Autodiagnoosi  Carcom Oy

2.4T -01 starttaa starttaa muttei käynnisty!?

  • 24 Vastauksia
  • 6975 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jorkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T -01 starttaa starttaa muttei käynnisty!?
« Vastaus #15 : 02.03.2014, 17:06:41 »
Kyllä veikkaus on ett samasta syystä jouhtuen nämä sammumiset oli yks toimiva päivä välissä. AIVAN 100% varmahan en asiasta ole. Eikä nyt ole käyntiin lähtenyt. Ite olen päätäni vaivannut josko tuo kaasuläppä olis nyt lopullisesti ''hajonnut''. Lukija kun näyttää nuo aukiolo prosentit niin meinasin sekoilisiko se tunnistin kuitenkin omiaan siellä? :-\
V70 AWD 2.4T -01 * 850 -93 * ex- 142 DL -73 * Seat Cordoba :D

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 644
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T -01 starttaa starttaa muttei käynnisty!?
« Vastaus #16 : 02.03.2014, 18:04:48 »
Vanhemmassa kalustossa on mahdollista kokeilla antamalla suoraan polttoainetta, pensalla kostutettu rätti imuaukkoon tai bensaa suoraan kurkkuun tai sitten nestekaasua. Jotenkin epäilisin, että ei saa joko ilmaa tai polttoainetta. Tai sitten saa polttoainetta aivan liikaa. Saisikohan tuosta millään kaasuläppää vähän raolleen, jos motorisoitu läppä vaikka olisi ihan kiinni. Alipainemittarilla näkisi tuleeko imusarjaan hillitön alipaine käynnistettäessä. Ehkä jarruntehostimen pitäisi tuohon alipaineeseen myös reagoida aika nopeasti (olettaen että ei kai bensamalleissa ole alipainepumppua kuten dieseleissä)

Poissa Jorkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T -01 starttaa starttaa muttei käynnisty!?
« Vastaus #17 : 02.03.2014, 18:11:23 »
Alan olee ihan sitä mieltä että siirryn -80 luvun tuotteisiin missä ei kaikkea ole sähköistetty. Kun se läpän perkl on siel imusarjan alla piilossa. Taidan suosiolla nyt ettiä edukkaasti sen kotelon käytettynä jostain että sais edes jotain suljettua pois eipäilyistä.
V70 AWD 2.4T -01 * 850 -93 * ex- 142 DL -73 * Seat Cordoba :D

Poissa Riikka

  • Rva. Valvoja
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1660
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T -01 starttaa starttaa muttei käynnisty!?
« Vastaus #18 : 02.03.2014, 18:16:42 »
Alan olee ihan sitä mieltä että siirryn -80 luvun tuotteisiin missä ei kaikkea ole sähköistetty. Kun se läpän perkl on siel imusarjan alla piilossa. Taidan suosiolla nyt ettiä edukkaasti sen kotelon käytettynä jostain että sais edes jotain suljettua pois eipäilyistä.
No mut mites ne anturit? Eipä niiden putsaaminen paljoa auta jos ovat hajalla..
240 B200F -89 240 B230E -86 V70I TDI -98 "Rousku" V50 2.0D -05 "P*rkele" 240 B230F -90 "Jaakko"  V70 D3 -11 "Grace"

Poissa Jorkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T -01 starttaa starttaa muttei käynnisty!?
« Vastaus #19 : 02.03.2014, 18:26:52 »
Joo huomenna menee ne vaihtoo/testaukseen kun kaverilla lojuu molemmat uudet hyllyssä  ;)
V70 AWD 2.4T -01 * 850 -93 * ex- 142 DL -73 * Seat Cordoba :D

Poissa Jorkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T -01 starttaa starttaa muttei käynnisty!?
« Vastaus #20 : 02.03.2014, 19:53:08 »
Bensiini mittari taitaa näytellä omiaan! Nyt tönästiin vähän sivummalle tuosta keskeltä pihaa ja koitin käyntiin niin hyyvin vaivalloisesti ja yskien lähti. Mittari kun näyttää reilua vartti tankillista. Nyt siis taas lähtee käyntiin ihan normaalisti. Pieni epäilys kuitenkin on tuon bensan vähyys vikana.  :idiot2: huomenna otettava tankki täyteen ja lähettävä testi ajoille.. ;D
V70 AWD 2.4T -01 * 850 -93 * ex- 142 DL -73 * Seat Cordoba :D

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 644
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T -01 starttaa starttaa muttei käynnisty!?
« Vastaus #21 : 02.03.2014, 22:39:09 »
Bensiini mittari taitaa näytellä omiaan!

