irroitustakin, tarttee vaan olla varovainen ettei riko hihnan reunaa.

Tuota kans ensin tutkin, mutta tulin siihen tulokseen, että on paljon helpompi ja nopeampi ottaa tuo hihnapyörä irti.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: C70 2.4 vm-00 Jakopään remppa
« Vastaus #5 : 14.10.2013, 08:46:55 »
Ilmoitelkaa osista jos tiedätte sopivuutta. Menen jokatapauksessa huomenna motonettiin kyselemään tiskille ja toivottavasti tulen ulos oikeiden osien kanssa  :D.

Huomasin illalla etsiessäni moottorin numerosarjaa, että toisen nokka-akselin pyörän ympärys on aikalailla öljyssä. Oisko stefa menny? Kuulemma "helppo" vaihtaa samalla kun jakopäätä tekee. Millanen homma toi sitten on ja mitä voi käydä jos en vaihda sitä?

Eipä tuossa muuten mitään ihmeelistä ole, mutta tuo VVT-pyörän asennuksessa saa olla kyllä tarkkana
http://www.youtube.com/watch?v=o4uLvH151-c
juutuupista kandee ettiä video, jossa tuo koko kansi rempataan, siinä on näytetty havainollisesti stefojen vaihto.

worst case scenario jos et vaiha stefaa, voi se vuotaa öljyä nokkahihnan päälle ja naps ja kansi paskaks...
Noh, pieni tihku ei ihan välttämättä mene sinne hihnalle kuitenkaan, mutta ei sitä koskaan voi tietää.
Joku valvolinen maxlife saattais auttaa tihkuvotoon. Tai sit joku vartavasten tehty tiivisteiden pehmitys öljynlisäaine.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2013, 08:52:39 kirjoittanut Justus »

 

Proturbo  Autodiagnoosi