KL-varaosat  Race.fi

960 ohjausvaihteiston vaihto

  • 3 Vastauksia
  • 1970 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
960 ohjausvaihteiston vaihto
« : 16.04.2011, 13:25:18 »
Kuinkas iso homma on 960 ohjausvaihteen (hammastanko) vaihto? Onnistuuko ihan pihalla?
Näyttäisi "helpolta" mutta ei se varmaan ihan niin helppoa ole, miltä ensinäkemältä näyttää.
Vadiskaan ei kerro hommasta mitään.
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 ohjausvaihteiston vaihto
« Vastaus #1 : 29.04.2011, 15:59:25 »
Eikö kukaan ole vaihtanut 900 Volvoon raidetankoasennelmaa? Vadis ei kerro asiasta mitään.
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

hevonen

  • Vieras
Vs: 960 ohjausvaihteiston vaihto
« Vastaus #2 : 29.04.2011, 20:34:40 »
Jos se on vastaava 940:n kansa, ei ole paha homma. Rattiakselilta pultit pois, saa nostettua niveltä ylös. Öljyt ulos avaamalla banjoliittimet.
Raidepäät irti olkavarsista. Hammastangon 2 kiinnitystä auki ja tanko alas.
Kannattaa tuo ratti olla suorassa kun irroittaa nivelen, voi uusikin mennä kerrasta suoraan kun laittaa kiinni liikuttamatta autoa. Jos etupää on ilmassa, jumita ratti jollain keskiasentoon ennen purkamista. ;)

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: 960 ohjausvaihteiston vaihto
« Vastaus #3 : 29.04.2011, 20:59:35 »
460:n ohjausvaihteen vaihdoin vadiksen ohjeilla.
Siinä kepissä oli näppärästi kohdistusmerkkirengas joka pyöri rattiakseliin tulevan pään mukana jolla sai ohjausvaihteen just eikä melkein keskiasentoonsa ilman mittanauhaa, vaikka vadiksen ohjeissa oli että mittanauhan kanssa täytyy olla tarkkana ja mitata tangon isku, jakaa kahdella ja työntää se oikeaan kohtaan ja merkitä tussilla merkit siihen rattikaselini tulevaan päähän ja vaihteen kuoreen. Rattilukko tietyti heti ekana päälle kunhan on ratin kääntänyt suoraan ennen kuin edes aloittaa irroitusoperaatiota, joissakin vehkeissä kun airbagille mahdollisesti tuotu lattakaapelispiraali saattaa mennä "väärälle kierrokselle" jos rattia pyörittelee miten sattuu.

Ja ilmaus renkaat ilmassa auto käydessä hitaasti ääriasentoihin käännellen.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2011, 21:02:44 kirjoittanut Juniku »
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron