Futurez  Kulkukoira

korkeat puristukset ?

  • 8 Vastauksia
  • 3875 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
korkeat puristukset ?
« : 25.02.2014, 21:04:38 »
kattelin tänään autodasta että tossa b21et:ssä on purisuksia vakiona 7.5 ja kun siihen lyön 16v kannen kolotuilla männillä ni eikö puristukset pienene entisestään joten mikä olisi hyvä lääke päästä sinne 8.5 -9?tehotavoie siellä n.250hv? ensi kertaa asialla joten asiat vähän kadoksissa velä  :idiot2: :idiot2:

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: korkeat puristukset ?
« Vastaus #1 : 25.02.2014, 22:16:28 »
16v kansi nostaa puristussuhdetta. Näin äkkiseltään ei varmaan kovin yli kasin kumminkaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: korkeat puristukset ?
« Vastaus #2 : 25.02.2014, 22:23:34 »
kattelin tänään autodasta että tossa b21et:ssä on purisuksia vakiona 7.5 ja kun siihen lyön 16v kannen kolotuilla männillä ni eikö puristukset pienene entisestään joten mikä olisi hyvä lääke päästä sinne 8.5 -9?tehotavoie siellä n.250hv? ensi kertaa asialla joten asiat vähän kadoksissa velä  :idiot2: :idiot2:

Vaihda sinne b21a männät.
citikka

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: korkeat puristukset ?
« Vastaus #3 : 26.02.2014, 21:17:38 »
eikö vaparin männillä ole aika huono tuo tehon kesto :O

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: korkeat puristukset ?
« Vastaus #4 : 26.02.2014, 21:57:17 »
eikö vaparin männillä ole aika huono tuo tehon kesto :O

Ei se mäntä tiedä onko se vaparissa vai ahdetussa. Ei niissä muuta eroa ole kuin montun syvyys turbon männissä suurempi pienemmän puristussuhteen saamiseksi.

Esimerkiksi itselle tulossa B230FT männät venttiilikoloilla B204 kannen alle. Puristukseksi pitäisi tulla näillä eväillä 9:1. B204 kannessa on sitten pienempi palotila (=44,5cc) kuin B234 kannessa.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2014, 22:00:19 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Sebbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: korkeat puristukset ?
« Vastaus #5 : 27.02.2014, 21:06:10 »
Ajatus on varmaan päästä halvalla, eikä uusien mäntien hankkiminen silloin ole fiksua. Uusia koska on helvetin vaikeaa löytää siedeltävässä kunnossa olevia b21a mäntiä. Joko tyydyt mataliin (minusta hyvät) puristuksiin, tai kaivat jostain 230ft alakerran.
TL22 -58, L370 -61, Satellite -68, LM218TD -64, V70 -99

Niin pientä hintaa ei ole olemassakaan, etteikö volvoharrastaja siitä koettaisi tinkiä

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: korkeat puristukset ?
« Vastaus #6 : 28.02.2014, 14:06:55 »
No ei tässä kauheesti olis laittaa tohon kiinni kun tästä olis tarkotus tehä vaan "muutoskatsastus kone" ja jonkun sortin harjottelu kohde :o

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: korkeat puristukset ?
« Vastaus #7 : 11.03.2014, 06:50:27 »
Miksei se toimisi matalillakin puristuksilla? miksi niitä pitäisi nostaa?
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: korkeat puristukset ?
« Vastaus #8 : 12.03.2014, 15:07:04 »
Miksei se toimisi matalillakin puristuksilla? miksi niitä pitäisi nostaa?
Toimii se, on tosin aivan patalaiska alakierroksilla ja alipainealueella, ja sit tulee just se "hirveä turbopotku", kun eka mennään laiskasta "vaparikoneesta" 2bar ahtopaineeseen. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Proturbo  Autodiagnoosi