Autodiagnoosi  Carcom Oy

S90/V90/960 bensapumppu temppuilee, kenelläkään BOSCH numeroa pumpulle?

  • 9 Vastauksia
  • 3651 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Eli oireet:

Ei kestä yli 4000rpm, veto katkeaa lähes heti. Normaalilla ajolla toimii täysin normaalisti. Joskus jos juuri käynnistetty, esim ajettu bensa-asemalle, ja rytkäsee sieltä liikkeelle kaasu pohjassa ni saattaa toimia nätisti rajoittajalle asti. Mut jos ajaa jo minsan ni sit ei toimi täyskaasulla enää yli 4000rpm.

Bensapumppu EI äännä.

Tankissa oli skeidaa aikas paljon ja filtterissä kanssa aika jumalaton määrä.

Bensapaineet olis hyvä mitata, mutta milläs mittaat kaasu pohjassa, kun pitäis keskittyä ajamiseen samalla (ei temppuile tyhjänä kierrättäessä).

Tarvis bensapumpun BOSCH numeron (en jaksais avata tankkia taas ja kurkata vaan sitä numeroa sieltä) jos jollain olis irrallaan?

En haluais summamutikassa ostaa sinne vaan "jotain" pumppua jossa sit väärä sähköliitin, kiinnitys ja imufiltteri. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Eli oireet:

Ei kestä yli 4000rpm, veto katkeaa lähes heti. Normaalilla ajolla toimii täysin normaalisti. Joskus jos juuri käynnistetty, esim ajettu bensa-asemalle, ja rytkäsee sieltä liikkeelle kaasu pohjassa ni saattaa toimia nätisti rajoittajalle asti. Mut jos ajaa jo minsan ni sit ei toimi täyskaasulla enää yli 4000rpm.

Bensapumppu EI äännä.

Tankissa oli skeidaa aikas paljon ja filtterissä kanssa aika jumalaton määrä.

Bensapaineet olis hyvä mitata, mutta milläs mittaat kaasu pohjassa, kun pitäis keskittyä ajamiseen samalla (ei temppuile tyhjänä kierrättäessä).

Tarvis bensapumpun BOSCH numeron (en jaksais avata tankkia taas ja kurkata vaan sitä numeroa sieltä) jos jollain olis irrallaan?

En haluais summamutikassa ostaa sinne vaan "jotain" pumppua jossa sit väärä sähköliitin, kiinnitys ja imufiltteri. :)

Löytyy numero suoraan boschin e-cataloogista kun käyt kaivaa. Se on korvattu nykysin toisella osanumerolla vieläpä.

http://www.bosch-automotive-catalog.com/public/catalog/products;jsessionid=ysZufSHflgSesv6cO_k846t?lgRedirect=true


Edit:

Tilausnumero    0 580 314 067    -
Nimi    Inline-tyyppinen polttonestepumppu, jossa osia    -
Valmistuksenaikainen säätö    -    -
Tyyppikaava    EKP-14-5    -
UN-numero    3363
« Viimeksi muokattu: 21.11.2013, 16:29:44 kirjoittanut sekokupu »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Onkos tossa vuosimallissa myös painepumppu siinä kuskin penkin alla pohjassa?
-93 mallisessa on ja siihen löytyy kyl multa numerot.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5759
  • www.vrcf.fi
Ei ole faceliftissä enää. Vain suodatin on auton alla.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Ei ole faceliftissä enää. Vain suodatin on auton alla.

Tämä selvä, kiitos

En ole kyl koskaan oikein ymmärtänyt miksi siinä oikeasti tarvitaan 2 pumppua, kun tuon pysyyy yhdelläkin hoitamaan.

Poissa Miksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
En viitsi uutta aihetta aloittaa. Omassani polttoaine pumppu viheltää? Onko tämä varoittava merkki  :-\ että pitää uusia vaiko onko jotain muuta tehtävissä? Ja mistä pääsee käsiksi pumppuun, takapenkin alta? Auto on 960, 2.5l -95 (facelift).

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Kiitos sekokupu tuosta numerosta. Tuolla saa ilmeisesti vastaavan pumpun.

Oikea numero on 0 580 453 420 (sama sekä uudessa että vanhassa).
Volvo nro 9438756, hitaa 233€ 15% alella.

