Kiitos sekokupu tuosta numerosta. Tuolla saa ilmeisesti vastaavan pumpun.
Oikea numero on 0 580 453 420 (sama sekä uudessa että vanhassa).
Volvo nro 9438756, hitaa 233€ 15% alella.
Tuolla numerolla tulee 100% "bolt-on" pumppu. Sekä sähkö että bensaletku sopivat suoraan, vaikka pumpuissa onkin yläosassa pieniä eroja yksityiskohdissa, vanha on muovinen ja uusi on yllätyksekseni metallinen.
Mittasin vanhasta tuoton, about 1L tuli 2min aikana, eli jotain 30-40L/h... eli riittää alle 100hv
Uusi antoi noin 3L/1,5min, eli 120L/h, eli riittää 250hv kieppeille, ehkä enemmänkin.
En viitsi uutta aihetta aloittaa. Omassani polttoaine pumppu viheltää? Onko tämä varoittava merkki että pitää uusia vaiko onko jotain muuta tehtävissä? Ja mistä pääsee käsiksi pumppuun, takapenkin alta? Auto on 960, 2.5l -95 (facelift).
Saattaa se olla menossa rikki, mittaa tuotto siitä, paluuletku tankin kannesta irti ja se vaikka 5L kannuun letkunpätkällä (miel vaikka 8mm ulkohalkaisijaltaan oleva nylonletku, maksaa 1-2€/m tai 15mm sisähalkaisijaltaan oleva muu POLTTOAINETTA KESTÄVÄ letku.
Kone käyntiin ja katsot miten nopeasti 5L kannu täyttyy, ja lasket kuten minä.
Moottori tarvitsee noin 0,4-0,5L/hv/tunti polttoainetta, eli jos kone antaa 170hv se tarvitsee 70-85L/h, ja koska tässä on sama pumppu kun 204hv koneessa tuoton pitäisi olla ainakin 100L/h, eli 5L kannu pitäisi täyttyä 3min aikana jos pumppu on iskussa. Yli 5min ajalla kone ei saa täyskaasulla tarpeeksi polttoainetta = nakutusriski = vaara että mäntiin tulee reikiä.
Pumppuun pääsee käsiksi takaluukun kuskinpuolelta, sieltä "korokkeen" päältä, siellä on 15x15cm luukku joka 4kpl 10mm pultilla kiinni. Sen alta löytyy bensan täyttöletku (about 45mm), huohotin (bout 20mm), paluuletku (8mm sisä, ulko 15mm), paineletku jossa "vedettävä" pikaliitin, eli lähtee kun vedät liittimen kuorta itseesi päin. Lisäksi sähköjohto jonka pistoke on tankin luukun kieppeillä verhoilun takana, ja mahdollinen bensalämmittimen polttoaineletku.