Ei välttämättä. Tuossa kai lienee sellainen siirtopumppu & ejektorisysteemi joka siirtää polttoainetta satulanpuolikkaiden välillä. Voi olla että mittarissa ei ole mitään vikaa mutta se polttoaine on väärässä osastossa. Muistelen Miksun opettaneen että tuo mokoma pumppu alkaa käydä kun polttoaine vähenee juuri suunnilleen noihin määriin. Ainakin 01 V70 pakoputki jakaa tankin vähän niin kuin kahteen osaan ja se toisen puolikkaan pohja ei tule käyttöön ellei siirtosysteemi toimi.

Tankatessahan se näkee paljonko sinne menee. Joko kuiva tai sitten ei vaan ime viimeisiä.

Poissa mopörhead

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 2.4T -01 starttaa starttaa muttei käynnisty!?
« Vastaus #22 : 02.03.2014, 23:03:05 »
Oireet sopii myös liimaventtiiliin, eli starttaa stattaa mut ei lähde. Tässä nyt auto sammui tyhjäkäynniltä joten tuskin on siitä kyse, mutta jos joku tätä joskus lukee vastaavien oireiden takia ni lienee hyvä mainita.

Eli tulee yleensä kylmemmillä keleillä, erityisesti sen jälkeen jos autoa on siirretty muutama metri kylmällä koneella ja sammutettu, imuventtiileitä jää kantamaan ja puristukset on siis poissa--> ei starttaa. Yleensä piiiitkä starttaus auttaa, siis 20-30s, (tuntuu muuten uskomattoman pitkältä ajalta... ai mistä tiedän), sinänsä hankala yhtälö kun mulle tuli tätä ongelmaa männä talvena muutamana -27C aamuna ja noissa lämpötiloissa akut ei ihan anna sahata niinkuin kesällä. Mutta siitä pikkuhiljaa venttiili kerrallaan "irtoaa" ja lähtee käymään. Koneen saaminen lämpimäksi laukaisee kanssa tilanteen.

Tuon muuten oppi tunnistamaan kanssa siitä, et startatessa kone pyörii todella iloisesti kun niitä puristuksia ei ole. Ekalla kerralla siinä pakkasaamuvi*#tus-miks-tää-rakkine-ei-lähde-käyntiin -tilassa ei tosin huomannu alkaa analysoimaan starttikierrosten tasoa.
ex '88 740GLE 2.0i
nyx '05 V70 2.4
Willys Jeep '57

Poissa kersti91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • Lappeenranta
Vs: 2.4T -01 starttaa starttaa muttei käynnisty!?
« Vastaus #23 : 02.03.2014, 23:50:31 »
Tuskin on ajonesto vian aiheuttajana?
Alla se toinen ruotsalainen...

Poissa Jorkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T -01 starttaa starttaa muttei käynnisty!?
« Vastaus #24 : 03.03.2014, 19:30:02 »
Noin! 50km meni ihan hyvin ilman ongelmia. Sitten syttyi se häirintä valo palamaan ja koodit P1171, P0171 ja P0134 pulpahti lukijasta. Eli laihat seokset ja kaasuläppää jotain... Tätä ennen alkoi tankista kuulumaan vihellys pumpusta kaiketi kun siellä muutakaan on. No koodit nyt nollattu eikä enään 100km jälkeenkään takasin ole tullu. Keskikulutus nousi tuon n.150km testi ajelujen jälkeen 0,5L. Ja nyt sitä bensaakin siellä tankissa on ;) Mutta että onko se marellin läppä nyt vetelemässä viimesiään? Huomenna pumppu kuitenkin tutkintaan!
V70 AWD 2.4T -01 * 850 -93 * ex- 142 DL -73 * Seat Cordoba :D

 

Futurez  Kulkukoira