Voiko diesel käydä "laihalla" samaan tapaan kuin bensa auto? Eli liijat paineet vakiosyötöillä olisi tuhoisa yhdistelmä?Jes! 
Diesel käy aina laihalla varsinkin koneen käydessä kevyellä kuormalla, joten liian laihalla se ei voi käydä. Normaalissa bensakoneessa seossuhde on aina sama silloin kun moottori tekee työtä, paitsi laihaseosmoottoreissa. Volvolla ei noita laihiksia ole tainnut koskaan olla mallistossa. Käytännösähän bensakoneessa ahdin pumppaa ilmaa vain kaasuläppää vasten ja vain joskus harvoin kiihdytettäessä paineet päästetään imusarjaan saakka.
Aivan liiat kovat ahtopaineet dieselissä kyllä aiheuttavat moottorille suuremman mekaanisen rasituksen puristuspaineen kasvaessa. En osaa sanoa kuinka oleellinen tekijä tuo ahtopaineen lisäys ilman syötön lisäystä sitten on koneen kestämiselle ja päästöille. Jostakin syystä ahtopainetta rajoitetaan mutta miksi, oikeastaan kiinnostaisi itseänikin. Periaatteessa, jos ahdin vain voi tuottaa painetta tehokkaasti, tämänhän pitäisi parantaa hiukan dieselmoottorin hyötysuhdetta. Kai ne ilmaputket ja coolerit voisi tehdä kestämään helposti kovemmatkin paineet. Voisiko olla, että koneesta saadaan suurin teho maksimi työpaineen rajoissa silloin, kun ilma käytetään melko tarkkaan hyväksi ja ylimääräistä ilmaa ei tarvitse kovin puristaa koneen läpi. VNT ahtimessa pakokaasupuolen vastusta voidaan kanssa vähän alentaa päästämällä virtaukset läpi ilman että ne tekevät niin tehokkaasti työtä ahtimen hyväksi.