Autoracing  KL-varaosat

turbo merikontin seosten heittely

  • 19 Vastauksia
  • 4132 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #15 : 14.01.2014, 17:39:19 »
Tännään kiinnitin huomiota sellaiseen ilmiöön että kun auton starttaa lämpimänä tyhjäkäynti seokset on 14.6-14.7 eli normaalit ja välillä hyppäsi 14.9 mutta korjasi pian pois (N. sekunnissa). Mutta kun ajat lenkin ja pysähdyt niin seokset jää humppaamaan 14.8-15 välille. eli jossain tulee joku fiba eikä ollut tänäänkään vikakoodeja antanut. Tästä tulikin mieleen että kuinka isosta lambdan heitosta LH antaa vikakoodin?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #16 : 14.01.2014, 17:54:12 »
Ja tosiaan päättelin, että imuvuodot kaasuläpän jälkeen on pois suljettu mahdollisuun, koska muutenhan tyhjäkäynti olisi koholla, etenkin kylmäkäynnistys rikastuksilla, kun tyhjäkäynti moottori ei sitä pystyisi kontrolloimaan. Voisi melkein kokeilla napata immun väliaikaisesti suotraan kaasuläpän jatkeeks ja kahtoo muuttuuko seokset tällä saisi hyvin selville vuotaako ahtoputkisto jostain immun jälkeen.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #17 : 14.01.2014, 20:36:26 »
Jos seokset heittelee 14.4-15.0 välillä niin se on ihan normaalia LH:ta.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #18 : 14.01.2014, 21:11:11 »
Juu mutta ku puolen vuoden seurannan aikana seikkaillu vaan 14.6-14.8 väliä tasakaasulla tasamaastossa ajaen. Lisäks se välillä väläyttelee yli 15 melkein 16 ja tyhjäkäynnillä ajon jälkeen pomppii koko ajan sinne 15.0:aan tavallaan asettunu sinne 14.7 molemmin puolin.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: turbo merikontin seosten heittely
« Vastaus #19 : 15.01.2014, 17:51:39 »
Okei eli tännän ku lähin töistä niin koko 15km moottoritie osuuden ajan seokset pysy kurissa täysin. Ei edes vilautellut 15 alkavia lukuja, mutta kun piti poistua moottoritieltä ja pysähtyä liikennevaloihin joista otin sitten ripeän lähdön kaiken saatavillaolevan pidon rajoissa ja kun tasasin vauhdin niin kas, kun seokset pomppii 15.2-15.7 välilillä. hölläsin kaasun ja painoin uudelleen niin seokset asettu 14.5-15.2 välille.
 Mutta kun päästiin maantie nopeuksiin ja pistin vakkarin 90km/h niin loivissa nousuissa tai oikeastaan aina kun ahdot nousi 0 paikkeille seokset kävi jossain 17 ja tulivat sieltä takaisin normaaliin kaasun napautuksella. Välillä jopa tasaisella ajellessa teki seosten vahvasti laihelle vetämistä 16.4-17.6 ja tuntui, kun vedot olisi heikentynyt, eikä kaasun napautus auttanut kuin muutaman sekunin ajaksi pitämään seokset aisoissa.
 No pihaan päästyäni seokset oli pysähdyksissä 14.9-15.6, hyppi tuota väliä taukoomatta joten ajattelin mitata taas immun ja sieltä tuli vaan sitä 2.34V-2.38V. Siinä sitten yritin että josko ryntäyttämällä olisi saanut immun lukemat muuttumaan, mutta aina kun laski tyhjäkäynnille niin lukemat oli mitä pitää. Siinä sitten kaasun veivaamisen ilosta ja  koska tämän kerrostaloalueen ihmiset ovat ilmaisseet, kuinka tykkäävät, kun vinokone raikaa niin käytin muutamankerran rajoittimella.
Siinäpä korvaani kuului turbolta uoto rahiseva sivuääni ja suuntasin otsavalon sinne ja pistin naapureiden iloksi lisää rajoitinta, niin huomasin että downpipen laippa seilailee siinä edes takas jokasuuntaan noin millin verran.  Sammutin auton ja nappasin autosta räkän ja 13mm hylsyn ja kokeilin  muttereita, aivan löysällä molemmt yläpuolella olevat, lämpiman turbon takia ei mieli tehnyt kokeilla sitä alinta.
No tiukkasin ne mutterit mitkä sain  ja pistin koneet tulille kas kun seokset mietti hetken aikaa 13.9-14.3 välillä ja tulivat sitten kivasti siihen 14.6-14.7 välille. Kävin sitten kaiken kattavan lyhyen koe ajon ja missään  vaiheessä seokset ei menny 14.9 laihemmalle päin vastoin nyt kone puörii suht rikaalla, koska pienikin kaasun painallus ampuu seokse alle 12. Eli tästä päätelmä, että koko jutun avain oli ne dp:n mutterit jotka oli löysällä.  Lisäksi veikaan, että silloin, kun seokset kävi reilusti yli 16 ja tuntui tehojen hiipuminen se johtui aivan hillitömän paksuista seoksita.

No loppuu tulemana vika näillä näkymin korjaantui eikä muita vaurioita tullut kun palanneet sormet jotka otti kiinni dp:n mutteriin tarttuneesta hylsystä sen irtisaamiseksi.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo