Autoracing  KL-varaosat

Manuaalista automaattiin

  • 8 Vastauksia
  • 2216 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Manuaalista automaattiin
« : 24.03.2011, 13:27:38 »
Moro!

Kuinkas hankala homma on muuttaa 940 2,4 tdic manuaalista automaatiksi. Tartteeko paljon muita osia vaihtaa, kuin vaihteisto ja valitsimet vipuineen?

The moose

  • Vieras
Vs: Manuaalista automaattiin
« Vastaus #1 : 24.03.2011, 13:38:03 »
haulla löytyy useita vastauksia aiheeseen.

ja landian arkistoissa lisää..
« Viimeksi muokattu: 24.03.2011, 13:40:16 kirjoittanut The moose »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Manuaalista automaattiin
« Vastaus #2 : 24.03.2011, 21:24:50 »
Edestä taaksepäin:
-öljynjäähdytin ja linjat
-kickdown rulla ja vaijeri
-vetolevy
-momentinmuunnin
-laatikko
-shifteri
-vapaan/parkin tunnistus virtalukkoa varten
-polkimet
-kardaani

Olikohan muuta, saa lisäillä.

YV jos tarvit osia, kaikki löytyy.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Manuaalista automaattiin
« Vastaus #3 : 25.03.2011, 18:37:39 »
Noista työläin lienee sen vauhtipyörän vaihtaminen vetolevyyn. Myös vaihteiston kannattimissa on jotain eroja.

Polkimia ei taida olla mikään pakko vaihtaa, vaikkakin se leveä jarrupoljin on ihan hyvä korka refleksi jarrutuksessa sinne runttaa helposti kummatkin jalat, ja jos huonosti käy, niin jalat "putoaa" kapealta jarrupolkimelta.

Poissa gnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Manuaalista automaattiin
« Vastaus #4 : 26.03.2011, 09:15:53 »
Jee, kiitos kaverit vastauksista. Palaampas asiaan, jos moiseen intoudun ryhtymään.

Poissa J-P Heimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Manuaalista automaattiin
« Vastaus #5 : 27.03.2011, 15:37:56 »
Ruiskutuspumpussa pitää olla hätäpysäytysvipu. En kyllä tiedä osaako katastussetä sitä vaatia.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Manuaalista automaattiin
« Vastaus #6 : 02.04.2011, 14:29:50 »
Ruiskutuspumpussa pitää olla hätäpysäytysvipu. En kyllä tiedä osaako katastussetä sitä vaatia.
Jos pumpussa eit uollaista ole, niin pelkkä polttoaine hana lienee tuohon tarkoitukseen riittävä?

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Manuaalista automaattiin
« Vastaus #7 : 02.04.2011, 15:17:55 »
Ruiskutuspumpussa pitää olla hätäpysäytysvipu. En kyllä tiedä osaako katastussetä sitä vaatia.
Täh? En kyllä mielestäni  ole moista nähnyt yhdessäkään automaatti -deekussa edes tehtaan jäljiltä?

Tietyissä mersuissa on kyllä sammutusvipu sen alipainekellon kaverina..

Poissa J-P Heimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Manuaalista automaattiin
« Vastaus #8 : 02.04.2011, 21:25:19 »
Kyllä se vanhoissa 760 automaateissa on ja kakssatasissa myös. Semmonen peltilätkä kylmäkäyntisäädinhässäkän yhteydessä. Taitaa kääntää määränsäätimen nollaan manuaalisesti. 760 turbodieselin ohjekirjassakin se on neuvottu.

 

Futurez  Kulkukoira