Samppasport  Futurez

850-94 SRS-valoa ei saa pois

  • 14 Vastauksia
  • 8065 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 710
  • www.vrcf.fi
850-94 SRS-valoa ei saa pois
« : 05.06.2013, 17:57:51 »
Ajattelin kysyä ennenkuin hutkin lisää.
Viime kesänä airbag räjähti, sen jälkeen on vaihdettu:

- Airbag
- Rulla ohjausakselille
- SRS-boksi keskikonsolin alle

Valoa ei saa kuitattua pois ja virhekoodi 213 - short circuit to ground, driver side

Jos otan bagin liittimen pois ja mittaan maihin kummastakin piuhasta niin ei ole yhteyttä.
SRS-boksin vaihto sammutti valon, mutta tuli hetken päästä takaisin. Eli vika siis on olemassa?
Pitääkö mun nyt vielä vaihtaa kaikki johdot ratista boksille?

Ennen tyynyä liittimeen on kokeiltu 1% 2 ohmin vastusta, ja sama ongelma vain esiintyy...
Piuhavian voisi tietty poissulkea jos laittaisi suoraan boksiin tuon vastuksen, mutta aika hankala ja ahdas tila.

Onko ideoita?

144-70

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 850-94 SRS-valoa ei saa pois
« Vastaus #1 : 05.06.2013, 19:20:27 »
Mulla oli hetken ratti kiinni missä ei ollut bägiä ja alkoi tosiaan ilmestymään tuo 213 koodi, vaikka oli volvon oma ohitusvastus kiinni.
Kokeilin siihen isompaakin vastusta väliin, mutta ei ollut mitään apua.
Lähti ainoastaan pois laittamalla vanhan ratin ja airbagin takaisin..  :idiot2: Että ota nyt näistä sit selvää.
Voiskohan airbag olla nyt sitten viallinen sulla.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 710
  • www.vrcf.fi
Vs: 850-94 SRS-valoa ei saa pois
« Vastaus #2 : 05.06.2013, 20:05:18 »
Mulla oli hetken ratti kiinni missä ei ollut bägiä ja alkoi tosiaan ilmestymään tuo 213 koodi, vaikka oli volvon oma ohitusvastus kiinni.
Kokeilin siihen isompaakin vastusta väliin, mutta ei ollut mitään apua.
Lähti ainoastaan pois laittamalla vanhan ratin ja airbagin takaisin..  :idiot2: Että ota nyt näistä sit selvää.
Voiskohan airbag olla nyt sitten viallinen sulla.

Kaikki on mahdollista.
Kiitos kommentista, pitänee kokeilla toisella bagillä jos ei muuten selviä.
Voisin ehkä koklata eri vastuksilla vielä...
144-70

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: 850-94 SRS-valoa ei saa pois
« Vastaus #3 : 05.06.2013, 20:16:47 »
Voisko olla vika olla niissä airbagin tunnistimissa jotka tunnistaa sen iskun ja laukaisee ne?
Meinasin et jos oot kolaroinu niin ne tunnistimet voi olla rikki.

Laukesko SRS kolarissa vai miksi on lauennut?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 710
  • www.vrcf.fi
Vs: 850-94 SRS-valoa ei saa pois
« Vastaus #4 : 05.06.2013, 21:01:12 »
Auto oli kolarissa kiven kanssa, kivi voitti.

Se SRS-crash sensor on tuossa SRS-boksissa käsijarrun alla, joka siis on jo vaihdettu ehjään.
Jos kerran se bagin vaihto nollasi 213-koodin, sitä pitääkin ehkä testata seuraavaksi.

Tuo 2 ohmia pitäisi kyllä olla oikean kokoinen vastus tuossa (1.8 - 2.5 ohmia), joten ihmetyttää...
« Viimeksi muokattu: 05.06.2013, 21:06:49 kirjoittanut leka »
144-70

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850-94 SRS-valoa ei saa pois
« Vastaus #5 : 06.06.2013, 00:40:05 »
entä turvavyön esikiristäjä? mulla joskus molotti toi srs valo ekassa vollessa ja toi oli syy..

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 850-94 SRS-valoa ei saa pois
« Vastaus #6 : 06.06.2013, 00:48:23 »
entä turvavyön esikiristäjä? mulla joskus molotti toi srs valo ekassa vollessa ja toi oli syy..
Niille on omat vikakoodit.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 850-94 SRS-valoa ei saa pois
« Vastaus #7 : 06.06.2013, 01:00:59 »
Yks mittaus minkä voisit tehä olis tietty sellanen, että otat sen ohjausakselin rullan piuhat irti  ja mittaat onko sen rullan piuhat oikosulussa toisiinsa. Se vois aiheuttaa 213 koodin.
Jos ne ne olis poikki niin luulis tulevan 212 koodia.

Siis selvennykseks viellä otat sen rullan vaikka johkin pöydälle ja mittailet siellä niin ei tuu ainakaan hölmöiltyä mitään  ;)
Ohjausboxia ja bägiä ei parane sorkkia yleismittarilla.
« Viimeksi muokattu: 06.06.2013, 01:02:59 kirjoittanut Juzi »

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 710
  • www.vrcf.fi
Vs: 850-94 SRS-valoa ei saa pois
« Vastaus #8 : 06.06.2013, 12:14:25 »
Yks mittaus minkä voisit tehä olis tietty sellanen, että otat sen ohjausakselin rullan piuhat irti  ja mittaat onko sen rullan piuhat oikosulussa toisiinsa. Se vois aiheuttaa 213 koodin.
Jos ne ne olis poikki niin luulis tulevan 212 koodia.

Siis selvennykseks viellä otat sen rullan vaikka johkin pöydälle ja mittailet siellä niin ei tuu ainakaan hölmöiltyä mitään  ;)
Ohjausboxia ja bägiä ei parane sorkkia yleismittarilla.
Tuo pitää tarkastaa, taidan mitata sen ihan paikallaan niin säästyy työltä.

Ei se bägi räjähdä ainakaan vanhalla Flukella, kokemusta on. ;D
144-70

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 710
  • www.vrcf.fi
Vs: 850-94 SRS-valoa ei saa pois
« Vastaus #9 : 02.07.2013, 09:53:49 »
Nyt on vaihdettu taas vaihteeksi spiraali ja vyötkin tuli vaihdettua.
Mittasin myös spiraalin eikä siinä pitäisi olla mitään probleemaa.

213 -koodi tuli sen takia kun olin laittanut vanhemman spiraalin (93) ja airbagin liittimessä oli induktiokäämi eikä kondensaattoria niinkuin uudemmassa...
Katson peiliin...

Nyt koodina 212, srs driver side airbag open circuit...

Pitäisi päästä testaamaan varmasti ehjillä osilla.
Tuon testaukseen ei menisi montaa minuuttia, sen verran moneen kertaan tullut tehtyä...

Olisiko täällä jyväskylän seudulla jollakin kerholaisella 850 -94/95 volvoa?
144-70

Poissa mikaelt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 850-94 SRS-valoa ei saa pois
« Vastaus #10 : 25.07.2013, 16:30:57 »
Kuulostaa vähän samalta kun minulla, niin lainaan tätä topiccia....
Eli ite kans vaihdoin bagin ja vyöt kolarikorjauksessa, vm- 95 10v farkku on autona...

Ensin sain viat kuitattua pois, sitten kun auto oli hetken käynnissä ja pihassa siirtelin niin johan aloi SRS valo taas palaa. Antaa koodia:
2-4-1 Right-hand belt tensioner, short circuit
- Ei poistu kuittaamalla...

Muuten olis katsastskuntoinen vehe ja tarvis kohta leimata, että voi laina-auton palauttaa. Mutta mistäs ja miten sitä vikaa etsis? Mistä kautta piuha menee siihen poksille ja olisko siinä jokin mahdollisuus viottua. Ainoastaan keulasta korjailtu.
- Lainaksi voisin saada ehjän vyön...mutta tuokin pitäisi olla ehjä, kun varaosa-ato oli itella muutaman viikon ajossa.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 710
  • www.vrcf.fi
Vs: 850-94 SRS-valoa ei saa pois
« Vastaus #11 : 26.07.2013, 11:49:14 »
Omani sain toimimaan vaihtamalla oikean vuosimallin ehjän rullan tuohon ratin bagin alle...

Näyttäisi olevan rullissa eroja vuosimalleista riippuen, vanhassa liittimessä on induktiokela ja uudemmassa konkka.

Katsoin peiliin pitkään kun tajusin mistä on kyse... :)

144-70

Poissa RaneHoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: 850-94 SRS-valoa ei saa pois
« Vastaus #12 : 26.07.2013, 14:42:58 »
Ja pistokkeita on irrotettuna avonaisia ja oikosulkevia. Oikosulkeva (kärjet näkyvät päästä katsoessa) vaatii oikeanmallisen vastakappaleen, ettei jää oikosulkuun.
XC70 d5 2005

Poissa mikaelt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 850-94 SRS-valoa ei saa pois
« Vastaus #13 : 27.07.2013, 12:06:12 »
Nonii..Ihme ja kumma, omanssa korjaantui srs vika, siis se vyökiristin. Unohdin akunekngat yöksi paikalle ja eillen, just enen kun lähin kaverin autosta purkamaan lainavyötä....Sain nollattua ja valon sammutettua!
- tunti oli aikaa leimalle, ei tosin menny läpi...mutta muista syistä

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850-94 SRS-valoa ei saa pois
« Vastaus #14 : 06.03.2014, 22:25:48 »
Lainaan vanhaa. Eli tiellä palaa kans toi valo ja koitin lukea koodit, mutta mitään ei tapahdu.
Koodienluku tehdään konehuoneen puolelta. kaiketi B2 reiästäkö??
Olisi kiva tietää mitä se herjaa. :(

Edit:
Okei se olikin B5 lävestä, eli huomenna uudestaan tarkistamaan koodia.  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 06.03.2014, 22:27:26 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

 

Proturbo  Autodiagnoosi