Onko kellään kokemusta aiheesta switchback led?
Ideana siis, että vilkkuledi on kaksivärinen kirkas/oranssi (dual color.) Saadaan kirkas led-parkki palamaan vilkku-umpioon... Vilkuttaessa kirkkaat ledit sammuu ja oranssit alkavat vilkkua ja kun vilkku kytketään pois, oranssit sammuu ja kirkkaat syttyvät hetken viiveellä.
Tässä video, joka selventää toimintaa
http://youtu.be/DPnLG2LDnUwVideossa iJDMTOY:n ledi siis toimii kuten pitääkin, ainakin omasta mielestäni. En tykkää, että palaa vuorotellen oranssi-kirkas-oranssi-kirkas... Ensin mainittu tunnetaan ilmeisesti type 2:na ja tämä värejä vuorotteleva type 1:nä..?
Ja sitten siihen miksi aloitin ketjun aiheesta, suunnitelmissa toteuttaa omiin autoihin, mutta mutta... Aika paljon on vielä kysymysmerkkejä ja tuntuu olevan kotimaassa aika tuntematon aihe.
- Hommaanko yksi- vai kaksinapaisen polttimon?
Ebayn selailun perusteella kumpiakin on. Kaksinapaiselle polttimolle jenkkivilkun polttimonpidin tietenkin olis bolt-on. Mutta vilkkuuko se sitten juurikin ei toivotusti vuorotellen? Yksinapaisen polttimon toiminta vielä suurempi kysymysmerkki, mikä äly sillä on kumpaako väriä se polttaa. Vastuksia johtoon?
- Mihin resistoreja(vastuksia) tarvitaan? Tulevat monien switchback-ledi -pakettien mukanakin. Rosvoliittimillä näkyvät jenkit niitä lätkivän vilkun johtoon...
- Vilkkurele? Vaatiiko viisaampaa relettä kun laitetaan lediä vilkkuun..?
Vai onko nämä kaksi viimeisintä vähän joko-tai juttuja laittaako vastusta vai ledien kanssa toimivaa relettä.
Saishan koko hoidon varmaan myös releytettyä, mutta eikö näitten pitäs olla aikalailla plug&play -tyyppisiä...
Ei hirveesti jääny koulussa elektroniikan tunneilta päähän
