Tuuaan dieselveturi juluki kun täällä nuita huoltomuistion tapasia tahtoo olla ni mäki kans!

Tää tuli hommattua elokuussa Turun lähettyviltä toisen 740:n tilalle kun kilometrejä alkoi kertyä tuhatta viikossa ja tietenkin hinta oli kohillaan. Tai oikeastaan myin 7-satasen vasta tämän hakureissulla

Tuolloin kilometrejä mittarissa 480tkm. Nyt inan vajjaa 500 000. Vuosimallia 2001 joka rekisteröity 22.12.2000.
Uusin auto ittellä tähän hetkeen ja olihan se hankinnan jäläkeen yhtä juhlaa ajaa monta seuraavaa viikkoa.
Myyjän sanoin "Hoi,jakopäällä ajjaa kolokytä tonnii" tarkoitti kotona huoltokirjaa katsoessa että 15tkm mutta 1,5v ylitetty vuodet. Korjaamolta erittäin edullinen vaihtotarjous ja auto heti sinne jossa laitettiin jako- ja moniurahihna,vesipumppu,jakohihnan kiristin sekä kampiakselin pultti. Pumpun ajotus meni operaatiossa ilmeisesti hieman pieleen kun välillä on saanu starttailla toooodella pitkään. Edelleen ajottamatta
Joulukuuhun saakka helottava huoltovalo rupesi nyppimään enkä sitä kehdannut nollata ennen työtä joten polttoaine- ja ilmansuodatin vaihdettiin. Samalla yritin saada etupään kolisemista pois vaihtamalla väljän aksiaalinivelen vasemmalle sekä vakaajan pystytangon oikealle puolelle uusiin. Tuloksetta.
Katsastus umpeutui 22.12 ja hetken pidin taukoa autohommista. Enkä pitänytkään. Puskuri pois ja ihmettelemään Ardicin toimimattomuutta joka selittyi hehkutulpan toimimattomuudella. Siis ehkä. Uutta tulppaa en ole raaskinut toistaiseksi ostaa.Myös etuvanteille tuli "uudet" Nokialaiset koska joku oli puukolla ilmeisesti käynyt kylkeen tökkäämässä..
Tammikuussa vein inssille näytille --> Hylätty. Alapallonivel oikealta väljä,käsijarrusta muisto vain,takajarrulevyt ruosteessa (johtui seisonnasta) ja yksi putkiston kannake ruostunut poikki.
Kengät halvimmat motonet versiot,uusi alapallo jonka asennuksessa TIETYSTI purkaantui vetarin sisäpää sekä jarrulevyjen hionta ja tsädäm uunituore leima papereihin 5:s päivä kuluvaa eli helmikuuta. Ainiin ja tulihan koneeseen pistettyä uudet öljyt ja suodatinkin tätä ennen. Etupään kolistessa edelleen

Tässä kuussa kuskin ikkunaan vaihdoin vain toisen,hävinneen perhosen. Tulos oli että uusi pamahti melkein heti paskaksi. Enkä oppinut mitään,edelleen vain särkynyt uuteen jonka jäläkeen kangerteli edelleen. Nyt jotenkin asettunut koska toiminut moitteetta. Pitäisihän nuo uusia kaikki kerralla...
Evry tuli myös asennettua tällä viikolla ja hyvä niin koska ilman tätä operaatiota en olisi huomannut autoa vaivaavasta ahto ongelmasta. Ahtaa nimittäin ilman evryäkin jo 1.4bar. Vikatila tulee vasta ~2bar kohdalla. Letkut,nippelit ja nappelit putsattu. Mittari testattu. Tähän saa tarjota vinkkejä.
Eli tehtävää riittää kevääksikin--->
-Syöttöpumpun ajotus
-Selvyys "yliahtamiseen"
-Etupään kolina (ainakin oikea aksiaalinivel vielä selvästi väljä)
-Ahtomodi kunhan ahtamis ongelma on poissa.
Kuvia muutamat:

Tänään aamupäivällä

Tänään iltapäivällä


Evryn kolvailua. Joo ilmastointiteippi I Know..



Auton liijan innokkaat menohalut aiheuttivat epäillystä joten mittari äkkiä kiinni

On edelleen samassa paikassa,eikö olekkin hienosti? Tein ihan itte


Kaveri testaa mittarin paikkaansa pitävyyttä

Ardicin huoltoa/tarkastusta

Tämmöstä
