Carcom Oy  Elekma

V70 -01 Kaasuläppäpaska

  • 0 Vastauksia
  • 1776 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Koltta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa.
    • Koltta karppaa
V70 -01 Kaasuläppäpaska
« : 26.11.2013, 19:45:14 »
Eli autona on V70 vm 2001 automaatti. 140hv versio. Ostettu liikkeestä 3.11.2011

Autoon oli juuri liikkeen toimesta vaihdettu kaasuläppäkotelo. Auton valintaan vaikutti loistavan siisi kunto sisältä ja päältä sekä tieto siitä että läppäkotelo on jo uusitt, ettei sitten tarvitsisi tuon kanssa heti murehtia. Ei mene aina niinkun elokuvissa....

No, 4.11 auto sitten jätti prisman parkkipaikalle 100km ajon jälkeen. Kaasuläppäkotelo paskana, se juuri uusittu yksilö. Toki korjaamo sen vaihtoi uuteen ja siltä osin homma toimi kunhan pari päivää odottelin.

26.11 noin 2000km takana ja pari päivää auto seisoi jouten pihassa. Autoa käynnistäessä tapahtui samanlainen nykäisy kun automaatti siirrettäessä parkilta D asentoon. Nytkähdys. Paitsi että vaihdekeppiin, jarruun tai mihinkään muuhunkaan kuin virta avaimeen ei koskenut kukaan.

Ja Sama ihana viesti kompuutteriin. Moottoriohjaus, huolla pian. Kylmä rinki perseessä sitten kauppaan kun sinne olin matkalla ja ajattelin että jättääkö samainen osa taas prisman pihaan mutta ei sentään. Kauppassa käynnin ajaksi otin akun piuhan irti ja laitoin sitten takaisin tultuani kaupasta ja kaikki tuntuu toistaiseksi olevan ok. Auto toimi koko reissun muutenkin moitteetta eikä tuo valo syttynyt enää udelleen.

Harmillisinta oli vielä se, että akulla koodin nollattuani huomasin kotiin tultuani että kauan odotettu ODB härpäke oli viimeinkin saapunut postiin noudettavaksi mutta ei siellä enää mitään luettavaa ole :P

Heräsi vain mieleeni että tuo nytkähdys ja vikavalo, olisiko syynä ollut koteloon kertynyt kosteus joka on saattanut jäätyä ja estää läpän liikkumisen ensialkuun... Startatessa kun läppä ei heti auennut niin antaako elektroniikka sille lisää virtaa että aukaisia, josta sitten tuo nytkähdys kun kierroksia kerralla enemmän. Likaiseksi se tuskin on ehtinyt vielä tulla.

Oletteko muut voidelleet tuota kaasuläppää millään tavoin vai pitääkö sen siellä "kuivana" toimia. Aseöljyä tms. nyt ensi alkuun ajattelin joka voitelisi ja pitäisi kosteutta pois ainakin sen aikaa ennenkuin veto sitten vie pisarat mennessään. En aioa sille ihan heti mitään suurempaa tehdä, korjaamo antoi osalle 6kk takuun ja saavat vaihtaa vaikka sata kertaa mutta harmittaa se jos sitä saa alvariinsa siellä seisottaa.

Ajatuksia ??

Kaasuläppä korjattu, jarrutehostin korjattu.. vielä ykskin vika tälle vuodelle ja palaan vanhaan elämään jossa mottona on "Jos autojen kuuluu vetää edestä, ihmiset kävelee sitten käsillään." Ja vaihdan koko paskan johonkin 960 farkkuun.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy