Näyttäis mun silmään kummalliselta tuo sinun nokka-akselin hihnapyörä. Väärinpäin sen voinee asentaa kun kiilaa tai kartiota ei ole. En ole kyllä meidän veheksessä edes miettinyt sen asentamista noin päin.
Se kiristimen viisari vemputtaa aina, se on normal. Toki jos heiluu ihan kamalasti niin voi olla juurikin tuossa hihnapyörässä/asennuksessa ongelma, tai sitten se alempi kiristinrulla on löysällä. Sen kiinnitysvaarna voi korkata moottorista, näin kävi meilläkin.
Tossahan voi olla ideana että hihnapyörä on kulunut jolloin hihna haluaa valua ulospäin ja kääntämällä toisinpäin on saatu tuo huuli estämään moinen. Meillä on kans hihnapyörä tod näk about puolen miljoonan jälkeen kulunut kun hihna haluaa nojata pumpun limppua vasten kovasti.
En ulkoa muista, mutta äkkiä sanoisin että hihnapyörää on jotenkin muokattu että sen saa noinpäin kun akselinpuolellahan on syvennys johon akseli sopii tiukasti. Ei siis ole yksi iso reikä läpi. Tai sitten on joku toinen hihnapyörä, onko noissa saksankamaluuksissa (A*di/V*) erilainen pyörä, muistaako/tietääkö kukaan.