Tuolla numerolla tulee 100% "bolt-on" pumppu. Sekä sähkö että bensaletku sopivat suoraan, vaikka pumpuissa onkin yläosassa pieniä eroja yksityiskohdissa, vanha on muovinen ja uusi on yllätyksekseni metallinen.

Mittasin vanhasta tuoton, about 1L tuli 2min aikana, eli jotain 30-40L/h... eli riittää alle 100hv :D

Uusi antoi noin 3L/1,5min, eli 120L/h, eli riittää 250hv kieppeille, ehkä enemmänkin.

En viitsi uutta aihetta aloittaa. Omassani polttoaine pumppu viheltää? Onko tämä varoittava merkki  :-\ että pitää uusia vaiko onko jotain muuta tehtävissä? Ja mistä pääsee käsiksi pumppuun, takapenkin alta? Auto on 960, 2.5l -95 (facelift).
Saattaa se olla menossa rikki, mittaa tuotto siitä, paluuletku tankin kannesta irti ja se vaikka 5L kannuun letkunpätkällä (miel vaikka 8mm ulkohalkaisijaltaan oleva nylonletku, maksaa 1-2€/m tai 15mm sisähalkaisijaltaan oleva muu POLTTOAINETTA KESTÄVÄ letku. :) Kone käyntiin ja katsot miten nopeasti 5L kannu täyttyy, ja lasket kuten minä.

Moottori tarvitsee noin 0,4-0,5L/hv/tunti polttoainetta, eli jos kone antaa 170hv se tarvitsee 70-85L/h, ja koska tässä on sama pumppu kun 204hv koneessa tuoton pitäisi olla ainakin 100L/h, eli 5L kannu pitäisi täyttyä 3min aikana jos pumppu on iskussa. Yli 5min ajalla kone ei saa täyskaasulla tarpeeksi polttoainetta = nakutusriski = vaara että mäntiin tulee reikiä.

Pumppuun pääsee käsiksi takaluukun kuskinpuolelta, sieltä "korokkeen" päältä, siellä on 15x15cm luukku joka 4kpl 10mm pultilla kiinni. Sen alta löytyy bensan täyttöletku (about 45mm), huohotin (bout 20mm), paluuletku (8mm sisä, ulko 15mm), paineletku jossa "vedettävä" pikaliitin, eli lähtee kun vedät liittimen kuorta itseesi päin. Lisäksi sähköjohto jonka pistoke on tankin luukun kieppeillä verhoilun takana, ja mahdollinen bensalämmittimen polttoaineletku.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Tässä halvimmalla tuo sama orkkista vastaava pumppu:

http://www.ebay.com/itm/VOLVO-S70-C70-V70-Bosch-Fuel-Pump-2-0-2-5L-1997-2005-/160946468990?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item257928387e&vxp=mtr

HUOM, EI SISÄLLÄ ILMEISESTI KARKEAFILTTERIÄ!!!!

Paha on näistä varmaks sanoa, että onko aito bosch vai kiinalainen kopio, niitä ainakin tuntuu olevan liikkellä pilvin pimein.
Varsinkin kun sanotaan, että laatikkokin voi olla merkitön.
Aito tulee kyllä boschin logoilla olevassa laatikossa, vaikka eipä sekään vaikea ole väärentää.
Että varauksella kannattaa suhtautua.
Siksi ostinkin varmasti aidon harakiri kopiopumpun.
Se on jonkin verran äänekkäämpi, kuin alkueräinen, mutta ans kattoo sitten kauanko kestää. Ostan sitten vasta alkuperäisen. Eli perse edellä puuhun.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Mietityttää vähän ton orkkispumpun tuotto, tuo ei taida 400hv riittää jos haluaisin vähän ahdistella tuota kutosta joskus...

Onko kenelläkään tietoa miten pitkälle tuolla 850-x70-940/x90 löytyvä pumppu on riittänyt penkissä, turbovitosissa siis sama pumppu, onko kukaan kuullut kenenkään tarvinneen sitä vaihtaa?

Olis pitänyt mitata tarkemmin, mut jos se antoi vaan 120L/h ni sehän tarkoittaa aika tasan 250hv, ehkä vähän päälle...
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Samppasport  Futurez