Noniin, selvisihän tämä:
Mulle oli myyty 300mm halkaisijaltaan olevan levyn palat, kun kyseessä on 320mm levyt... Aika erikoista että missään muussa ei ole eroa, kuin jarrupalan kulutuspinnan pinta-alassa.
Vaihdan alkujaan reipas 2 vuotta sitten pois otetut isot palat takaisin, ajan niillä muutaman päivän että saan levyt kauttaaltaan puhtaaksi ja sitten uudet tilalle. Onneksi noissa paloissa on jokunen milli kulutuspintaa jäljellä...
Nähtävästi auton rekisterinumeron ilmoittamalla ei aina saa oikeaa tavaraa vaikka näin kuvittelisi. Onneksi ihmettelin tuota ja otin asiasta selvää. Muistelisin joskus aikaisemminkin käyneen samoin, että rekisterinumerolla ei tullut ihan oikeaa tavaraa - niin muuten onkin, 406:ssa Pösössä tuli väärät sytytystulpat.
140tkm yksillä paloilla? No se on aika paljon se... eikö tuolla jarruttelutyylillä saa satulan liu'ut tai itse jarrumännän jo jumiin? Itellä oli reippaassa parissa vuodessa kulutuspintaa on vielä jäljellä, jotta kai noilla olisi vielä jonkun matkaa päästellyt - mutta olen ottanut sen periaatteen että "Mielummin ajoissa kuin että pala pääsee raudalle", tuolla periaatteella muutaman kympin palojen hinnalla säästää muutaman satasen remontin... Ja jääpä sitten hyllyyn jemmaan ne palat joissa on vielä pintaa jäljellä: jos joskus käy niin että unohtaa palat ja alkaakin hipoa rauta rautaa, saa edes hätävarakorjauksen

Niinkuin nytkin sille tuli tarve.
Edit:
Laitan vielä kuvan jossa ns. "uusi" tarvikepala ja se yli kaksi vuotta sitten poisvaihdettu, oletan että alkuperäinen:

Aika iso ero, en mauserilla mitannut mutta voisin veikata jopa neljää milliä.