RallyBaron  Samppasport

Tinakoneen oil trap

  • 5 Vastauksia
  • 1885 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

takapotkukartano

  • Vieras
Tinakoneen oil trap
« : 31.03.2014, 13:25:24 »
Lueskelin Brickboardia ja siellä oli aika paljon juttua noista tukkeentuneista purkeista. Onko Härmän jätkien kokemuspohjalta tuo  miten yleistä/todennäköistä ? Rutiinitoimenpiteenähän näistä heitetään aina liekkilukko hevon nevalle ja harvemmin puhutaan tuosta pöntöstä mitään.
Ei liene avattavissa ja puhdistettavissa, vaikka eihän tuo reilun 30 dollarin hintaisena mikään kallis purkki olekaan.


Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Tinakoneen oil trap
« Vastaus #1 : 31.03.2014, 13:55:42 »
Eikö noissa ole sisällä suurinpiirtein teräsvillaa tms. mihin öljypisarat saavat tarttua ja valua sitten takaisin kampikammioon.

Jos arveluttaa tukkeutuminen niin ilmaa puhaltamalla voi kokeilla tuleeko helposti läpi. Jos tulee niin pönttö toimii eli päästää kaasut läpi. (Eli ilman tulee päästä purkautumaan siitä imupuolelle lähtevästä haarasta ulos.)

Puhdistamiseen riittänee vaikka makuuttaa jonkin aikaa jossain öljyä liuottavassa aineessa, vaikka bensaa tai polttoöljyä tms. Aikansa pehmittyään hölskyttelee ja löröttelee tervat ulos. Valutus tyhjäksi ja kovaa ajoa.

Tai noin mää ainakin tekisin, ei ole itse tarvinnut elvyttää yhtään oil trappia vielä.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8036
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tinakoneen oil trap
« Vastaus #2 : 31.03.2014, 14:38:28 »
Purkit tukkeutuu ja sen lisäksi muutamassa irrotetussa öljypohjassa on paluukanava öljytilaan karstoittunut melkein umpeen. Sinne puhaltaa paineilmaa purkin ollessa irti. Kutosessa on otettava joko imusarja tai laturi ja ilmastoinninkompura pois jotta pääsee käsiksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Tinakoneen oil trap
« Vastaus #3 : 31.03.2014, 14:56:45 »
Ei noissa vinokoneissa vaan ollut tätäkään ongelmaa,,,

PCV on kyllä paljon vanhempi keksintö kuin vinokone. Sitä en osaa sanoa mikä on muuttunut jos noiden kanssa on enempi ongelmaa kuin vinokoneissa mutta periaatteeltaan sama systeemi vinokoneistakin kuitenkin löytyy.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Tinakoneen oil trap
« Vastaus #4 : 31.03.2014, 22:27:54 »
Ei sielä mitään villajuttuja tai mitään ole sisällä, pelkkä sokkelohan se on. En oo tinakoneista moista avannu, mutta irrottanu ja kahtellu kylläkin. Tosi paljon huohottavassa ja yli 400 ajetussa se pönttö itessään oli ok, se ei vaan millään suostunut tiivistymään lohkoon. Sen voi pestä sisältä jos pelottaa, ite oon uitellu paria löpössä ja bensassa mitä vinokoneista on nuita irti ollu, ei sieltä edes oo isosti tavaraa irronnu.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Tinakoneen oil trap
« Vastaus #5 : 31.03.2014, 23:57:09 »
Sä oot TVS fiksu kun oot allekirjoitukses mukaan oman tinakonees onnistuneesti hävittänyt ;)
8). Molemmissa tapauksissa muuten oil trap oli murheista pienin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

KL-varaosat  Race.fi