RallyBaron  Samppasport

B20 tilalle B200E

  • 9 Vastauksia
  • 4559 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jhjk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • 145 -73 B200E, V70 -04 2.4i,
B20 tilalle B200E
« : 13.01.2014, 22:12:02 »
Tarkoituksena laittaa 145:seen vinokone tässä lähipäivinä ja kyselisin onko joku moista tehnyt? Eli lähinnä kiinnostaa moottorin korvat , meneekö paremmin vinokoneen korvilla paikkaansa? Kone asennetaan vinoon että jää tilaa jarrutehostimelle,ehkä... Myös laatikon kohtaloa olen miettinyt että jos laittais ton 100 sarjan laatikon niin kartaani ja mittari vaijeri sopis ehkä paremmin. Ulkomaan elävät on noita tehneet mutta kun niillä on monessa kuvassa rattivehkeet ja tehostajat väärällä puolella niin ei saa oikein kunnon kuvaa hommasta. Öljypohjaa pitää ilmeisesti ainakin muokata, vai? Sähköjen kanssa taitaa tulla myös pientä puuhaa vaikka tuo mekaaninen ruisku ei niin paljon sitä tarvikkaan.
ex. 142 GL-73, ex.Amazon -69 ,muutama 240 ,ex.Duett-68, ex.960 -95, 145 -73 B200e harraste auto, V70 -04 ykköspeli.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B20 tilalle B200E
« Vastaus #1 : 14.01.2014, 10:33:02 »
Jos käytät 145:n omaa laatikkoa ja asennat koneen vinoon joudut etsimään laatikkoon ns. tonnin kopan (eli kytkikopan, jolla saa M40 laatikon pystyyn vinokoneen perään) tai sitten katkaiset alkuperäisen kytkinkopan, käännät ja hitsaat kasaan niin, että laatikko tulee oikeaan asentoon. Jos pulttaat laatikon siltään vinossa olevan koneen jatkoksi tulee laatikko vinoon ja keppi hakkaa kartturilta polven muusiksi :D Vinokoneen laatikko (4-vaihteinen M45) mahtuu muistaakseni juuri ja juuri 100-sarjalaisen kardaanitunneliin, kardaania saattaa joutua muokkaamaan. 145:n koneesta otat öljympun ja -pohjan ja vaihdat ne siihen vinokoneeseen ja teet uudet koneenkorvat niin menee melkein lähes heittämällä pystyyn konehuoneeseen, pumppua joutuu hivenen muokkaamaan. Tuolla http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3925.msg139959#msg139959 on hyvät ohjeet korvien tekoon.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa jhjk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • 145 -73 B200E, V70 -04 2.4i,
Vs: B20 tilalle B200E
« Vastaus #2 : 14.01.2014, 21:25:12 »
Mutta mahtuuko ruiskun imusarja olemaan jos laittaa pystyyn? Äkkiseltään näyttää ahtaalta...
ex. 142 GL-73, ex.Amazon -69 ,muutama 240 ,ex.Duett-68, ex.960 -95, 145 -73 B200e harraste auto, V70 -04 ykköspeli.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B20 tilalle B200E
« Vastaus #3 : 14.01.2014, 21:30:56 »
Ei ole kokemusta mahtuuko, luulisi mahtuvan jos mahtuu tuplakaasarit lyhyillä imusuppiloilla.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa masi_71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 tilalle B200E
« Vastaus #4 : 14.01.2014, 23:40:46 »
Tonnikopaksi sanotaan kytkinkoppaa jolla saa tikkukoneen ja uudemman m45/6/7 laatikon yhdistettyä.
Tässä projektissa siitä ei ole apua.

On olemassa? vähemmin haluttu, mutta varmasti yhtä harvinen koppa jolla saa vinokoneen kiinni vanhaa m40 laatikkoon.

helpointa on edeta B200+m45 paketilla

Mittari ja sen vaijeri on aika pieniä murheita tossa projektissa....

 
« Viimeksi muokattu: 14.01.2014, 23:42:45 kirjoittanut masi_71 »

Poissa jhjk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • 145 -73 B200E, V70 -04 2.4i,
Vs: B20 tilalle B200E
« Vastaus #5 : 15.01.2014, 07:39:03 »
Tommonen m45 löytyy kans nurkista, taidan ottaa sen esille.
ex. 142 GL-73, ex.Amazon -69 ,muutama 240 ,ex.Duett-68, ex.960 -95, 145 -73 B200e harraste auto, V70 -04 ykköspeli.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B20 tilalle B200E
« Vastaus #6 : 15.01.2014, 08:25:31 »
Tonnikopaksi sanotaan kytkinkoppaa jolla saa tikkukoneen ja uudemman m45/6/7 laatikon yhdistettyä.
Tässä projektissa siitä ei ole apua.

On olemassa? vähemmin haluttu, mutta varmasti yhtä harvinen koppa jolla saa vinokoneen kiinni vanhaa m40 laatikkoon.

helpointa on edeta B200+m45 paketilla

Mittari ja sen vaijeri on aika pieniä murheita tossa projektissa....
Tuommoista koppaa ei ole, jolla yhdistetään M45/46/47 ja tappikone (siis sellaista yhdistelmää ei ole ikinä tehtaalta tullut ulos).
Se tonnin koppa on nimenomaan semmoinen millä saa M40/41:n vinokoneen jatkoksi oikeaan asentoon ja on ollut vain tietyn vuosimallin 200-sarjalaisissa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: B20 tilalle B200E
« Vastaus #7 : 15.01.2014, 12:00:49 »
Tuommoista koppaa ei ole, jolla yhdistetään M45/46/47 ja tappikone (siis sellaista yhdistelmää ei ole ikinä tehtaalta tullut ulos).
Se tonnin koppa on nimenomaan semmoinen millä saa M40/41:n vinokoneen jatkoksi oikeaan asentoon ja on ollut vain tietyn vuosimallin 200-sarjalaisissa.

höpöhöpö. Tonninkoppa on nimenomaan se koppa, millä pystykone (b20) yhdistetään m45 yms. sarjan laatikoihin. Noita on tullut tehtaalta vaikka kuinka vuonna 76 b20&m45 yhdistelmällä. M45 loota vaihtui käyttöön kesken mallivuoden 76 ja b20 pysyi tuotannossa koko mallivuoden 76 (euroopassa).

Myös noita vinokone-m40 koppia on. Niille ei vaan oikein ole kysyntää eikä niitä varmaan paljoa ole jälkipolville pelastunut. Ne on pääosin vuodelta 75 niistä autoista, missä on ollut vinokone sekä alkuvuoden 76 malleista silloin kun m40/41 oli vielä käytössä. Suomessa vaan pääosa autoista taisi olla b20:llä, joten nuo kopat ei myöskään kovin yleisiä ole.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: B20 tilalle B200E
« Vastaus #8 : 15.01.2014, 13:36:16 »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 475
Vs: B20 tilalle B200E
« Vastaus #9 : 15.01.2014, 13:47:37 »
Eikö vinokone sovi suoraa M40 jos koneen pistää pystyyn?
Edit:. jaa sitä suunniteltiinki vinoon, muistin et oisin ennemmin lukenu et pystyyn..
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

 

RallyBaron  Samppasport