Race.fi  Puotilan autokorjaamo

960 vaihteen vaihtamiskohta?

  • 2 Vastauksia
  • 1045 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
960 vaihteen vaihtamiskohta?
« : 14.12.2013, 10:14:01 »

Vm.- 92 960:nen ihan varovaisellakin pintakaasulla ajettaessa joka vaihteella kierrokset nousee 2600:aan, ennen kuin vaihtaa ja vaihto nykäisee vähän. Tuntuu minusta aika korkeilta kierroksilta.  Vaihtaa neloselle vasta, kun nopeusmittari näyttää n.75km/h. Turbiinikin lukkiutuu heti neloselle vaihdon jälkeen.
Eikös pitäisi vaihdot tapahtua vähän aikaisemmin?

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 960 vaihteen vaihtamiskohta?
« Vastaus #1 : 15.12.2013, 14:09:02 »
Kaasuläpän asentotunnistin väärin säädetty aikas varmasti, eli luulee että kaasua on todellista enemmän ja vaihtaa siksi myöhemmin.

Omassa S90 on 4,10 perävälitys, ja lämpimänä vaihtaa 1500-1600rpm 1->2, eli alle 10km/h, 2->3 30km/h, eli 2000rpm, 3->4 57km/h eli 2000rpm. Kylmänä vaihtokierrokset hitusen korkeammat. Nuo ovat tosin kiekkamittarin näyttämiä, ja se näyttää 100-200rpm itsellä yläkanttiin.

Turbiini lukkiutuu 3+E/S asennossa 45km/h, 3+W asennossa 40km/h, D+E/S asennossa 69km/h ja D+W asennossa 61-62km/h.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 vaihteen vaihtamiskohta?
« Vastaus #2 : 15.12.2013, 17:27:57 »
Selvää eroa näyttäisi olevan.
Turbiinin lukkiutuminen on ehkä samassa kohdassa sinun auton kanssa.
Pari päivää vielä uutta ajokokemusta ja sitten tutkimaan mahdollisia säätöjä.

 

Proturbo  Autodiagnoosi