RallyBaron  Samppasport

volvo 960 3.0 käyy viidellä pytyllä asentotunnistimen kanssa

  • 4 Vastauksia
  • 1686 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tommiii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Elikkäs olisiko kenelläkään mitään neuvoa että miksi auto alkaa käymään viidellä sylinterillä nokka akselin asentotunnistin kiinni? Heti kun tunnistimen johdon irrottaa pistokkeesta niin alkaa toimilaan normaalisti ja käynnistyminen vaatii sahaamista.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Yleensä jos käyntihäiriö korjaantuu tai vähenee ottamalla jonkun anturin irti, on se rikki.

Poissa Tommiii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Ostin tänään uuden ja vanhallakin teki sitä samaa :/

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 541
  • www.vrcf.fi
-95 ja vanhemmissa moottorinohjaus käyttää nokan tunnistusta vain sylinterikohtaisen nakutuksen tunnistukseen. Uudemmissa on käytössä sekventtaalinen ruiskutus bensalle ja hukkakipinä. Nokan tunnistimen ollessa kytkettynä nuorempiin, saa moottorin ohjaus nokan asennosta tietoa. Sen ollessa väärin menee kyllä kaikki sekaisin.  Tarkista imuvuodot imusarjan tiivisteestä.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2013, 21:31:26 kirjoittanut Vauxi »
S80 -07

Poissa IironSika

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Tämä auto on nyt minulla. Lamda-valo palaa edelleen ja käynnistyminen on toisinaan sekunnin sahauksen jälkeen, toisinaan ei millään. Autoon on siis vaihdettu -96 mallin kone, itse auton ollessa -91. Olisikos kenelläkään ideaa kuinka nokka-akselin asentotunnistinongelman saisi ratkaistua. Käyntiin lähdettyään toimii normaalisti, mutta kun tunnistimen pistokkeen laittaa kiinni, käy viidellä. Vikakoodina antaa siis asentotunnistimen.

 

RallyBaron  Samppasport