Futurez  Kulkukoira

V70 -07 2,4D Classic polttaa 40A käynnistyssulaketta

  • 5 Vastauksia
  • 2327 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Tuttavan V70 -07 2,4D Classic aut ajettu n.370 tkm on alkanu viikko sitten polttaa 40A käynnistyssulaketta, satunnaisen epäsäännöllisesti. Sulakkeen vaihtamisen jälkeen auto toimii päivän/pari ja taas polttaa sulakkeen. Vikakoodit luettu korjaamolla Boschin testerillä, vikakoodeja ei ole. Startti uusittu 2 - 3 kuukautta sitten. Virtalukko on alkuperäinen. Uusi startti viallinen, huonot kontaktit startin piuhoissa , virtalukon pohja ? Vinkkejä vianetsintään kaivataan.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6618
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 -07 2,4D Classic polttaa 40A käynnistyssulaketta
« Vastaus #1 : 03.04.2014, 17:31:52 »
Onko se startti vaihdettu tämän saman vian takia, vai jostain muusta syystä? Jos on vaihdettu muuten vaan hajonneen tilalle, niin veikkaisin, että uusi startti on jotenkin viallinen.

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2456
  • S60 T6 AWD -11
Vs: V70 -07 2,4D Classic polttaa 40A käynnistyssulaketta
« Vastaus #2 : 03.04.2014, 17:41:50 »
Eihän startin virtapiirissä ole noin pientä sulaketta, ei sulaketta ollenkaan. Mitä tuon sulakkeen takana oikein on?
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: V70 -07 2,4D Classic polttaa 40A käynnistyssulaketta
« Vastaus #3 : 03.04.2014, 18:02:38 »
Startti vaihdettiin aiemmin muusta syystä, startti jäi startatessa pyörimään vaikka avain oli vapautettu starttausasennosta. Jonkin sortin "pääsulakkeitahan" tuo 40A:n sulake on, sulake sijaitsee konehuoneessa siinä virranantopisteiden lähellä olevassa sulakerasiassa. Sulakepaikan numeron saan selville varmaan huomenna. Auto ei ole sammunut ajossa eli ilmeisesti ao. 40A:n sulake palaa käynnistettäessä (?).
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6618
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 -07 2,4D Classic polttaa 40A käynnistyssulaketta
« Vastaus #4 : 03.04.2014, 18:05:29 »
Tuo 40A sulake on solenoidille. Startin "paksu" virta tulee suoraan akulta ja sille ei tietääkseni ole sulaketta lainkaan.

Jos vanha startti on siis hajonnut jotenkin muulla tavalla, niin pitäydyn edellisessä veikkauksessani, että uusi startti on jotenkin oikkarissa. Jos vanha startti on tallessa, niin siitä voisi kokeilla ottaa solenoidin uuteen ja kokeilla mitä tapahtuu.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: V70 -07 2,4D Classic polttaa 40A käynnistyssulaketta
« Vastaus #5 : 03.04.2014, 18:12:18 »
Kiitoksia vastauksesta Kulmamies  :) itsekin veikkaisin tuota äskettäin vaihdettua starttia, edullinen vaihtostartti on kyseessä. Vanhaa startti on jäänyt vaihdon suorittaneeseen korjaamoon, mutta eiköhän tuossa vaihtostartissa ole vielä takuu voimassa. Soitanpa auton omistajalle, niin pääsee selvittämään asiaa vaihtostartin vaihtaneen korjaamon kanssa.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

 

Proturbo  Autodiagnoosi