Oireet sopii myös liimaventtiiliin, eli starttaa stattaa mut ei lähde. Tässä nyt auto sammui tyhjäkäynniltä joten tuskin on siitä kyse, mutta jos joku tätä joskus lukee vastaavien oireiden takia ni lienee hyvä mainita.
Eli tulee yleensä kylmemmillä keleillä, erityisesti sen jälkeen jos autoa on siirretty muutama metri kylmällä koneella ja sammutettu, imuventtiileitä jää kantamaan ja puristukset on siis poissa--> ei starttaa. Yleensä piiiitkä starttaus auttaa, siis 20-30s, (tuntuu muuten uskomattoman pitkältä ajalta... ai mistä tiedän), sinänsä hankala yhtälö kun mulle tuli tätä ongelmaa männä talvena muutamana -27C aamuna ja noissa lämpötiloissa akut ei ihan anna sahata niinkuin kesällä. Mutta siitä pikkuhiljaa venttiili kerrallaan "irtoaa" ja lähtee käymään. Koneen saaminen lämpimäksi laukaisee kanssa tilanteen.
Tuon muuten oppi tunnistamaan kanssa siitä, et startatessa kone pyörii todella iloisesti kun niitä puristuksia ei ole. Ekalla kerralla siinä pakkasaamuvi*#tus-miks-tää-rakkine-ei-lähde-käyntiin -tilassa ei tosin huomannu alkaa analysoimaan starttikierrosten tasoa.